Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-02-2022, 15:09   #61
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Re: USA-tråden

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Atlanta er et besøk verdig. Skal det nerdes litt, er Delta-museeet absolutt verdt et besøk. Coca Cola, CNN, MLK .. og mye annet og.
Lufthansa flyr deg inn. Ikke så mye Star herfra til FLL/MIA men plenty alternativer ellers. Spirit er alltid et alternativ hvis dere har lyst til å slumme litt. Ellers kjører dere ned på en drøy dag. Legg inn en stopp med parkbesøk i Orlando og du har en sikker vinner. Den nye Harry Potter-parken skal være fabelaktig.
Nice.. den også lå litt i tankene. Høres jo rått ut. Will check and revert.

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 16:19   #62
LN-RTP
Aviator Extraordinaire

LN-RTP's Avatar

Quote:
VI sitter og booker USA for sommeren (juli) og en ting er satt i sten og det er sør florida i snaue tre uker. Men det spennende er hvilken by man ikke har vært i som man kan ta fire dager i først.. Noen tips?
Ikke glem å booke tur med Odin Charters:
Juli er god måned for bading i sjøen med minst 28 grader i vannet.
Vi legger oss utpå havet ved en bøye og snorkler på rev etterfulgt av lunch med
champagne og behagelig music på stereo anlegget.
https://www.facebook.com/OdinCharter...40457119756158

www.odincharters.com

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 16:22   #63
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
... og behagelig music på stereo anlegget.
Han kan lokke med både Terje Tysland og DDE. Rai rai !!!!
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 16:33   #64
LN-RTP
Aviator Extraordinaire

LN-RTP's Avatar

Quote:
Han kan lokke med både Terje Tysland og DDE. Rai rai !!!!
Ha, tror ikke jeg har de på lager, men pax kan ta med egen musikk på telefon of koble seg opp via Blåtann, hvis ikke så kryr det av stasjoner her i SE Florida som pumper ut ferie musikk for dem som liker rock, pop, Latino eller blanding av alt på en gang.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	F99D5349-F8B1-474F-A770-400045CFF400.jpg
Views:	632
Size:	60.6 KB
ID:	50879  

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
Old 20-04-2022, 09:26   #65
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

USA Mini road trip.

Sommeren begynner å bli temmelig spikret og fly er booket.

Ferien starter i Washington DC og skal ende de tre siste ukene i Florida. Dragen har gått med på at å kjøre fra Washinton DC til Orlando kan være lurt og jeg lurer da på.. Hvilken rute er mest attraktiv? Øst eller vest? Vest så skjønner jeg at man har mye mer scienic rute med "fjell" osv samt Atlanta - men øst så er det kortere, samt man kan oppleve Hilton Head Islands, Chaleston osv.

Er dette lurt i forhold yil å fly? (Samme pris) og hvilken rute?

Google mener vest tar ca 16 timer og øst ca 12, planen er 3 dager.

Takk.

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2022, 10:16   #66
Orbiter
ScanFlyer Blue

Orbiter's Avatar

USA opphevet maske påbud på fly fra mandag denne uken. En domstol i Florida tok saken.

Sålangt jeg kan se så har også eks Delta, United mfl allerede oppdatert retningslinjene sine, her eks fra Delta:

"Masks are optional for Delta customers and employees for all U.S. domestic flights.

Masks are now optional for Delta customers and employees for international travel, except where masks are required by applicable governments for international travel."
Orbiter is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2022, 11:47   #67
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Default Re: Mini road trip.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Sommeren begynner å bli temmelig spikret og fly er booket.

Ferien starter i Washington DC og skal ende de tre siste ukene i Florida. Dragen har gått med på at å kjøre fra Washinton DC til Orlando kan være lurt og jeg lurer da på.. Hvilken rute er mest attraktiv? Øst eller vest? Vest så skjønner jeg at man har mye mer scienic rute med "fjell" osv samt Atlanta - men øst så er det kortere, samt man kan oppleve Hilton Head Islands, Chaleston osv.

Er dette lurt i forhold yil å fly? (Samme pris) og hvilken rute?

Google mener vest tar ca 16 timer og øst ca 12, planen er 3 dager.

Takk.
Hei Sud!

Har kjørt den strekningen flere ganger, og velger alltid å ta "kystveien" i øst. Vi har brukt å legge inn en dag i enten Savannah eller Charleston på turen ned/opp, og jeg må innrømme at Savannah her er mest spennende. Prøv å få med dragen og barna på en "ghost walk" på kveldstid, her kryr det av spooky plasser!

Charleston er også fint med hjuldampere og bra hoteller.

Er veldig mye motorway, og mindre scenery, men kjør gjerne småveier et stykke og har du 3 dager kan du også prøve turen innom Myrtle Beach for litt bading!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2022, 16:35   #68
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Jeg tenkte denne posten passet best i USA tråden generelt og ikke nødvendigvis God morgen trådene som også har gitt meg nyttige tips. Saken er den jeg har booket til og fra San Francisco og jeg er borte 12 dager. Utover to netter i San Francisco som er planlagt i starten av oppholdet (greit å justere litt tidssone og ikke minst var Amtrak billigere på en lørdag enn en fredag) så har jeg lite planer annet enn at jeg ankommer Denver tidlig kveld søndag. Her tenker jeg kanskje å bruke minst 2-3 netter. Så blir det litt diffust. Da har jeg brukt på 6 netter av oppholdet mitt gitt jeg bruker 3 netter i Denver som kanskje er greit? Men hva skal jeg bruke dem til? Jeg kunne kanskje leid en bil og kjørt til Cheyenne i Wyoming som ligger i følge Google maps ca 2 timer nord for Denver, ta en natt eller to der ellers så kunne jeg booka fly et sted (Las Vegas?). Jeg tenker uansett å bruke de siste 1-2 nettene i San Francisco før flyturen hjem. Samtidig så vil jeg ikke ha en altfor overambisiøs plan heller. Har noen noen tips om noen hidden gems verdt å utforske? Som sagt jeg er ikke fremmed for å kjøre bil noe sted. Verdt å nevne at dette oppholdet er i januar så det kan snø rundt om og jeg besøker sikkert Denver i helt feil årstid.

Jeg tviler på at det er så mye å se og gjøre i Cheyenne, Wyoming , men ja det dukket jo opp som et logisk sted på Google maps.Da kan jeg jo skryte av å ha vært i noen delstatshovedsteder hehe. Carson City har jeg faktisk også vært i Nevada, men en svipptur innom på veien var nok. Det var en virkelig død by.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2022, 17:49   #69
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Jeg tenkte denne posten passet best i USA tråden generelt og ikke nødvendigvis God morgen trådene som også har gitt meg nyttige tips. Saken er den jeg har booket til og fra San Francisco og jeg er borte 12 dager. Utover to netter i San Francisco som er planlagt i starten av oppholdet (greit å justere litt tidssone og ikke minst var Amtrak billigere på en lørdag enn en fredag) så har jeg lite planer annet enn at jeg ankommer Denver tidlig kveld søndag. Her tenker jeg kanskje å bruke minst 2-3 netter. Så blir det litt diffust. Da har jeg brukt på 6 netter av oppholdet mitt gitt jeg bruker 3 netter i Denver som kanskje er greit? Men hva skal jeg bruke dem til? Jeg kunne kanskje leid en bil og kjørt til Cheyenne i Wyoming som ligger i følge Google maps ca 2 timer nord for Denver, ta en natt eller to der ellers så kunne jeg booka fly et sted (Las Vegas?). Jeg tenker uansett å bruke de siste 1-2 nettene i San Francisco før flyturen hjem. Samtidig så vil jeg ikke ha en altfor overambisiøs plan heller. Har noen noen tips om noen hidden gems verdt å utforske? Som sagt jeg er ikke fremmed for å kjøre bil noe sted. Verdt å nevne at dette oppholdet er i januar så det kan snø rundt om og jeg besøker sikkert Denver i helt feil årstid.

Jeg tviler på at det er så mye å se og gjøre i Cheyenne, Wyoming , men ja det dukket jo opp som et logisk sted på Google maps.Da kan jeg jo skryte av å ha vært i noen delstatshovedsteder hehe. Carson City har jeg faktisk også vært i Nevada, men en svipptur innom på veien var nok. Det var en virkelig død by.
Januar er jo helt korrekt aarstid i Denver I-70 over til Breckenridge blir aldri feil - stort sett greie kjoereforhold saalenge det ikke passerer en snestorm, dette kan gjoeres som dagstur og ta Highway 6 via A-Basin og Keystone den ene veien.

Mere foelger….
Old 11-12-2022, 02:48   #70
Midtiblinken
ScanFlyer Gold

Denver i seg selv er bare en by, ikke så spennende i mine øyne. Men har både NBA og NHL lag. Kanonfint i fjellene, Vail er 2 timers kjøring unna, Breck og A basin er nærmere. Estes Park er og fenomenal. Stopp innom Stanley Hotel.
Colorado Springs er vel 2 timer sør for Denver, med Pikes Peak og Garden of the Gods.
Litt lengre unna blir Steamboat Springs og Aspen. Dette er jo høysesong på ski, så forvent mye trafikk og stive priser.
Cheyenne ville jeg skippet, ikke mye der. Tror sist jeg var der var i en C182 eller Baron, og det er lenge siden.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2022, 11:36   #71
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Midtiblinken View Post
Denver i seg selv er bare en by, ikke så spennende i mine øyne. Men har både NBA og NHL lag. Kanonfint i fjellene, Vail er 2 timers kjøring unna, Breck og A basin er nærmere. Estes Park er og fenomenal. Stopp innom Stanley Hotel.
Colorado Springs er vel 2 timer sør for Denver, med Pikes Peak og Garden of the Gods.
Litt lengre unna blir Steamboat Springs og Aspen. Dette er jo høysesong på ski, så forvent mye trafikk og stive priser.
Cheyenne ville jeg skippet, ikke mye der. Tror sist jeg var der var i en C182 eller Baron, og det er lenge siden.
Hehe ja jeg sjekka litt hva de skulle ha for overnatting i disse områdene her jeg må si at dette er priser som går Hafjell og Trysil midt i påskeuka en høy gang... Det virker litt som at skiresorter i USA er for de som virkelig har penger og ikke bare litt av det heller. Bare heiskort for en dag er jo nesten firegangen ish hva det koster i Hafjell. Skal egentlig ikke si så mye da jeg kjøpte business på SAS til og fra og Amtrak ikke er direkte billg. Men det betyr jo gjerne at jeg må prioritere litt ned på andre ting og ting som koster firegangen av hva det gjør på Hafjell frister kanskje ikke så mye uansett. Jeg var i South Lake Tahoe i 2018 selv for et enkelt motell der betalte jeg en del, men det var på en måte overkommelig med ca 1000 pr natt (andre alternativer kostet langt mer)

Uansett prisene for leiebil virket ikke helt gærne ut fra det man har hørt om gærne priser på det i USA. Virker kanskje som det har begynt å normalisere seg noe det markedet der iallefall.

Last edited by Hypern; 11-12-2022 at 11:41.
Old 11-12-2022, 11:43   #72
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Du kan ta deg en tur enda lenger nordover og se Mount Rushmore i snødrakt. Overnatting i Deadwood er neppe veldig dyrt nå.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2022, 11:56   #73
Midtiblinken
ScanFlyer Gold

Vail er over $200 dagen for heiskort, men de fleste kjøper årskort som sikkert koster $1000 i dag. Juleferien er høysesong som sagt, men alltid dyrt. Flott der om sommeren og, blandt de beste sykkel løyper i verden. Ta gondol opp og sykkel ned. Om sykkelen koster det samme som en leiebil, så er den verd det for bremsene alene….
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2022, 13:53   #74
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Estes park virka iallefall som en liten trivelig tja stor landsby. Virka som et sted man kunne tatt en natt eller to og prisene ikke helt sinnsyke. Har skjønt det sånn at man kan titte på det hotellet som er tipset om her uten å være gjest der så.
Old 11-12-2022, 14:54   #75
LN-RTP
Aviator Extraordinaire

LN-RTP's Avatar

Quote:
Ikke glem å booke tur med Odin Charters:
Bør vel oppdatere denne tråden med å si at M/V Odin er solgt og Odin Charter er nedlagt.
Gøy så lenge det varte men ble utbrent av all jobbing med å holde gammel båt i fin stand.
Penger kostet det også, brukte vel en halv million NOK på 5 år kun på vedlikehold og forsikringer og en inntekt på 10% av det.
Korona har mye å gjøre med det også, det var 2 år uten betalende pax.
Nytt kapittel, vi flyttet til en småby lengre Nord i Florida som heter Palm Coast.
For de som er på USA ferie og som kjører sydover, gi lyd og stikk innom.
Det er fremdeles båt på gang, men splitter ny denne gangen og 23 fot.
(Navne konkurranse: Ikke Odin Jr, eller Tor, må finne på et fjongt navn til den, bilde nedenfor)
Også mindre trafikk og hyggeligere folk her i Palm Coast. Det ble mye stress i Fort Lauderdale med rush trafikk selv i helgene siden byen vokste brutalt fort. Vi så forskjellen på 24 år. Samme med klimaet, det ble så varmt i August og September at man kviet seg for å gå utafor, derfor ble orkanene også styggere og mere hyppig.
Så man trapper ned og avkjøler seg i Palm Coast som ligger i Flagler Beach fylke (County)
Vi beholdte dog en leilighet i Fort Lauderdale som vi bruker av og til når vi er på besøk.
(Ser ut som Norse Atlantic sluttet å fly på Orlando, derfor kjører jeg bil til Fort Lauderdale for å ta flyet til Norge. Greit å ha leilighet og parkering da)
Hjemmesiden til Odin Charter er fortsatt oppe, men forsvinner vel når forhåndsbetalingne er utgått.
Sånn blir ny båt: Levering 13. Januar, men utsetter det til den 14. Kan ikke sjøsette båt Fredag den 13..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	05C1E3D3-205F-4A3C-8ED1-4A12E6FCBB6F.jpeg
Views:	334
Size:	288.0 KB
ID:	52522  

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
Old 11-12-2022, 15:05   #76
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
For de som er på USA ferie og som kjører sydover, gi lyd og stikk innom.
Det er fremdeles båt på gang, men splitter ny denne gangen og 23 fot.
(Navne konkurranse: Ikke Odin Jr, eller Tor, må finne på et fjongt navn til den, bilde nedenfor)
:
Trönderbïrd I ... nok til å fremme patrotismen og nok til å forvirre loalbefolkningen.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2022, 15:23   #77
LN-RTP
Aviator Extraordinaire

LN-RTP's Avatar

Quote:
Trönderbïrd I ... nok til å fremme patrotismen og nok til å forvirre loalbefolkningen.
Kanskje det ja..

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
Old 12-12-2022, 08:46   #78
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Og så ville Speedbird (båten vår) blitt glad. Den trenger en form for navnebror

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2024, 21:30   #79
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Noen som har erfaringer med å bruke Vividseats, for billetter til sportarrangementer i USA?

Forstår det er en slags "resale"/Finn.no sine for billetter, men ser det er veldig mye å spare der vs kjøpe NHL billetter gjennom vanlige kanaler.
Old 08-08-2024, 08:59   #80
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Noen som har erfaringer med å bruke Vividseats, for billetter til sportarrangementer i USA?

Forstår det er en slags "resale"/Finn.no sine for billetter, men ser det er veldig mye å spare der vs kjøpe NHL billetter gjennom vanlige kanaler.
Ut fra det man leser på nettet har de en del skjulte avgifter etc og litt scamtendens. Ville brukt offisielle kanaler så langt det er mulig, det er så mye lureri der ute hva gjelder billetter.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Reply

Posting Rules