![]() |
|
![]() |
#61 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Gjeninföring av Eurobonus ble en game-changer innenlands. SAS har gatt fra en relativ passiv mood til a vaere en svaert aggressiv og innovativ konkurrent. Dette merker DY först og fremst innenlands i Norge, hvor de ogsa har mest overlap med SK. Men - DY har ogsa gjort strategiske feil. Man kan ga sa langt at de ikke har laert av baktida og hva har nesten knekked andre selskaper. DY önsked a vokse mange ganger sa hurtig som marked og dette med en relativ sma hjemme-marked i bakgrunn. Det kom advarsel fra flere sider. Husk om Per G. Braathen sitt intervju i DN , husk om Lundgren familien som ble tidligere en storeier i AB. Kanskje - og dette er min rent personlig syn - vil det smartere for DY a bremse veksten litt. Fokussere litt mer. Tar nytte av de rute-kutt som skjer na til/fra Norge og samtidlig droppe noen av sitt rute-nett som bare produserer svimlende underskudd. Hva er vitsen a bli #4 eller #5 pa en ultra konkurranse-utsatt rute hvor man ikke tjener penger? Dette er dette hva jeg oppfatter som sunn fornunft som ma til. Med sine kutt for Q4 og Q1 2015 viser DY i en visst retning. Men det kan bare vaere de förste stegene...
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tallene for DY bærer vel stort preg av deres enorme ekspansjon inn i nye markeder
hvor hvor de er nødt til å selge seg billig første året for å etablere seg. Videre har man jo en del engangskostnader i.fm. etablering av baser osv. også Longhaul sattsingen har jo også kostet mye. Poenget mitt er at når det gjelder DY, så er nok de tallene vi ser i høy grad planlagt strategisk av DY, og det er ikke nødvendigvis slik at DY tar dette særlig tungt. De har en meget langsiktig strategi med store overordnede mål de følger og er ikke så opptatt av kortsiktig gevinst på dette stadium. Så når det gjelder DY tror jeg du leser altfor for mye inn i tallene. Når det gjelder SAS, så er jeg enig. W |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Til slutt er Norwegian en akse-selskap og deres först og fremste formal er a produsere gevinster og dermed value & utbytte til sine aksjonaerer. 2014 har DY fordunset verdier i stort stil. Det kan ikke vaere til glede til noen av sine aksjonaerer, BK inklusive.
![]() |
![]() |
#65 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
hverken ezy eller ryan kan matche på lang tid. So time will show ![]() Quote:
nok en langsiktig horisont. Så lenge tallene ikke blir blodrøde i årevis så tar de det nok med ro.. W |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Det viser jo ogsaa det jeg har skrevet om priser jeg har tilgjengelig ligger svaert naerme nettopp Norwegian og det har de gjort saa lenge jeg bodd her i USA (siden 1996 naar LCC selskapet het Martinair). Den viser jo ogsaa at man boer se paa Fare og ikke bare tilbudte seter.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus | Martin | TripReports | 17 | 09-04-2014 00:28 |
Noen biz tilbud europa-usa? | CFN_001 | Reiseforum | 5 | 28-11-2012 09:58 |
DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner) | FlyHi | Flyforum | 380 | 08-11-2012 17:48 |
Om DY vs SAS - generelle betraktninger (splittet) | LN-KGL | Småprat | 13 | 06-11-2011 20:13 |