![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Om det stämmer med dessa enorma passagerantal borde väl United redan flyga daglig 747-400 mellan IAH-SVG?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
La meg understreke; ideen om forbindelse SVG-IAH, er slett ikke noen strekning jeg personlig ønsker at SAS some ´home carrier´bør starte opp, men jeg har etterhvert fått stor forståelse for at den nevnes så hyppig av Flemming Jensen og Simon Pauck Hansen i SAS. Og er overbevist om at selskapet vil raskt kunne tjene gode penger på ruten fra både forretningsreisende og leisure-segmentet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tallene har jeg fra George Bush Intercontinental Airport i Houston og var fra 2010.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvis der virkelig er så mange pax hver dag fra Norge til USA, hvorfor flyves der så ikke direkte til IAH ???? flere gange dagligt ....
totalt på årsbasis er der jo over 1.000.000 pax, og som andre siger, hvorfor er der så aldrig fløjet nonstop fra SVG til IAH. Selv med de mange pax fra AMS burde KL vel flyve 3-4 daglige ture og det gør de ikke. Tror ikke på tallene, men for folk fra SVG området er IAH jo et mantra, og så passer tallene jo fint !! Hilsen Ole Last edited by sk931; 04-01-2013 at 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Jeg ser ingen relevans i bruk av disse tallene. De har jo null og niks med SVG å gjøre ... Selv ser jeg ikkenoe poeng i at en slik rute skal gå fra noe annet sted enn CPH, og registrerer at potensielle brukere i denne tråden ser ut til å være enig med meg. Man trenger mer feed enn man kan få i SVG, og den kan man kun få i CPH. En ytterligere oppsplitting av widebodytrafikken vil også gi økte kostnader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er OSL - IAH helt usannsynlig? Er klar over at de fleste oljefolka sitter i SVG, men er ikke rare flyturen til OSL derfra. Dessuten så er vel ikke absolutt all oljevirksomhet i Norge i Stavanger, det sitter jo noen folk i andre deler av Norge innen samme industri som har en enklere og kortere tur til OSL enn til andre HUB's i Nord-Europa.
Og må det være SAS som flyr denne? Hva med DU? Eller (tenke stort) hva om feks EK la inn en mellomlanding på OSL på sin rute fra Dubai til Houston? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Helt korrekt, det er stor olje-industri både i Oslo-området og Bergen, samt en del andre steder. Det er ikke bare de som jobber på kontor som drar jevnlig til Houston, men også de som jobber offshore, og de bor spredt over hele landet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Diskussionen om direkte fly mellem SVG og IAH har vel stået på i mange mange år. Der er vel en grund til at der ikke er en rute. Pax grundlag måske..
I olie branchen er der uden tvivl mange mange corperate jets....Hvor mange daglige operationer direkte mellem de 2 byer er der egentlig af den slags ??. Hvis og jeg siger hvis der er grundlag for en rute til IAH, så tvivler jeg på at den kan udgå fra SVG. Der vil jo sikkert være en del pax fra andre steder end lige SVG..Disse pax skal i så fald til SVG..hvordan og hvorfra...lad os sige at en fra f.ex ARN eller HEL vælger en rute til SVG som afgår fra SVG...så er det vel som minimum 2 landinger undervejs...Den er der vel ikke nogen der køber.. Jeg ved godt det er negativt, men grundlag for en daglig rute tor jeg simpelthen ikke på. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Her er det vel diskusjon mht. om bruker/e har både har penger og vilje til å betale for motorvei fremfor alternativene? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men heldigvis er det ikke vi på forumet som skal avgjøre hvor en rute skal gå i fra ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det har den kanskje Ole, men jeg har aldri hørt noe særlig til den, og jeg har aldri trodd at det skulle være et aktuelt tema. De siste månedene så har det imidlertid blitt nevnt av våre sjefer på hvert eneste informasjonsmøte jeg har vært på, så jeg begynner nesten å lure.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg har selv ikke hørt om OSL-SVG-IAH alternativet, men siden det er nevnt over; det ville medføre langt ut over en 24 t rundtur, det ville bety langt under halvfull A340 på første leg, og feed muligheter fra europa er nesten non-existing... Men når det er sagt, og som nevnt i svaret til Ole, så har det i det siste vært et stort fokus på en rute fra Norge til IAH fra ledelsen i SAS, uten at de forteller hva de tenker seg i detalj. Hvis det virkelig stemmer at oljebehovet er så stort så er eneste alternativ jeg kan se en BBJ som flyr SVG-IAH, og med feed fra OSL, BGO og ABZ som både er store oljebyer, og har et svært godt rutenett fra SVG. Å fylle en A340, evt fra OSL kan jeg ikke begripe skulle være mulig. Eller det beste etter min mening, som du sier; å fly A340 fra CPH, hvor en har god connection fra hele Skandinavia og Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Poenget mitt er at det er en selvfølge at skal man ha motorvei til eget hus så koster det ekstra og at man oppi all kostnadsfokus for tiden ser ut til å glemme at det kan være mer profitt å hente pga. en mulig betydelig sterkere betalingsvilje for en spesielt god vare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Mange i vest har et lojalitetsforhold til KLM, men ikke til SAS. Slikt endres ikke over natta, bare fordi man har mulighet til å fly i motsatt retning ned til Danmark før man flyr vestover. Jeg tror og håper at ruta kommer fra SVG, ellers kan SAS like gjerne la være. Noe annet enn en BBJ har jeg heller ikke tro på, til det er volumet for lite. Betalingsvilligheten er det lite å si på, når man se på hva billetter koster fra vestlandet til Houston. Helt uinteressant sammenligning. Man får ikke volum av å tiltrekke seg passasjerer som i dag flyr privatjet. Volumet på denne ruta er arbeidstakere, ikke konserndirektører og eiere av store bedrifter. Volum * betalingsvillighet kan gjøre en rute lønnsom. Last edited by Dag Viking; 04-01-2013 at 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som sikkert mange vet har det vært nevnt som forutsetning for etablering av en såpass spesiell rute, at noen må betale for et visst antall seter pr. avgang. Dette for å øke/sikre sannsynlighet for profitt. Å enes om pris har tydeligvis ikke vært mulig frem til nå, men jeg ser for meg at parter nå muligens er nær enighet. Kan 787 være egnet?
Last edited by jager34; 04-01-2013 at 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men hvis en følger den logikken så burde jo ikke SAS fly til IAD, ORD, EWR, SFO etc etc heller... De kan jo like godt fly KLM - selv om vel AMS er like mye "feil veg"... Men nå er det jo faktisk mange både østlendinger og vestlendinger som flyr med SAS på disse rutene likevel. At vestlendinger skulle ha et spesielt lojalitetsforhold til KLM har jeg aldri hørt om. Når det gjelder både meg selv og alle andre jeg kjenner her i BGO så har reisen med KLM blitt gjort fordi har fly som går dit jeg skal til fornuftige priser. Og for de som har gode bonuskort så betyr nok allianser en del - og de finnes det jo noen av også i oljeindustrien. Hvis dette blir en ny "CPH vs andre hubs, og OSL burde ha mer intercont" diskusjon så syns jeg vi er litt på viddene.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
.. KLM nyter godt av bonusforbudet i Norge og manglende lojalitet til SAS. Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner noen som reiser med SAS fra vestlandet til Houston, de bruker alltid KLM. Hvorfor? KLM tilbyr 1-stop til de fleste oljedestinasjoner i verden, og de har et bonuskort spesielt for oljebransjen. Ja, vi er på viddene. Diskusjonen rundt IAH har vært oppe tidligere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bonusbilletter Stavanger- Houston med SAS direkte? | VirreVapp | Reiseforum | 2 | 27-06-2014 10:43 |
C check hos SAS på 737. | fokkeren | Flyforum | 2 | 15-03-2012 10:29 |
SAS check-in hjelp søkes | Startup | Reiseforum | 6 | 12-11-2009 15:46 |
SAS web check-in spørsmål | Someone | Flyforum | 17 | 04-01-2007 14:06 |
Check in SAS DK | Jan | Flyforum | 8 | 28-04-2005 16:22 |