Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-05-2011, 22:56   #41
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Hva ønsker jeg meg fra SAS?

Må si meg ganske enig i Fnate og en del av innspillene om SAS. Det med spørreundersøkelsene som ikke spør om det jeg er misfornøyd med, men bare andre ting som ikke har relevante svar for meg har jeg også lagt merke til.

SAS er og blir SAS og det er stort sett hyggelig å koselig å komme ombord, kunne vært enda bedre! Hadde man ikke jaget Braathens ut døra så fort kunne de hatt mage slagere. Nå har de jo bare beholdt "Best og back" og glemt "Endelig fredag".

Skal jeg fly dem mer må prisene ned ifht. andre på en del strekninger. Jeg kan ikke forsvare 1000 kroner ekstra hver vei til ARN, når SAS flyr vinge mot vinge med DY. Jeg kan forsvare en del kroner ekstra hver vei til MUC i stedet for å overnatte og vente på DY som flyr om to dager. Er prisene jevne innen nettverkselskapene så blir det en vurdering av allianse, bonusopptjening m.v.

Har opplevd "i dag byr vi på kaffe og mineralvann, og beklager forsinkelsen" - veldig hyggelig! Enda mer hyggelig hadde vært "I dag byr vi som vanlig på kaffe og mineralvann. Ønsker du å kjøpe en liten matbit også kanskje?" Enhetlig servicekonsept over hele fjøla, evt. en liten justering for "flyginger under 45 minutter" eller noe i den duren.

Ellers funker ting greit når man booker via andre kanaler enn sas.no, innsjekk på mobil og nett er sømløst og fint så ingen problemer der. Det jeg ønsker meg er at sas.no (med familie) kanskje kunne oppgraderes, ikke i utseende, men i robusthet og brukervennlighet. Å forsøke å finne detaljer om noe er tidvis en arkeologisk prøvelse. I dag kom plutselig alle priser opp i DKK, mens tekstene var på norsk, i går kom jeg plutselig inn på svenske sider når jeg valgte ting i menyen. Og nei, dere finner meg ikke som forretningskunde på Facebook, ikke som privatkunde heller forresten.

Optintown-sakene er i samme kurven som Facebook - jeg ønsker å forholde meg til SAS, ikke til andre selskaper med egne Terms and Conditions i andre land der man kan se langt etter forbrukerrettigheter o.l.

Old 16-05-2011, 23:08   #42
Jens W
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
Men "endelig fredag" ble en kjempe-suksess". Dersom man forsatt har rettigheter a bruke dette, er det verdt a tenke om en gjeninföring.
Malmö Aviation har jo "Äntligen fredag", så det er ikke umulig at varemerket forble i Braathensfamilien.
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 00:53   #43
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cedlind View Post
Malmö Aviation har jo "Äntligen fredag", så det er ikke umulig at varemerket forble i Braathensfamilien.
Om varemerket ble med Braathens folket vet jeg ikke.
Men endelig fredag konseptet var en vinner blandt passasjerene, men en katastrofe økonomisk. Så det kommer nok ikke til å innføres igjen.
Så noen gamle tall for dette for en stund siden, og at dette gikk såpass lenge er overraskende.

Men er veldig enig i hva mange skriver her.
Har selv notert ned endel, og sendt videre til noen ledere i SAS.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 12:26   #44
Utflyttet
Ute på tur

Det jeg ønsker meg mest er det jeg tviler mest på kommer til å skje: et selskap som ikke lider så enormt av "Not Invented Here"-syndromet.

- Nettsidene: dette er noe andre selskap har løst for flere år siden, det går an å se hva andre gjør rett og bare følge de. Sist jeg hørte fra CK var det lovet å fikse banale problemer med bestillings-prosessen i november i fjor. Problemene er det enda, og det er nok å ta av.

- Servering ombord: Det går an å se hva andre selskap folk liker gjør. Hvem andre har serverings-konsepter delt opp i innenriks (i tre forskjellige land), regionalt (skandinavia), Europa, og IC? Jeg var til London med en venninne her i helgen, og hun flyr nesten aldri. Det var nesten komisk å følge med når hun skulle finne ut om en kopp kaffe var gratis eller ikke (vi fløy BGO-CPH-LHR-OSL-BGO, mao mange varianter).

- Neste medarbeider som jobber i informasjonsavdelingen som legger frem endringer "basert på spørreundersøkelser blandt våre kunder" burde sporenstreks rulles i sirup og glassfiber. Jeg har hatt nok av enten "ledende spørsmål" eller "konklusjoner trukket ut av løse luften". Lytt heller litt mer.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 13:48   #45
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
SAS serverer kaffe og te på norsk innenriks men et glass vann, nei det går ikke.....det mangler harmonisering på inflightservicen.
Er i utgangspunktet enig i med deg i at servicen ikke er harmonisert, men man får faktisk servert vann om man spør om det. Da jeg fløy SAS mellom Frankfurt og Oslo i går hadde besetningen to store Imsdal-flasker på trallen og serverte vann til de som ønsket det, blant annet sidemannen.
Old 18-05-2011, 18:31   #46
ILS2
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Er i utgangspunktet enig i med deg i at servicen ikke er harmonisert, men man får faktisk servert vann om man spør om det. Da jeg fløy SAS mellom Frankfurt og Oslo i går hadde besetningen to store Imsdal-flasker på trallen og serverte vann til de som ønsket det, blant annet sidemannen.
Det har jeg aldri opplevd. Min bedre halvdel, gravid på det tidspunktet, spurte om å få et glass vann i det hun gikk ombord, fordi hun ikke følte seg helt tipp-topp, men fikk klar beskjed om at det måtte hun kjøpe for 25 kr når drikkeserveringen kom igang. Hun er EBG og hadde note i pnr om at hun var gravid.

Så å påstå at SAS varter opp med gratis vann som en norm, er bare sprøyt og tull. På 200 flighter med SAS, har jeg ikke fått gratis vann en eneste gang. Kanskje jeg bare er uheldig?
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 18:50   #47
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Mine ønsker for SAS for at vi,SAS, lever op til det markedet ønsker af os..
Søde og rare ,proffe og effektive medarbejdere, som af hele deres hjerte ønsker at opfylde de ønsker, som vore kunder ønsker af os.
Jeg ønsker også at vi må handle alle ønsker på en proff måde...nogle får måske nej eller desværre, men mange får deres ønske opfyldt.
Hilsen Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 18:56   #48
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Så å påstå at SAS varter opp med gratis vann som en norm, er bare sprøyt og tull. På 200 flighter med SAS, har jeg ikke fått gratis vann en eneste gang. Kanskje jeg bare er uheldig?
Kanskje? Sist jeg fløy til Tyskland fikk jeg tilbud om vann eller juice. Jeg sa "ja" og fikk begge deler.
Old 18-05-2011, 19:01   #49
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Kanskje? Sist jeg fløy til Tyskland fikk jeg tilbud om vann eller juice. Jeg sa "ja" og fikk begge deler.
Er du sikker på at han/hun ikke spurte på engelsk/tysk og "glasset" hadde en liten fugl på seg?

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 19:04   #50
Vede
ScanFlyer Dusty

Vede's Avatar

Det at serveringen ombord er ulik fra land til land og ruter til ruter synes jeg er både latterlig og uprofft.
Old 18-05-2011, 19:53   #51
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Det har jeg aldri opplevd. Min bedre halvdel, gravid på det tidspunktet, spurte om å få et glass vann i det hun gikk ombord, fordi hun ikke følte seg helt tipp-topp, men fikk klar beskjed om at det måtte hun kjøpe for 25 kr når drikkeserveringen kom igang. Hun er EBG og hadde note i pnr om at hun var gravid.

No offense.
Men det har jeg veldig vanskelig for å tro.
Om den episoden stemmer regner jeg med du har sendt en klage på dette til customer relations.
Du vil ALLTID få et glass vann på SAS om du spør om det. Vi gir ikke ut, men om du spør får du så fort det lar seg gjøre for oss.
Old 18-05-2011, 19:58   #52
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:

Når var dette? Jeg tror på historien din, men vet også at SAS på et tidspunkt myknet opp praksis grunnet en rekke klager. Blant annet laget sjefen for Stormberg en bloggsak om at han ikke engang fikk et glass gratis vann når han reiste på en full flex-billett innenlands. Så neste gang du reiser, tviler jeg på at dette vil være et problem. Som sagt var det to store Imsdal-flasker på trallen da jeg fløy fra Frankfurt i går og besetningen serverte på forespørsel. Dette var ikke tilfellet for noen år siden.
Old 18-05-2011, 20:26   #53
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

SAS Re: Hva ønsker jeg meg fra SAS?

Quote:
Når var dette? Jeg tror på historien din, men vet også at SAS på et tidspunkt myknet opp praksis grunnet en rekke klager. Blant annet laget sjefen for Stormberg en bloggsak om at han ikke engang fikk et glass gratis vann når han reiste på en full flex-billett innenlands. Så neste gang du reiser, tviler jeg på at dette vil være et problem. Som sagt var det to store Imsdal-flasker på trallen da jeg fløy fra Frankfurt i går og besetningen serverte på forespørsel. Dette var ikke tilfellet for noen år siden.
Det har aldri vært slik at vi ikke skulle gi ut et glass vann.
Men det var en periode hvor enkelte trodde at vi ikke fikk lov. Når dette ble kjent kom det en presisering fra SAS om at et glass vann gir vi selvfølgelig bort. Dette er vel et par år siden. Om man har opplevd å ikke få dette nå i det siste er noe alvorlig galt, og bør klages på slik at man kan følge opp de enkeltmenneskene som da eventuelt fortsatt tror at vi ikke skal gjøre dette.
Old 18-05-2011, 23:14   #54
ILS2
ScanFlyer Gold

Quote:
Når var dette? Jeg tror på historien din, men vet også at SAS på et tidspunkt myknet opp praksis grunnet en rekke klager.
CPH-BGO i april 2011. Kabinpersonalet var ikke uhøflig eller sure, men ga klar beskjed om at hun måtte vente til serveringen kom igang og at hun da måtte kjøpe en flaske. Kanskje hun ikke ga godt nok inntrykk av at hun ikke følte seg vel, men jeg mener i grunnen at det burde være irrelevant. Man ber ikke om et glass vann før flyet har tatt av fordi man bare er tørst...
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 19:03   #55
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

BUMPING AV TRÅD MED MASSIV RANT:
Da har de igjen hyret sjølveste dimlingsfabrikken til å lage spørreundersøkelse om SAS CREDITS for dem. Lurer på hva de betaler for disse undersøkelsene? De er jo hårreisende dårlige

Jeg ble så irritert at jeg gav opp etter 34%. Da hadde jeg svart på en rekke irrelevante spørsmål og så begynte alle å komme på nytt igjen, i annen rekkefølge. 100% likt, og igjen og igjen.

Jeg skjønner at man vil ha komplementerende spørsmål for å avdekke feil. De fleste har det, men SAS sine er helt hårreisende.

Jeg svarer som regel på undersøkelser fra selskap jeg bryr meg om, men jeg gidder ikke kaste bort tiden min.

Klage sendt SAS. Rant over

For øvrig var det gøy å finne igjen tråden min. Det er ikke første gang jeg har gått amok over SAS sine spørreundersøkelser.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 10:51   #56
TheyStoleIt
Newcomer

Lurer på om hva dere synes om SAS nå?

Hva er de gode på og dårlige på osv?
TheyStoleIt is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules