![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det har ved flere anledninger tidligere hendt at kapteiner her i SAS har tatt crewmembers av tjeneste fordi de har stilt i bunad nettopp fordi det blir vanskelig å skille bunadkledde c/a'er fra andre passasjerer.
Dessuten ligger det faktisk ganske mye autoritet i en uniform,og enda mer hvis man bruker uniformslue.Dette er også en faktor som SAS Braathens ledelse ikke har reflektert over. I tillegg skal politi-,brann- og redningsmannskaper lett kjenne igjen crew som kan beordres til andre tjenester enn rent flyrelaterte,f.eks. ved evakuering av terminaler,osv. Vi har diskutert dette her de siste par dagene,og alle kapteiner jeg har snakket med kommer ikke til å akseptere bunadkledde c/a'er.Som kaptein så har jeg en kabinbesetning som skal fungere som min "forlengede arm" ombord,og jeg aksepterer ikke å måtte löpe rundt å lete etter mine crewmedlemmer i en gitt situasjon.Det er svärt sjelden vi har tid til å hilse skikkelig på hverandre för tjeneste,og da er det ikke lett å huske et ansikt eller to i vrimmelen.
![]() |
#42 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bra oppklaring fra FBU4EVER!!! Men jeg skjønner også at det kan være vanskelig å snakke med "sutrende" folk som ikke får beholde alt som tidligere...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det blir vel sansynligvis Sas kapteiner, som da kommer til å ut CA av tjeneste. Jeg har aldri hørt om at Braathens kapteiner gjør det, men men blir spennende å se når jeg skal jobbe på 17 mai
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men nå er det enkelt. Nå er det kun SAS Braathens kapteiner som flyr!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
På papiret ja, men ombord så er det fremdeles Braathens prosedyrer og Sas prosedyrer.
Det kommer sikkert til å ta veldig lang tid for å forandre det desverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Årsak , det er vel "Sas Braathens(De moderniserte Braathens prosedyrene) prosedyrer" og "SAS" prosedyrer ombord. Braathens er borte, bare å innse det .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Guest
|
![]() Quote:
Lett å si, og riktig å si, men vanskelig........SAS skulle ikke hatt love til å bruke BRAATHENS navnet..... |
||
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
SAS har kjøpt navnet av noen som ikke ville beholde det...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Greit at SAS eier navnet, men kan godt kutte ut å bruke det så snart som overhode mulig. [vi har behold den gammle vingen, med et håp om å reintrodusere den snarlig ...]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og SAS/Braathens har vi vel diskutert mer enn nok ganger nå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Gold
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY ville ikke ta med orgel | LN-VLE | Småprat | 0 | 23-07-2012 18:22 |
Hva ville dere hatt som bra service ombord på et fly | FlyboyKarsten | Småprat | 7 | 29-05-2011 15:00 |
SAS passasjerer vil HELDIGVIS ikke ha mobiltelefoner ombord | EB | Flyforum | 6 | 16-06-2008 19:25 |
Gutta som ikke ville ha business... | learjet | Flyhistorisk forum | 11 | 24-03-2008 21:05 |
PIA c/a ville smugle pistol ombord | CK | Flyforum | 1 | 14-08-2007 08:36 |