Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-09-2008, 19:02   #41
vadheim
ScanFlyer Blue

Default Re: Nye intercont-destinasjoner?

Gjeeeesp, dette har vi hørt x-antall ganger fra SAS..... skjer det noe?? Nope!

Tåkeprat fra Dueholm.
vadheim is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 19:57   #42
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally Posted by jikswoboB View Post
Amen vilket gnäll. Väldigt tydligt att det finns en våldsam bitterhet som ska fram varje gång SAS kommer på tal här inne. Börjar bli tjatigt.
Det er helt klart et gjengagner-tema som drar frem mange meninger hos mange. Det er gått så langt av vi på kammerset driver og går igjennom en del tema som kansje bør vies ekstra oppmerksomhet fra moderatorne, men med de uttalelsene Mr. Sueholm kommer med denne gangen så fortjener han denne tråden i mine øyner.

Men vi skal definitivt bort fra at 9 av 10 tråder på forumet på et eller annet vis aldri er mer enn 6 poster vekke fra temaet SAS og IC-satsning. Mr Goodwin hadde vært stolt av oss.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 20:03   #43
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

When pigs fly? Kan nesten ikke bruke det uttrykket lengre fordi vi vet jo at det gjoer de: http://www.sasgroup.pl/foto_hr/sas_boeing_737_600.jpg
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 20:10   #44
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

http://www.hertfordshire.freeserve.c...FlyingPigs.jpg
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 20:14   #45
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Likheten er skremmende. Foroeverig har vi vel akkurat hatt vaar maanedlige "jeg er saa jaevla frustrert over SAS International" i en traad. Moroa finner du her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=20504&page=21
Old 05-09-2008, 21:46   #46
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Quote:
Amen vilket gnäll. Väldigt tydligt att det finns en våldsam bitterhet som ska fram varje gång SAS kommer på tal här inne. Börjar bli tjatigt.
La meg for ordens skyld si at jeg personlig i utgangspunktet ikke har noen følelser knyttet til SAS verken i den eller annen retning, utover det at jeg som skandinav og minoritetsaksjonær ønsker at selskapet skal gå bra. I motsetning til mange her inne har jeg ingen bånd til SAS eller noen av konkurrentene verken gjennom slekt eller ansettelsesforhold, og regner meg derfor som temmelig objektiv (uten at det er dermed er sagt at de som har bånd til SAS ikke kan være det).

Med all respekt å melde tror jeg ikke de reaksjonene vi ser på forumet har noe med bitterhet å gjøre, men snarere er en oppgitthet over over det som synes å være en økende desperasjon og rådvillhet hos SAS. Det er temmelig klart at dagens SAS er en skygge av sitt gamle selv, og det synes nok de fleste av oss er synd. SAS, som i sin tid var en av de virkelig store og en pioner på mange områder har rett og slett slitt med å tilpasse seg dagens marked, og det må de betale for nå. Når SAS vingler frem og tilbake, gjør et dårlig produkt dårligere for å spare penger fremfor å investere i å gjøre produktet mer attraktivt, inngår lyskye avtaler, eller kommer med løfter om nye ruter flere år frem i tid for så å bestemme seg for ikke å starte dem opp, må det være lov å gi uttrykk for en viss frustrasjon over dette uten at det kan kalles gnål. At det blir mange kommentarer er helt naturlig; de fleste av oss her inne er jo godt over gjennomsnittet interessert i bransjen og vi snakker tross alt om det største flyselskapet i skandinavia, og et selskap de fleste har et forhold til enten man bryr seg om fly eller ikke.

Last edited by LCH; 06-09-2008 at 01:42.
LCH is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 00:31   #47
amatør
ScanFlyer Gold

Dueholm begynner å minne om en dårlig stand up komiker..
amatør is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 00:49   #48
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Kenny Banja !! (Seinfeld)
Old 06-09-2008, 13:40   #49
amatør
ScanFlyer Gold

De kan ikke snakke sammen mye i SAS.. For noen dager siden sa Midteide at Norge var for lite til at SAS kunne fly IC herfra, og nå sier Dueholm at de skal åpne både NY og Bangkok fra OSL?!?!?
amatør is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 13:50   #50
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

... ja, naar krisen er over, sparingen er over og markedet igjen er paa opptur .. saa da snakker vi 2011, 2012, 2013 ....
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 14:39   #51
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Det fine med dette er at når markedet endelig er på opptur, så skal flyene bestilles. Og når de endelig er leveringsklar, så er markedet på vei ned igjen, og ny sparing er igangsatt. Da må de selges igjen...
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 15:22   #52
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
... ja, naar krisen er over, sparingen er over og markedet igjen er paa opptur .. saa da snakker vi 2011, 2012, 2013 ....
Det sa man jo sist etter 9/11 traff, men nå når oppgangen kom så var det jo ikke fly å finne, og jeg ser ikke at SAS har noen posisjoner på A350, 787 eller noe tilsvarende på gang nå, og det får man vel ikke på 6 måneders frist på neste opptur?

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2008, 13:46   #53
jikswoboB
Qwerty

jikswoboB's Avatar

Quote:
Originally Posted by LCH View Post
La meg for ordens skyld si at jeg personlig i utgangspunktet ikke har noen følelser knyttet til SAS verken i den eller annen retning, utover det at jeg som skandinav og minoritetsaksjonær ønsker at selskapet skal gå bra. I motsetning til mange her inne har jeg ingen bånd til SAS eller noen av konkurrentene verken gjennom slekt eller ansettelsesforhold, og regner meg derfor som temmelig objektiv (uten at det er dermed er sagt at de som har bånd til SAS ikke kan være det).

Med all respekt å melde tror jeg ikke de reaksjonene vi ser på forumet har noe med bitterhet å gjøre, men snarere er en oppgitthet over over det som synes å være en økende desperasjon og rådvillhet hos SAS. Det er temmelig klart at dagens SAS er en skygge av sitt gamle selv, og det synes nok de fleste av oss er synd. SAS, som i sin tid var en av de virkelig store og en pioner på mange områder har rett og slett slitt med å tilpasse seg dagens marked, og det må de betale for nå. Når SAS vingler frem og tilbake, gjør et dårlig produkt dårligere for å spare penger fremfor å investere i å gjøre produktet mer attraktivt, inngår lyskye avtaler, eller kommer med løfter om nye ruter flere år frem i tid for så å bestemme seg for ikke å starte dem opp, må det være lov å gi uttrykk for en viss frustrasjon over dette uten at det kan kalles gnål. At det blir mange kommentarer er helt naturlig; de fleste av oss her inne er jo godt over gjennomsnittet interessert i bransjen og vi snakker tross alt om det største flyselskapet i skandinavia, og et selskap de fleste har et forhold til enten man bryr seg om fly eller ikke.

Det finns såklart fog för kritik mot hur SAS styrs men detta har ju avhandlats och ältats x antal gånger tidigare och inte för så länge sedan dessutom. Hur ett uttalande om framtiden från en dirketör på SAS kan skapa ny frustration är liksom det jag inte riktigt begriper, den borde vara uttömd vid det här laget.
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2008, 23:39   #54
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Quote:
Det finns såklart fog för kritik mot hur SAS styrs men detta har ju avhandlats och ältats x antal gånger tidigare och inte för så länge sedan dessutom. Hur ett uttalande om framtiden från en dirketör på SAS kan skapa ny frustration är liksom det jag inte riktigt begriper, den borde vara uttömd vid det här laget.
Frustrasjonen og oppgittheten vil nok fortsette når det gjelder temaer som kombinerer SAS IC og OSL. Og jeg er helt enig, dette er som vanlig fullstendig uten troverdighet og bare tull fra Dueholm. Nesten utrolig at media i det hele tatt gidder å spandere spalteplass på det. SAS har kjørt løpet på en måte som gjør at Continental og nå muligens Krabi, samt KLM forsyner seg grovt av det som burde vært SAS' festning. Uttalelsene kommer hver gang det er på gang en ny IC-rute på OSL, og det kommer til å dukke opp hver gang det kommer noe tilsvarende i fremtiden. "Gleder" meg til å høre tullpratet når evt. Delta eller et kinesisk selskap valser inn over OSL og marginaliserer SAS ytterligere.
Old 07-09-2008, 23:44   #55
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Så i blekka til Swiss i dag at de nå "regner på SFO" som neste mulige desitinasjon, og med 25 longhaul maskiner, og velsignelse fra LH så kommer nok den.(SFO)
Var intervju med "rutesjefen" som forklarte litt om kort-og-lang tids planlegging
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2008, 08:12   #56
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Frustrasjonen og oppgittheten vil nok fortsette når det gjelder temaer som kombinerer SAS IC og OSL. Og jeg er helt enig, dette er som vanlig fullstendig uten troverdighet og bare tull fra Dueholm. Nesten utrolig at media i det hele tatt gidder å spandere spalteplass på det. SAS har kjørt løpet på en måte som gjør at Continental og nå muligens Krabi, samt KLM forsyner seg grovt av det som burde vært SAS' festning. Uttalelsene kommer hver gang det er på gang en ny IC-rute på OSL, og det kommer til å dukke opp hver gang det kommer noe tilsvarende i fremtiden. "Gleder" meg til å høre tullpratet når evt. Delta eller et kinesisk selskap valser inn over OSL og marginaliserer SAS ytterligere.
Så enig, så enig!
MartinL is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules