Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-04-2008, 21:59   #41
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Tilbake Til Stillehavet Igjen, Nå One-stop Honolulu Med Co !

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Greit da vet jeg det. Var innom MP kontoen for å titte. Den var der men alle poeng forsvunnet, men det visste jeg.

PS. Har hatt KUN franske biler siden 1978, alltid Citroen bortsett fra den siste
det siste året.

Hadde selv en Laguna paa slutten av 90 tallet. Helt grei bil, ikke noe problemer de to aarene jeg hadde denne som firmabil
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2008, 23:50   #42
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Som MP gull, hvor stor oppgraderingsprosent har man fra økonomi til 1.st innenriks i USA med UA?
Old 05-04-2008, 01:30   #43
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Hadde selv en Laguna paa slutten av 90 tallet. Helt grei bil, ikke noe problemer de to aarene jeg hadde denne som firmabil
Noe sier meg at du, imotsetning til undertegnede hverken er 1.90 høy (da passer man ikke inn i en Lagune) eller har klart å plante en Laguna i en betong søyle på Stabæk........
Old 05-04-2008, 17:21   #44
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Mens vi er inne på MP må jeg jo spørre Tommy om SK K og T klasse gir 100 % poeng på MP ??

Har tross alt tre turer ( ORD, NAP og SVQ ) med SK i disse klassene som øppkømings i år og da vil jeg øyeblikkelig overføre disse til MP !!

Har en fjerde i V til FNC som jeg venter med .......( dette med å passere grenser...... ) før en sluttter helt med EuroBonus.......

Fruen må balanseres til nøyaktig 90.000 poeng før kroken på denne døra...
Med LH får vi det til ....
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2008, 21:24   #45
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Som MP gull, hvor stor oppgraderingsprosent har man fra økonomi til 1.st innenriks i USA med UA?
Fruen har Premier Executive som er Star Gold, 50K EQM i aaret. UA gir ikke gratis oppgradering saann som CO gjoer. Du maa bruke elektroniske 500 milers.

Det gjoer at det blir mye enklere aa oppgradere paa forhaand og faa bekreftet plass (med gull er 500 milers oppgradering bekreftet 72 timer foer avgang)

Det vil si at paa en flight mellom EWR-ORD som er 733 miles trenger du to slike kuponger. Du faar 4 slike kuponger gratis for hver 10K miles du flyr med UA. En t/r europa gir deg derfor nesten en slik 4 pack. De kan ogsaa kjoepes for 200 dollar for 4.

Fruen har vel rundt 80% suksess mot 99% med 1K
Old 05-04-2008, 22:21   #46
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Et godt stykke bak FB når det gjelder oppgradering med andre ord. I perioden som gull hadde jeg 93% oppgradering på NW, de fleste bekreftet på forhånd og et par ved gate. Der er vel gull bare 40 000 poeng også. FB gull/plat ga meg automatisk tilgang til WC og PC i USA, og ved innenriks reiser. MP gjør vel ikke noe lignende.
Det ser ut som det er fordeler og ulemper ved begge programmene

Fikk forresten kort fra FB for noen uker siden, de ga meg en soft landing med sølv, etter kun 7000 miles i fjor. Har ingen planer om å fly med Skyteam i år, men man vet jo aldri. Betaler jeg for billetten selv, så blir det nok *A.
Old 07-04-2008, 18:02   #47
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Et godt stykke bak FB når det gjelder oppgradering med andre ord. I perioden som gull hadde jeg 93% oppgradering på NW, de fleste bekreftet på forhånd og et par ved gate. Der er vel gull bare 40 000 poeng også. FB gull/plat ga meg automatisk tilgang til WC og PC i USA, og ved innenriks reiser. MP gjør vel ikke noe lignende.
Det ser ut som det er fordeler og ulemper ved begge programmene

Fikk forresten kort fra FB for noen uker siden, de ga meg en soft landing med sølv, etter kun 7000 miles i fjor. Har ingen planer om å fly med Skyteam i år, men man vet jo aldri. Betaler jeg for billetten selv, så blir det nok *A.
Nå er flyene blitt ganske så fulle de siste par årene her i USA.. Jeg håper dette også gjelder for NW.. Tar du derimot CO og DL med i beregningen tror jeg du har mye større sjanse med UA.. Det kommer jo også an på når på dagen/i uken du reiser. Typiske business avganger som fruen tar ofte, samt at hun ofte tar en tidligere/senere flight enn planlagt og mister dermed sitt F sete. Da forsvinner sjansen på F noe voldsomt.

Det sier jo seg selv at sjansen er mye større med UA enn med Skyteam her i USA. Oppgraderinger gis jo bort gratis hos Skyteam.. Det vil med andre ord si at en sølvkunde som hos UA ikke ville hatt mange 500 milers på konto får setet ved gate. Dersom det kommer en Plat etterpå som booker om flight har han mistet setet til kunder langt nede på liste. Ikke et system jeg er tilhenger av.

På avganger som er ferierelatert/weekendturer, har vi begge 100% de siste 18 mnd

Last edited by Tommy777; 07-04-2008 at 18:06.
Reply

Posting Rules