![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nei, nei, nei!
Sjekk med byrået; Kanskje er billettene separate. Om ikke er det bare å begynne å finne nye.
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg søkte litt på nettet, og fant flere intervjuer med SAS der de uttalte at de ikke sletter returbilletter dersom første leg ikke benyttes, ettersom det jo kunne være mange grunner til at man ikke fikk benyttet første leg. Men problemet her kan godt være at første leg er med Lufthansa, og at kanskje også billettene er utstedt på Lufthansa-kode. Ikke sikkert LH er like "samarbeidsvilligge", og at det gjelder andre regler i det tilfellet.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fra SAS sine befordringsvilkår:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Lufthansa er veldig strenge på dette. Jeg hadde ikke tatt den sjansen. LH sletter hele reiseruten konsekvent når det er no-show, etter mine mange år i bransjen er det nesten uten unntak at det gjør det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis billetten er kjøpt gjennom reisebyrå, vil de muligens ha egne betingelser. Så du må høre med dem. Flyselskapet er bare transportør i denne sammenhengen. Follow the money.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Newcomer
|
![]()
Takk for hjelpen alle sammen!
Fikk endelig nytt svar fra Sas, og hadde begge flygninger vært med de, så kunne man kun benyttet hjemreisen. Men i og med at det er Lufthansa nedover, så lar det seg ikke gjøre. Får bare dra nedover og håpe på at prisen på nye billetter går noe ned, når våre 2 plutselig blir ledig igjen. Kjedelig å kjøpe tilbake sine egne billetter, men når systemet er så firkantet, er det ikke annet å gjøre. GOD JUL! |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ofte lurt å sette seg inn i betingelser før man handler. SAS selv selger stort sett bare enveisbilletter, så hadde du handlet direkte fra flyselskapet, hadde du stått friere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Newcomer
|
![]()
En liten update:
Inne på mine SAS sider, så har reisen ennå ikke blitt kansellert. Om noen få timer, så åpner online check-in. Hvis jeg får sjekket inn online, kan jeg da gå ut i fra at vi får brukt returbillettene? Eller kan de kansellere oss i etterkant?? Vi var ikke med LH flighten nedover, men har ventet med å bestille ny retur hjem. Mvh Arne |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Newcomer
|
![]()
Fått sjekket inn - bestilt sete, boardingkort lastet ned...nå kan de vel umulig kansellere oss imorgen. Krysser fingrene!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Lykke til!
Blir spennende å høre hvordan det gikk. ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Om bilettene var kansellert ville det ikke være mulig å sjekke inn. God tur!
![]()
![]() |
#53 | |
AirBussjåfør
|
![]()
Sendte her om dagen inn skjema til SAS for å kansellere utreisedelen av en flybillett mellom Norge og USA, da jeg ikke er i Norge og får brukt utreisen til USA. Fikk i løpet av et par dager følgende svar fra SAS:
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dessverre vil nok det mest sannsynlig oppdages, men du KAN være heldig.
Se: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=135580 Jeg tar dog ikke sjansen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har opplevd det samme. Returen ble kansellert ja!
![]() |
#56 | |
AirBussjåfør
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei!
Er det noen som har erfaring med å reise enveis fra USA? Hvis man booker en tur/retur flight men ikke sjekker inn for turen over, kan man komme med returen? Akkurat nå er en tur/retur billett med BA og Virgin samme pris som en enveis med Norwegian. Edit: Leser at man kan risikere at returen blir kansellert ved No-show. Hvis man booker fra Miami med retur fra Norge kan jo ikke flyselskapet gjøre noe? Last edited by oskarflekkefjord; 11-02-2016 at 03:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Amatør
|
![]()
Greia er jo at det er ikke noe problem å bestille t/r og kaste returen, man må bare bestille med utgangspunkt fra det stedet du skal fly fra på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Når flys F16 på kjeller? | mann78 | Flyspotting | 3 | 13-05-2020 12:42 |
Norwegian mangler folk - fly kanselleres pga arbeidsaksjoner | Hpkris | Flyforum | 385 | 02-10-2016 23:09 |
738 i DY / hvilke ruter flys? | Stoarn | Flyforum | 4 | 12-06-2008 18:19 |
Kan et flys vandtanke fryse i luften | karsten | Flyforum | 13 | 04-01-2008 20:33 |
Vil de ikke ha bookinger... | EB | Flyforum | 0 | 01-11-2004 17:47 |