Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-07-2013, 15:32   #41
Ph34r
Livsnyter

Ph34r's Avatar

Default Hvilke tjenester har American Express Concierge Service fullført for deg?

Har brukt de for fotballbilletter blant annet..

De klarte ikke å skaffe billetter til Alicante - Real Madrid på 1 dags varsel (forståelig), men fikset meg 8 billetter til Premier League kamp med litt god varsel.
Ph34r is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2013, 15:39   #42
ILS2
ScanFlyer Gold

Default Re: Hvilke tjenester har American Express Concierge Service fullført for deg?

Quote:
Originally Posted by Ph34r View Post
De klarte ikke å skaffe billetter til Alicante - Real Madrid på 1 dags varsel (forståelig), men fikset meg 8 billetter til Premier League kamp med litt god varsel.
Betalte du "face value" eller markedspris ("svartebørs")? Med sistnevnte er det jo relativt enkelt å få billetter til alle arrangementer, så lenge man vil betale overpris.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 20:05   #43
jjessen
ScanFlyer Blue

Default Re: Hvilke tjenester har American Express Concierge Service fullført for deg?

Quote:
Originally Posted by jamesclandestine View Post
De har forskjellige. Har brukt to andre. Det fungerer greit. De har 24 timer på seg å svare og når de lurer på noe ringer dem. Hvis du vil ha ordnet noe samme dag eller til neste dag tidlig så bør du ringe.
Da har jeg gitt opp denne tjenesten. Prøvde å få de til å hjelpe med booking av helikopter tur i Las Vegas (da det var vanskelig å finne noe online med de tidene vi ønsket). Etter 3 arbeidsdager er det eneste jeg har hørt fra dem en autogenerert mail etter 24 timer om at de jobber med saken. Hvis CT uttak på Star Alliance forsvinner er det vel bare å klippe kortet....
jjessen is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 21:03   #44
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver

Robbiedeluxe's Avatar

Ring og følg opp. Om mulig, spør etter Jytte.
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 21:34   #45
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by jjessen View Post
Da har jeg gitt opp denne tjenesten. Prøvde å få de til å hjelpe med booking av helikopter tur i Las Vegas (da det var vanskelig å finne noe online med de tidene vi ønsket). Etter 3 arbeidsdager er det eneste jeg har hørt fra dem en autogenerert mail etter 24 timer om at de jobber med saken.
Samme resultat her. Mistenker at de ikke gidder gjøre så mye med saker som kommer inn på mail, med ordlyden "Dersom du ikke har mulighet til å vente, vennligst ta kontakt med oss." Og hvorfor kommer den autogenererte mailen først etter 12 timer?

American Express Norge/DNB Kort følger med på Flyprat, jeg er bare usikker på i hvilken grad våre (velberettigede) sure oppstøt gjør at det blir noen forandringer.
Fly med oss is online now   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 21:48   #46
JoeW
ScanFlyer Rusty

Må da være mye bedre å ringe?
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 21:52   #47
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Må da være mye bedre å ringe?
Jo, men hvorfor har de en mailadresse da?
Old 18-07-2013, 21:58   #48
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Jo, men hvorfor har de en mailadresse da?
Nå skal jeg ikke være vanskelig, men er e-mailadressen deres annonsert som en del av servicen de tilbyr, eller bare noe "vi" vet om?
Old 18-07-2013, 22:07   #49
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Nå skal jeg ikke være vanskelig, men er e-mailadressen deres annonsert som en del av servicen de tilbyr, eller bare noe "vi" vet om?
Jeg sendte til én, fikk svar fra en annen, så da har de minst to mailadresser. Den som jeg sendte til står her:

https://www.americanexpress.no/om/ko...ess-gold-card/

Så, ja.
Old 18-07-2013, 22:09   #50
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver

Robbiedeluxe's Avatar

Husker de kommuniserte mailadressen da jeg hadde AmEx Gold tilbake i 2005ish. Så har bare hatt det lagret siden. Husker for øvrig velkomstpakken til AmEx Gold som inneholdt bilder av leiebiler og mobiltelefoner fra 80-tallet

Kan ikke akkurat si de er fryktelig innovative.
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 22:19   #51
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Robbiedeluxe View Post
Kan ikke akkurat si de er fryktelig innovative.
American Express Norge har forresten også en egen Facebook-side. Den har hele 18 tilhengere/likes og har eksistert i snart tre år Har vel ikke akkurat oppnådd kritisk masse ennå.
Old 18-07-2013, 23:03   #52
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Jeg sendte til én, fikk svar fra en annen, så da har de minst to mailadresser. Den som jeg sendte til står her:

https://www.americanexpress.no/om/ko...ess-gold-card/

Så, ja.
Da er jeg enig i at man bør forvente svar. Er det virkelig slik atdet ikke tilbys 24h concierge, ref. linken?!
Old 19-07-2013, 12:26   #53
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Da er jeg enig i at man bør forvente svar.
Jeg ringte de nå, men fikk bare beskjed om at de har det så travelt at jeg pent bare må vente på et svar på mailen jeg sendte de for noen dager siden. Herlig
Old 19-07-2013, 13:06   #54
SE-AER
ScanFlyer Blue

Quote:
Jeg ringte de nå, men fikk bare beskjed om at de har det så travelt at jeg pent bare må vente på et svar på mailen jeg sendte de for noen dager siden. Herlig
Wow, for en fantastisk "premium"-produkt dette AmEx Platinum er...
Hva er vitsen med concierge service hvis det går raskere og smidigere at ordne ting på egen hånd?
SE-AER is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2013, 13:09   #55
cbcb
ScanFlyer Blue

Jeg har forsøkt tjenesten en gang. Var i Bangkok og ønsket meg en tur til Koh Samet, var ingen turistbyråer i BKK som kunne hjelpe meg, for alt var fullt. Ringte da concierge service og gav dem utfordringen. Gjorde spesielt oppmerksom på hvor jeg skulle, og stavet plassen for å unngå misforståelser. De ringte tilbake 6 timer etter. Først lurte de på hvordan jeg hadde kommet igjennom på telefon, siden de egentlig hadde stengt. Da svarte jeg at jeg ringte nummeret som stod på hjemmesiden til Amex Norge og trykket hurtigvalgene som stod der.

Etter litt frem og tilbake sa hun likevel at hun hadde funnet noen alternativer for meg, og begynte å ramse opp noen hotell navn. Jeg stusset da jeg ikke hadde hørt om noen av hotellene før, og da viste deg seg at hun hadde funnet på Koh Samui, som ikke akkurat er i nærheten.

Førsteinntrykket ble dessverre ikke det beste
cbcb is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2013, 13:36   #56
Vegasbaby
ScanFlyer Blue

Quote:
Jeg ler meg i hjel. Jepp, sommerpraktikanten som er satt til å håndtere alt dette Amex-maset ("Hvem tror disse kundene at de er? Vi er en bank, ikke et reisebyrå") har nok fullt opp med både dette, kaffe-koking og laaaang lunsj med de store gutta.
Vegasbaby is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2013, 15:53   #57
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
He-he, jeg fikk svar nå på mail... Ikke mulig å hjelpe meg med billetter til Tokyo Sky Tree, og fikk den samme informasjonen om hvordan få tilgang som jeg selv googlet meg til i januar i år. Det var vel kanskje derfor jeg kontaktet de, fordi det er omtrent umulig for en utenfor Japan å bestille på forhånd?

Ja-ja, tror ikke de skal være redde for at jeg kommer til å plage de med flere spørsmål.
Old 23-07-2013, 06:26   #58
JohnRR
ScanFlyer Blue

JohnRR's Avatar

Latterlige greier.. Ringte torsdag forrige uke for bord-reservasjon på restaurant i september. De lovte meg tilbakemelding innen 24 timer, men har kun mottatt en standard bekreftelse på at de jobber med saken. Lurer på om en viss artikkel har sprengt kapasiteten som i utgangspunktet var latterlig dårlig.
JohnRR is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2013, 20:09   #59
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Wow... Helt tydelig at denne tjenesten ikke leveres av American Express i Norge og at utsteder bryter kontrakten med Amex dersom dette er måten de gjennomfører denne tjenesten.

For å være helt ærlig, jeg har flere kort som gir meg tilgang til slike tjenester (JP Morgan via private banking og flere kredittkort, Palladium concierge og selvsagt Amex Platinum), men jeg har fortsatt tilgode å benytte meg av tjenesten.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2013, 01:03   #60
Ph34r
Livsnyter

Ph34r's Avatar

Default Hvilke tjenester har American Express Concierge Service fullført for deg?

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Betalte du "face value" eller markedspris ("svartebørs")? Med sistnevnte er det jo relativt enkelt å få billetter til alle arrangementer, så lenge man vil betale overpris.
Betalte høyere pris enn det billettene var priset til! Mener det var ca. 7-800,- pr. billett som hadde en face value på ca 40-50 GBP!

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Ph34r is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules