![]() |
|
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() For øvrig er det bare å kjøre på med rapport. Det er nydelig. Helt NYDELIG
![]() |
![]() |
#43 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Fredag morgen, paa tide aa forlate Majuro og Marshall Islands. Som nevnt var innsjekking aapen fra 2 timer avgang til 1 time foer avgang:
![]() maj_airport by finnerik29, on Flickr Innsjekking gikk greit sete 7A skulle gi fin utsikt underveis. Dagens maal var Truk i The Federated States of Micronesia. Ruten gikk foerst til Kawajalein, saa til Ponape og til Truk: ![]() route by finnerik29, on Flickr Oeya som dengang het Ponape, heter i dag Pohnpei, Truk har ogsaa endret navn til Chuuk. Etter innsjekking fant jeg Flyplass Resturanten med en atmosfaere som minnet sterkt om flyplass scenen Casablanca, dette var jo i 1984 - og Reagan var President, Korean 007 var skutt ned noen maaneder tidligere og min foerste mellomlanding skulle midt i Reagans Star Wars test senter - Kawajalein: ![]() kwaj20 by finnerik29, on Flickr Det artige med flyturen Majuro - Kawajalein er at man passerer Dato Linjen paa nytt, saa vi tok av paa fredag og landet paa Kawajalein paa torsdag etter litt under en times flyvning. Rent Latitude - Longitude stemmer ikke dette helt, men siden Kawajalein er en Test base som "mottar" missiles skutt ut i fra California er det sikkert lurt aa operere paa samme ukedag ![]() ![]() pohnpei by finnerik29, on Flickr Igjen krysset vi Dato Grensen og det var fredag igjen naar vi landet paa Ponape (Pohnpei) I motsetning til Majuro er Pohnpei (Ponape) ingen Atoll men en meget groenn vulkansk oey, jeg skulle bare mellomlande her (med tanker om aa komme tilbake - noe som ennaa ikke har skjedd ![]() ![]() Vi stod omtrent en time paa bakken foer det bar videre til det som dengang het Truk: ![]() truk_lagoon1 by finnerik29, on Flickr Truk (Chuuk) bestaar av en gruppe vulkanske oeyer innenfor en Atoll - og var aastedet for Japans "Peral harbor" - et var her store deler av den Japanske Stillehavs flaaten ble senket av Amerikanere under andre verdenskrig. ![]() Chuuk-Intl-Airport1 by finnerik29, on Flickr Flyplassen hvor dagens etappe ender. Neste reisebrev inneholder "Drinking Permit" og fruktslang.
![]() |
#44 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Fantastisk fascinerende lesning dette her altså!
Håper du orker mer. Gir meg både god underholdning og inspirasjon ![]()
![]() |
#45 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det kommer mere....How to obtain a Drinking Permit and how to use it!
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Jeg er så glad i alle dere som behersker skrivekunsten utover det rent gramatiske og deler deres opplevelser på godt og vondt. Jeg har noen timer tilbakelagt i dette underforumet, og de er verdt hvert minutt. Tusen takk til deg og alle andre som deler!
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Bergern; 24-02-2016 at 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Fy flate for en rapport, steinbra.
En ting er sikkert, det har blitt "litt" enklere å tilegne seg informasjon om reisemål i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fantastisk rapport
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Utrolig fascinerende. Takk for spennende lesing! Jeg har i grunn aldri vært særlig fristet av Stillehavet, mye pga. lang og dyr reisevei og lite variasjon. Må imidlertid innrømme at dette endret synet mitt en god del.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnair A350-DO Live Trip Rapport | LN-FHU | TripReports | 75 | 11-10-2015 21:25 |
Trip rapport AAR-SYD v/v | sk931 | TripReports | 5 | 15-08-2012 21:58 |
Reg request og live trip rapport | Someone | TripReports | 9 | 22-12-2006 10:42 |
Live trip rapport fra Lufthansa | dc-8-63 | TripReports | 1 | 31-10-2006 08:02 |