Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-04-2012, 14:10   #41
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: Ingenting er som pååååsketuuuuur....

Hm, hm han ble litt stille da jeg nevnte WAW.... Passet godt på tidtavla...

Er fortsatt i FRA grunnet ikke beste forbindelser med mye god påskemat..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2012, 14:11   #42
fjasebase
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Hm, hm han ble litt stille da jeg nevnte WAW.... Passet godt på tidtavla...

Er fortsatt i FRA grunnet ikke bestw forbindelser med mye god påskemat..
Skal vi slå fast at WAW er riktig? Så gjenstår det å se hva som er neste legg. Jeg foreslo WRO litt lengre opp
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2012, 14:14   #43
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Uansett han sa at det ikke er LH videre, selvfølgelig. Men siden COaward må det være Star, LOT...
Old 07-04-2012, 14:14   #44
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Jeg kan vel bekrefte WAW

To timer til boarding av neste flight. Rapportering av dagens flighter kommer fra et Hilton-flyplasshotell i kveld. Kommer ikke paa nett med egen pc, saa jeg faar ikke overfoert bilder. Lufthansa var uansett bedre enn fryktet. Neste til pers er LOT, og sist jeg saa et setekart, var jeg alene i business.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2012, 14:23   #45
fjasebase
ScanFlyer Gold

Da gjetter jeg KRK eller HEL
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2012, 14:32   #46
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

HEL, så får han OneWorld og kantine hjem...
Old 07-04-2012, 14:38   #47
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

7. April 2012
Lufthansa LH1348
FRA-WAW
901 kilometer
Airbus A320
D-AIQN
Sete 2A
Business Class

Tok farvel med Reidar i kantina, og fant vegen mot gate A38, som jeg fant ut lå nesten heeelt ytterst på A-piren.

Boarding begynte etterhvert, og til tross for at det ble annonsert at rad 16 og bakover skulle gå først, så ble det ikke kontrollert så nøye. Alle ble sendt til disse "selvboardingsgatene", mens personalet stod og så på. Det ble ikke nevnt at C-klasse-pax kunne boarde først, men jeg tok sjansen.

Vel ombord, så det sånn ut:

Det var tre rader med business, men de som satt der kunne "skvist seg sammen" på to av dem. Altså totalt 8 pax på 12 seter. Han som egentlig skulle sitte på rad 1, valgte å sette seg på 2C. Jeg protesterte ikke så voldsomt på det.

To damer tok seg av servicen foran, og det så det ut som de kunne. Siden man fløy Lufthansa, måtte det bli en sånn:

Sammen med dette:

Ganske så godt, men skal ikke skryte av at jeg skjønte hva alt var. Det gikk ned.

Ellers skjedde det lite, og vi landet etterhvert på WAW, der jeg kom meg av, og tok en liten runde før jeg fant LOT-kantina. Ikke voldsomme mengder mat, men jeg er stort sett fornøyd hvis jeg får en cola, gjerne med is og sitron. De hadde hvertfall sitron.

Hvor skal jeg etterpå? LOT flyr dit, og det er et Hilton-hotell der. Jeg ser Reidar gjetter OW videre fra neste sted, men jeg kan si at jeg skal kun fly *A på resten av turen.
Old 07-04-2012, 21:10   #48
krølle
ScanFlyer Crusty

Ikke bare er han en kløpper til å dra på tur, jammen lager han noen flotte TR også.

At han har draget på pax'en er vel en bonus

Quote:
Bl.a. var det et eldre asiatisk ektepar som tok midtgangsetene på raden min, mens toseteren foran meg stod helt åpen.

Quote:
Nok en gang må jeg få irritere meg litt over folk som ikke flytter seg til tilsynelatende bedre seter: Jeg satt i 22A, en dame satt i 22B, og ingen satt i 22C. Flyttet damen seg? Nope
Snart på tide du tar noen hint

Last edited by krølle; 07-04-2012 at 21:36.
krølle is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2012, 21:34   #49
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Lufthansas intraeuropeiske C mat er rare greier. Fin rapport. Liker sånne gåter i påska. Neste år får du prøve deg i Viggo Walles påskelabyrint.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2012, 22:27   #50
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

7. April 2012
LOT LO471
WAW-HEL
940 kilometer
Embraer E170
SP-LDF
Sete 2D
Business Class

Etter at Lillebjørn ble bevisstløs, var det på tide å bære han med seg til gaten.
SP-LDF, en 2004-modell Embraer 170 skulle stå for neste transportetappe opp til Helsinki. Etter litt blomstring ved gaten, ble det tid for boarding. Den var annonsert til å begynne 16:20, men begynte litt før det. Avgangstiden var forøvrig 16:35, så de beregnet ikke sånn kjempegod tid - eller så var ikke jeg vant til å reise med så små fly.

Flesteparten av passasjerene så ut til å være et finsk landslag i et-eller-annet, da de gikk i like overdeler som det stod "Suomi" på, og en av de bar en pokal om bord.

Business Class kunne boarde først, så da gjorde jeg det...

Ombord var det å sette seg ned i sete 2D, som var bakerste rad i C, som altså bestod av 1,5 rader, siden rad 1 "manglet" på venstre side. La forøvrig merke til nakkestøttetrekkene, som hadde forskjellig farge: Rød i C, og blå i Y. Tror det var relativt fullt på flighten.

Førsteinntrykk av maskinen, var at den var overraskende behagelig til å være liten. Gode seter, fin bredde på de, selv for meg, og passe høyt plasserte vinduer, som var lette å se ut av.

Førsteinntrykk av C-klasse hos LOT:

Purseren, som var en dame "i sin beste alder", kom altså med et brett med et vannglass og et juiceglass på, sånn at jeg kunne velge. Nevnte jeg forresten at jeg var eneste passasjer i business?

Forøvrig kunne jeg se bagasjelastingen fra setet mitt, og kjente igjen min egen koffert, stående på bakken ved siden av belt-loaderen, mens stueren lempet på den ene kofferten etter den andre, men lot min stå. Et øyeblikk lurte jeg på hvorfor han ikke skulle sende ombord min, helt til jeg kom på at den hadde jo en pri-tag . De "virker" altså i WAW, i hvertfall gjør stuerne der det de skal for at de skal virke i andre enden

Vi kom oss avgårde - tre minutter tidlig i følge flightstats - og opp and away, med kurs mot HEL.

Andre-inntrykk av C-klasse hos LOT:

Legg merke til de hvite duken, som purseren kom og la på brettet først, før hun kom med brettet . Jeg er ikke helt sikker på hva alt var, men noe lignet på noe pate-greier. Er vel ikke den aller beste flymaten jeg har smakt, men det gikk ned. Pluss for stor sjokolade.

Ellers bladde jeg litt i inflight-magasinet. Her er et bilde derfra, til ære for Fnate:

Etterhvert ankom vi Helsinki, og landet på den banen som er lengst unna terminalen, så vi måtte taxe gjennom ca. halve Finland. Da vi endelig kom til gaten, tror jeg vi stod i 5 minutter før døra gikk opp. Da den endelig gikk opp, var jeg førstmann ut, og kjapt nede ved bagasjebåndet. Min pri-tag'ede koffert kom vel blandt de 10-15 første. Deretter var det å traske hele vegen fra T1, gjennom T2, og enda litt til bort til Hilton.

Ble ønsket velkommen, fikk bekreftet at jeg var Gold, og fikk bekreftet at jeg var oppgradert til Executive Floor, og at jeg fikk lov til å spise frokost i restauranten. Fikk også med noen lapper med internettkoder på. Man trenger visst en kode per enhet man vil logge seg på med, og side jeg har med netbook, iPad og iPhone, så fikk jeg tre.

Om noen har savnet det i denne TR'en, så kommer det nå noen hotellrombilder:

Stilig seng, med små "hyller" på siden, der de bl.a. har plassert lysbrytere, og et par stikkontaker, til mobillading, etc.

Både dusj og badekar. Jeg bruke stort sett kun dusj når jeg er på hotell, og liker like gjerne de som er "bare" det, og man slipper å stå oppi et badekar (på HGI i FRA, f.eks. var kantene på badekaret fryktelig høye. Kan være skummelt når det er glatt).

Diy-japsedass?
Syntes egentlig den greia var bare i vegen. Fryktelig upraktisk å sette seg på do mellom den, og dorullholderen på andre siden når man er såpass bred som meg.

Nuvel...

Jeg var selvsagt sulten, så restauranten ble testet.

Country-et-eller-annet-salat.
Det fine med den, var at det var veldig finhakkede baconbiter i den, så når man normalt sett har spist opp alt det gode, og kun sitterigjen med salatbladene, så var det her igjen en masse små baconbiter også

Beef Rossini (tror jeg det var den het?).
Fryktelig god biff, med bl.a. Foie Gras. Det hadde jeg aldri smakt før, og det var en positiv smaksopplevelse.

Creme Brule. Leg merke til bærene, som var delt opp i skiver. Er første gang jeg har sett oppskårede blåbær. Den smakte også godt.

Nå har Lillebjørn fått fordøyd mer inntrykk fra toppmøtet, og har gått i gang med hjemmelekser i faget "Minibar":

I morgen skal det flys igjen, og da skal jeg få enda en ny flytype i boka!

Last edited by Martin; 09-04-2012 at 14:34.
Old 07-04-2012, 22:32   #51
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Snart på tide du tar noen hint
Haha!

For det første: De asiaterene på første flighten, var et ektepar, og kunne sikkert nesten vært besteforeldrene mine. Om de prøvde å hinte til noe, så tror jeg ikke at jeg ville ta hintet.

Flight nummer to: Hun kunne sikkert vært moren min (28+20=48. Hun var nok minst 48), og satt enten og sov, eller heklet. Om hun så evt. prøvde å imponere meg med heklekunnskapene sine, så var nok det dessverre ikke rette hintet til meg . Og igjen: Ikke helt min smak

Hun som satt ved siden av med på BA761 på veg til USA i august derimot, men da var jeg sikkert kjempesjarmerende der jeg satt og vekte meg selv med egen snorking
Old 07-04-2012, 22:32   #52
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Jeg tror det blir WAW-CPH-OSL i neste etappe???

EDIT eller kansje ikke
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2012, 22:33   #53
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Jeg tror det blir WAW-CPH-OSL i neste etappe???
Har allerede flydd fra WAW til HEL
Old 07-04-2012, 22:43   #54
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Har allerede flydd fra WAW til HEL
Jeg postet samtidig med deg, så jeg så ikke at du allerede hadde flydd til HEL
Bra TR foresten
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2012, 00:58   #55
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Så da blir det BlåEin HEL-OSL??

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2012, 01:05   #56
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Så da blir det BlåEin HEL-OSL??
Men det er jo en direkteflight? Det er jo kjedelig....
Old 08-04-2012, 01:57   #57
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Via CPH da?

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2012, 02:18   #58
barca
ScanFlyer Silver

Interessant lesning. Gleder meg til fortsettelsen.
barca is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2012, 03:08   #59
S. Holberg
ScanFlyer Gold

S. Holberg's Avatar

Fantastisk så langt..!
Old 08-04-2012, 10:15   #60
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Så satt man i loungen, da.

Billetten jeg har, er en Eurobonusbillett, som i sin tid ble booket som business. Ikke den smarteste bookingen jeg har gjort når man kan slippe unna med Economy Extra, men...

Anyway, så hadde jeg tenkt meg i loungen. Tropper opp, og viser billetten. Av tidligere erfaring, vet jeg jo at SAS lar en booke billetter i business på ruter som kun har Economy/Economy Extra, og Blue1 er vel omtrent samme selskap?

Fikk bare "With this ticket, you need a gold card" fra den mannlige loungedragen. Forsåvidt ikke noe problem for min del, da jeg har M&M Senator-status, og *G, men jeg tror jeg hadde blitt litt irritert om jeg hadde dukket opp med det jeg trodde var en businessbillett, og blitt nektet adgang.

Ser nå at Blue1 tilbyr lounge til sine Premium-pax på ruter til Europa, mens man må ha følge av et gullkort om man flyr innen Norden. Hvordan skal en som kjøper en business-billett på SAS.no vite det?

Nuvel Avgang om litt under to timer, med en 717.
Reply

Posting Rules