![]() |
|
![]() |
#521 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Om ESTA ikke godkjennes vil ejg tro at det er pga besøk til land USA mener man ikke bær besøke eller fordi man er straffedømt. De som ikke har noe slikt bør bare vente på svar.
#523 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
"AUTHORIZATION PENDING" sto det hos meg før jeg fikk "AUTHORIZATION APPROVED"
|
![]() |
![]() |
#524 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Jeg ser jeg har klart å krysse ja på at jeg har kolera, etccc. Hva gjør jeg nå? Kan jeg søke på nytt? Noen jeg kan kontakte?
Edit: Har sendt en e-post til ESTA-hjelpen. Satser på at de svarer raskt. Ser at om en har svart feil på at en har oppholdt seg ulovlig etc i USA, kan en bare vente 24 timer og søke på nytt. Satser på at de svarer det samme for spørsmål 1. Last edited by Chriscross; 09-09-2019 at 21:11. |
![]() |
![]() |
#525 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Fastlegen?
#526 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Det ordner seg for snille gutter. Sendte e-post til esta gjengen. Kom melding på skjermen om 10-15 dager behandlingstid. Stålsatte meg derfor for å ringe dem (åpent 08.30-15.30 eller noe New York tid). Kom imidlertid svar 14 timer etter epost sendt om at jeg kunne søke på nytt 24 t etter første søknad. Denne var godkjent etter 5 timer.
I meldingen fra usa stod det også at felt kunne endre seg om en gikk frem og tilbake i søknaden. Anbefaler derfor å stenge nettleser og starte helt forfra om en skriver noe feil og må rette opp. |
![]() |
![]() |
#527 |
Newbie
|
![]()
Jeg ble dessverre frastjålet passet mitt i USA i 2016 (innbrudd), og måtte reise hjem på nødpass. Etter dette har jeg blitt "flagged" i systemet ved innreise til USA, og har ved de to tilfellene jeg har vært der i ettertid måttet gå videre til intervju før jeg har fått innreise. En plagsom detalj som vanligvis tar et par timer ekstra etter en allerede lang og slitsom reise, og som har gjort at jeg ikke har orket reise så mye til mitt favorittferieland. Ved begge tilfellene fikk jeg beskjed om at jeg hadde fått avslag på ESTA tidligere (det gjelder ESTAen som fulgte mitt gamle pass, og som selvfølgelig ble "avslått" da passet ble stjålet.
Da jeg spurte om hvorfor jeg ble tatt til side, fortalte de at det sto i systemet deres at de "måtte sjekke at jeg var meg". Er det noen som har vært borti lignende problemstilling, og kanskje vet om det å søke om et visum kan gjøre at det ikke lenger er nødvendig å bli sluset inn sammen med den store massen av mennesker som av ulike grunner blir mistenkt for å forsøke å komme seg inn i landet ulovlig? |
![]() |
![]() |
#528 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Sjekk om dette kanskje kan være noe for deg:
https://www.dhs.gov/dhs-trip |
![]() |
![]() |
#529 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
#530 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Är det bara jag som inte visste att ESTA inte längre är giltigt om man rest till Nordkorea?
|
![]() |
![]() |
#531 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Men det er jo selvsagt de som ikke engang har fått med seg at de trenger pass om de skal ta danskebåten.
![]() |
#532 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
De 7 landene som tidligere har vært lista opp er: Iran, Iraq, Sudan, Syria, Libya, Somalia, and Yemen https://koryogroup.com/blog/news-upd...waiver-program https://www.cbp.gov/travel/internati...waiver-program |
|
![]() |
![]() |
#533 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
#534 |
Newcomer
|
![]()
Har gyldig ESTA. Denne er ikke registrert med en adresse i usa men som TRANSIT. Skal til usa snart og var inne for å oppdatere informasjonen, men det er ikke mulig å endre fra transit til en adresse i usa.
Må jeg ha en ny ESTA? eller er det ikke noe problem at den står med transit? |
![]() |
![]() |
#535 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du må alltid registrere adresse når du sjekker inn, så det har ingen betydning.
|
![]() |
![]() |
#536 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå må de som har besøkt Nord Korea søke om visum til USA. Jeg ser de har oppdatert ESTA spørsmålene. Det er trist. USA er ikke det enkleste landet å søke om visum til akkurat...
|
![]() |
![]() |
#537 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Er det noen tidsbegrensning på dette, som i løpet av de siste fem årene, for eksempel?
#538 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Kina derimot har ingen offisiell liste, men det er flere stempel i passet som gjør at man ikke kan få visa on arrival, så det er vanskeligere å planlegge.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 29-10-2019 at 11:09. |
|
![]() |
![]() |
#539 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Når sluttet CBP i USA å stemple passene ved entry? Ved entry i Miami på fredag så ble ikke passene våre stemplet?
#540 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Antagelig samtidig som de begynte å ta inn tollskjema/automatprint i immigration og ikke ved utgangen.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur 2011 | akira | Reiseforum | 4 | 04-01-2011 15:59 |
ESTA-avgift for å "promotere" USA | BSSW | Flyforum | 1 | 11-09-2009 19:03 |
ESTA-ved innreise USA | SQ 777 | Reiseforum | 15 | 14-12-2008 10:23 |
Visum-kaos til USA efter oktober 2005 | HenrHans | Flyforum | 6 | 10-05-2005 11:51 |