![]() |
|
![]() |
#501 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Var samme i LAX forleden, dvs. han stemplet passet uten å se på det, han greide 3-4 personer pr minutt så det gikk unna tross lang kø. Null problem med utreise. Reisehistorikk kan sjekkes her: https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/home
![]() |
![]() |
#502 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tusen takk for svar! Da kan jeg og fruen puste lettet ut og nyte ferien , takk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Kan forøvrig aldri huske at de sjekker passet noe spesielt på utreise heller, hvertfall ingen dedikert passkontroll
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det er flyselskapets ansvar å gjøre det (derav avlesing av pass ved innsjekk/gate fra USA også). Samme fra UK også som har utreise-"kontroll" basert på flyselskapenes lister.
![]() |
#505 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Jeg fikk ESTA i fjor(februar, hvis jeg ikke husker feil). bekreftelsen kom på mail, men den har jeg klart å slette for godt.
Hvor lenge varer innreisetillatelsen, er det et eller to år? |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
To år, og du bør klare å sjekke når din ESTA går ut, her: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applic...execution=e2s1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/home Da spiller det forsåvidt ingen rolle om passet er stemplet eller ei. Last edited by Hypern; 24-01-2019 at 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg kom til MIA i går og var i Ubern 40 m etter landing. Da hadde jeg også innsjekket bagasje.
Det var første gang jeg var her med min ESTA. Jeg trodde jeg da måtte bruke manuell skranke, men med automaten gikk det super smooth! Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#511 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
For en uke siden ankomst EWR med UA. Det er ofte tilfeldig om de kommer til B ( tauer flyet til C for neste avgang ) eller C. Siste gangene for oss har vært B.
Men denne gangen C. Raste til immigration . Der var det veldig mange Global Entry bokser og masse folk i kø. Spurte en dame om ESTA.. Hun forklarte at vi skulle gå helt til høyfre bak alle andre. Der ventet en immigrtation officer uten "kunder". To raske spørsmål, rask fingeravtrykk fire fingre av høyre hånd, bilde rett ut. Bak oss ingen andre... Uvanlig ute etter mindre enn 5 min.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei. Skal på reise til USA og flyr fra Oslo via London til Miami i slutten av oktober. I den forbindelse trenger jeg vel visum, men er usikker hvordan jeg går frem for å få dette. Sist jeg var i USA var på 80 tallet, og da fikk jeg dette i ambassaden i Oslo. Noen som vet hvordan jeg går frem ? Har fått billetter gjennom British Airways, er det noe jeg trenger å fylle ut på siden til BA når reisen er bekreftet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du trenger ESTA, ikke visum, hvis du skal på feriereise.
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ Gyldig i to år, eller til passet ditt utløper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og så må du fylle ut ankomstadressen i USA og passnummer på sidene til BA.
Last edited by WF-380; 29-06-2019 at 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja det er ESTA du trenger ja MED mindre du ikke har vært i Irak, Syria, Iran, Sudan, Libya, Somalia eller Yemen etter 1 mars 2011. Da kan du ikke bruke ESTA, men må søke visum.
Mer info her https://www.cbp.gov/travel/internati...ention-act-faq |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei. Jeg trenger litt hjelp og råd da jeg har forsøkt å opprette en ESTA visum søknad. Jeg fikk skrevet inn navn og epost adresse og trøblet veldig når jeg skulle legge inn bilde av den maskinlesbare linjene i passet. Fikk beskjed at det var utydelig, skjevt, osv.. Så klarte jeg å trykke på et eller annet slik at jeg falt ut av hele siden... Fikk så mail om at jeg hadde en pågående søknad, men jeg har ikke ville forsøkt å prøve på nytt i frykt for å kåle til dette enda mere. Noen som har en idè hva jeg skal gjøre videre?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Prøv "Sjekk eksisterende søknad" eller "check existing application" på sidene til ESTA for å se hva statusen er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Søkte ESTA i går kveld. Gikk inn nå og ser det står innreise ikke tillatt. Det står også at jeg har betslt 4 og ikke 14 dollar. Er det fordi søknad ikke er behandlet, eller må døtrene mine reise alene? Ikke fått noe epost om avslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Står det at du faktisk har fått avslag, eller ser det mer ut som du bare ikke har fått svar? Det kan ta opptil 72 timer før den blir godkjent. Du betaler 4 USD med en gang, og blir belastet ytterligere 10 om den blir godkjent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Står ikke avslag, står innreise ikke tillatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur 2011 | akira | Reiseforum | 4 | 04-01-2011 15:59 |
ESTA-avgift for å "promotere" USA | BSSW | Flyforum | 1 | 11-09-2009 19:03 |
ESTA-ved innreise USA | SQ 777 | Reiseforum | 15 | 14-12-2008 10:23 |
Visum-kaos til USA efter oktober 2005 | HenrHans | Flyforum | 6 | 10-05-2005 11:51 |