![]() |
|
![]() |
#441 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Sto 3 timer i kø på SFO i begynnelsen av mai etter å ha brukt automatene. Halvparten av automatene var også tatt ut av drift da de trengte arealet til mere kø. Har heller aldri fått så mange spørsmål andre steder enn mine to ankomster til SFO.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
pas. Mens vi stod i kø (1 time) talte jeg med nogle danskere og nordmænd fra 935, som også havde været ved ESTA automaterne og fået en kvittering, eller hvad den nu hedder. Så vidt jeg kunne se, blev alle pax sendt til skrankerne, når de var færdige ved automaterne! Surt show ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Man må innom skranken for kontroll av kvittering og stempling av tolldeklarasjon.
![]() |
#444 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Og det er viktig at så mye som mulig gjøres manuelt slik at så mange som mulig får jobb med minimumsbetaling.
![]() |
![]() |
#446 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kom tilLAX fra ARN på torsdag, først 1 timevis kø ved automatene, fingeravtrykk, foto og kvittering, så 45 min i kø til manuell skranke, og alt på nytt igjen��������
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg var på visumintervju på den amerikanske ambassaden i Oslo på mandag. J-1 utvekslingsstudentvisum. Fikk beskjed på intervjuet at visumet var godkjent og ville bli sendt i posten til meg i løpet av 7-10 dager.
Nå for noen minutter siden tikket det inn en SMS fra en avsender som kaller seg "ustraveldoc" som skriver: "Ditt pass (Number XXXXXXXX) er klar for tilbakelevering. Vennligst besA,k http:// wwww. ustraveldocs. com for mer informasjon." (URL skrevet med mellomrom on purpose) Passnummeret mitt stemmer med det som står i SMSen. Synes dette virket litt scam-ish??
![]() |
#448 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Så absolutt uprofft, men fikk tilsvarende mail fra dem da jeg søkte visum for 2 år siden.
![]() |
![]() |
#449 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Veldig uproft ja. Virker faktisk å være ekte denne SMSen. Men dårlig språk, skrivefeil samt en litt skummel URL (ikke .gov) gjorde at mine varsellamper lyste.
Har nå fått email med samme budskap pluss et sporingsnummer fra DHL. Forventet ankomst er i morgen, så det var raskt ekspedert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#451 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
På hennes önskemål skall jag till New York i oktober med 13 åriga dottern till två av mina goda vänner. Då USA är USA, vad rekommenderas av eventuellt extra pappersarbete för att göra infarten till USA så smidig som möjligt? Hade nog också reagerat om en sådan duo kom resande utan föräldrar eller nära släkting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() https://de.usembassy.gov/visas/trave...egal-guardian/
![]() |
![]() |
#453 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
forældrene? Det svenske utrikesdepartement (hvis barnet er svensk statsborger) eller US Embassy eller både - og? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Her litt om Danmark: Quote:
![]() |
![]() |
#456 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Jeg ved ikke, hvordan reglerne er i Norge, men, skal en dansker bruge en dansk attest, attestering eller et andet dokument, der verificerer en gyldig underskrift i udlandet, tager sagen sig anderledes ud: Ifølge det danske udenrigsministerium skal et dokument 1. oversættes, 2. påtegnes af notaren og 3. legaliseres (eller apostille påtegnes, afh. af dokumenttype) af UM. check evt. "legalisering" på det danske udenrigsministeriums hjemmeside. Til din orientering: jeg er akademiker ( ikke jurist), statstjenestemand, og ansat af et ministerium, og jeg har før digitaliseringen haft en del kontakt med det danske udenrigsministerium i sager, hvor danske statsborgeres identitet (og underskrift) skulle verificeres over for udenlandske myndigheder. Det var altid besværligt, når USA var involveret!! Også før Trump! Også før 9/11. Savipix skal rejse ind i USA med en mindreårig pige, der ikke er hans datter! Mine alarmlamper blinker allerede! Jeg kan af gode grunde ikke fortælle ham, hvad han skal gøre; jeg kender ikke nationaliteten på den pige, han skal rejse sammen med o.s.v.! Men da jeg ikke ønsker, at de skal komme i ubehageligheder ved indrejsen til USA, håber jeg, at han undersøger, hvad der kræves af dokumentation og i øvrigt sikrer sig "i hoved og i r.v", som vi siger på folkeligt dansk! Last edited by oy-viv; 28-06-2018 at 19:34. Reason: add. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Reiser OSL-EWR i morgen, men hadde glemt å legge inn passnr + første natts adresse i reservasjonen. Gjorde det nå, og SAS chat sier at alt er på stell bortsett fra at jeg ikke får sjekket inn online. Bør jeg ringe eller foreta meg noe mer? Hilsen nervøs-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bare sjekk inn på flyplassen. Alt er i orden - dette er helt normalt for reiser til USA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Jeg var seriøst redd for at visumet hadde blitt kansellert. Ankomst SFO var dog en lek med kun et par rutinespørsmål. Var nervøs for at jeg hadde blitt flagget etter jeg fikk strafferunde i secondary et år tidligere Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Last edited by Hypern; 26-07-2018 at 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur 2011 | akira | Reiseforum | 4 | 04-01-2011 15:59 |
ESTA-avgift for å "promotere" USA | BSSW | Flyforum | 1 | 11-09-2009 19:03 |
ESTA-ved innreise USA | SQ 777 | Reiseforum | 15 | 14-12-2008 10:23 |
Visum-kaos til USA efter oktober 2005 | HenrHans | Flyforum | 6 | 10-05-2005 11:51 |