![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Macy's har vel salg antar jeg? De bruker å kline til på de fleste store dager. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Siden vin var nevnt tidligere her legger jeg inn et litt relatert spørsmål. Skal sannsynligvis tilbringe julen i SF-området, og litt avhengig av eksamensdatoer og semesterstart regner jeg med å være der rundt 15. desember til 5-10. januar. Har med andre ord god tid!
Vil absolutt få med meg både Napa og Sonoma Valley, men finnes det noen gode kjøreturer i området rundt? Er det verdt å kjøre noen omveier på veien ned fra Napa til mot San Jose, og isåfall hvor? Eller er det bedre å ha utgangspunkt i San Jose og ta kjøreturer derfra? Har besøkt Yosemite og Death Valley tidligere, og iom. at dette sannsynligvis ikke blir den eneste ferien som blir lagt til California har jeg ikke noe kjempestort behov for å dra innom. Er det mye spennende langs kysten sørover mot Santa Cruz? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg likte Muir Woods, kjøpte en dagstur fra SF som inkluderte et par timer i Muir Woods først, etterfulgt av vinsmaking i Sonoma. Det var praktisk å ikke kjøre selv.
![]()
![]() |
#24 |
Newcomer
|
![]()
Hei!
Skal til San Francisco i september. Tenkte kanskje det er andre her som har besøkt byen, og kunne komme med et tips eller to. Planlegger en tur til Alcatraz, har sett man bør bestille tur dit på forhånd, da det kan være noen dagers ventetid på ledige billetter. Så tenkte å bestille det over nett, ser det er flere nettsider som selger turer ut dit, men hvem velger man og hvem velger man ikke? Er det noen her som har erfaring med dette? ![]() Takk for hjelpen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Det er sikkert ett originalutsalg og mange som tar noe gebyr. Se også om turen inngår i City Pass eller annet om du vil se flere severdigheter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Anbefaler på det sterkeste å bestille billetter i god tid på forhånd. Jeg tok selv turen 5.juli i år, og da var neste ledige tur først den 27.juli (!). Ellers er en tur over Golden Gate obligatorisk, merk at det kan være lang kø for å prøve cable car.
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg kjøpte fra den offisielle siden, som er trygt og tilbyr laveste pris: http://www.alcatrazcruises.com/.
Var der i september i fjor, og billettene var (mer eller mindre) utsolgt flere uker i forveien. Night tour er mest populær. Husk å kle deg godt, det kan bli ganske surt og kaldt.
![]() |
#28 |
Newcomer
|
![]()
Takk for svar og tips!
Billetter til Alcatraz booket, dette blir bra! ![]() Skal videre noen dager til Los Angeles også, noen tips til hva man "må" gjøre der? Hva anbefaler folk? Aldri vært på den siden av USA tidligere, så tips mottas med takk! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Born to run
|
![]()
Emitop; var nettop i de traktene, se TR under Trip Reports.
Hadde 6 dager i San Fran, det syntes vi var to/tre for mye.... Selve byen er gjort på en dag(el to) Vi hadde en dagstur nordover, Golden gate, med besøk på W Sattui Winery i Napa Valley, og en dag sørover langs kysten, med besøk i Henry Cowell State Park(Redwoods). Begge deler anbefales. I byen er jo Fishermans Wharf, Pier 39, Lombard Street, Chinatown, Ferry Building, Castro m.m verdt et besøk, i tilegg til Alcatraz, ta audioturen der.
![]() |
#30 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Anbefaler å leie bil å kjøre en tur nordover langs kysten og til redwood.
Fantastisk natur å mange fine små plasser. Om du kjører bil til LA så anbefales monterey som ligger ca halveis for et stopp. Last edited by Glean EBG; 27-08-2013 at 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg likte å leie sykkel og sykel over Golden Gate. Surre litt rundt og ta fergen hjem igjen. Perfekt etter litt for mye amerikansk livsstil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Newcomer
|
![]()
Et stopp i Carmel på tur sørover fra SF til LA er også å anbefale. Fantastisk koselig og sjarmerende liten by
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Newcomer
|
![]()
Ankommer San Francisco en ettermiddag og tenkte i utgangspunktet å kjøre til San Jose for overnatting første dag. Har dere tips om hvor turen går deretter? Har vært på vestkysten tidligere, så føler at mye av de standard turisttingene er unnagjort og kan godt bruke tiden på annet.
Lurte litt på Sacramento dagen etter, da jeg også kan dra på en konsert, men usikker på om det er verdt et besøk? Ellers noen småbyer eller mindre kjente steder nedover mot Los Angeles og Las Vegas som er verdt å bruke noen timer, en dag eller to? Har en uke til rådighet og tenker å kjøre mellom destinasjonene (evt kjøre en runde som slutter i Las Vegas og fly tilbake til San Francisco). |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Newcomer
|
![]()
Jeg har planlagt en tur til Los Angeles og Las Vegas i midten av Januar 2014. Billetter er bestilt med BA (tur/retur LAX). Det er planlagt å kjøre opp til Las Vegas Torsdag 16. Januar, for så å fly ned igjen til LAX mandagen etter.
Spørsmålet mitt er: Er det noe fare i å bestille flybillettene LAS - LAX med tanke på overbookede fly osv. Tenker å bestille med AA som lander 10:20, eller Delta som lander 12:29. Har avgang med BA 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hola!
Vi er tre enkle menn med sans for god mat, godt drikke og tilrettelagte opplegg som har lyst på en tur i Napa når vi først er i San Fransisco. Vi har myst litt på togtur med innlagt vingårdbesøk, men kanskje det finnes enda bedre alternativer? Vet det er mange erfarne vindrankere her på forumet, så et tips eller annet til dagstur med vin i fokus i Napa hadde vært topp! Å kjøre selv er helt utelukket, da edru nok ikke inngår i turvokabularet ![]()
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Enten du vil ut på banen eller bare se på kan du få med deg mye artig motorsport! http://www.mazdaraceway.com/calendar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
To av tre er motoravhengige. En av de to er komplett nuts og leier Lamborghini eller Ferrari for to døgn under F1 i Monaco. For et par år siden hadde noen bulka Lamboen, så han måtte nøye seg med en SLR ![]() Dette ser bra ut ![]()
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ser at det er mest om SFO-området så langt - har noen tips til Los Angeles og omegn? Skal dit noen dager i slutten av oktober. Er det helt nødvendig å leie bil? Hvordan er det med trafikk og parkeringsmuligheter?
Det blir nok mange standardting som Universal Studios, Santa Monica pier, muligens Walk of Fame, vinsmaking (halvdagstur?), Getty Center etc. Men er åpen for forslag, også til ikke-turistting, utflukter eller annet.
![]() |
#40 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Midt råd for LA er å bare konsentrere seg om ett nabolag. Tror mange brenner seg på dette, inkludert meg selv og derfor ikke liker byen. Bil må du ha.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air California | CFM | Bilder & foto | 2 | 23-05-2017 21:24 |
Militærflykrasj i California | CVR | Flyforum | 4 | 19-05-2011 19:17 |
Flymuseum, California? | SudCaravelle | Flyforum | 4 | 30-04-2007 14:42 |