![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
På samme måte så vil bådde WF og Krohn ha de samme passasjerene. For det er nettopp det de er. "Reisende mellom BGO og MOL". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
<mod>
Lar det være litt opp til partene her, men hvis dere ønsker å diskutere "Hva er konkurranse?" litt bredere uten å føle at dere må holde dere til denne saken så kan en ny tråd være et godt alternativ før dere tramper for langt utenfor tema. </mod>
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Eller, om du skal på jobb offshore og helikopteret har avgang fra BGO kl 0900 så er fortsatt WF sin avgang kl 0855 fra MOL et reelt alternativ for deg. Dette vil altså være to alternativ som konkurerer om deg som kunde? EDIT: Forøvrig fin avatar cedlind som kler anledningen! Last edited by Wiggo Hovde; 27-08-2010 at 20:13. Reason: Avatar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg er mektig imponert over Krohn Air som har klart seg såpass bra som de har gjort etter de har startet opp. Uten å få kritikk, Wiggo- så er det en evig optimisme i rosenes by, dere ønsker alt og ikke minst flest mulig ruter fra flyplassen dere, jeg velger å kalle den for parkeringsplass. Dette skyldes at den skulle egentlig være en parkeingsplass fra begynnelsen av, men ble til flyplass som går så det griner. Og det er bra! Jeg tror at moldenserne er meget flink i å støtte det de ønsker, og det skal dere ha all honnør for. Når jeg hører ruten Ørsta-Molde-Værnes tenker jeg dødfødt, dette pga timesavganger med buss fra Ørsta-Ålesund-Molde-Kristiansund, og er det behov for flyrute fra Ørsta? Meget mulig, og blir ikke overrasket om den også vil gå bra. Jeg tenker tilbake til 70 tallet, så hadde WF en rute mellom mørebyene og til Ørlandet..den gikk også godt i sine dager. Så jeg vil håpe de tørr å satse, bra for forbrukerne og bra for konkurransen mellom fly, buss, bil.. Og hvis det blir konkurranse på Bergenruten, så ja-la den komme og håpe den går bra. Den optimismen som er i rosenes by, den er ikke ubegrunnet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Entusiasmen i MOL står det respekt av på alle måter
![]()
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Aker Stadion, derimot, var parkeringsplass og også her startet man utfyllingen i sjøen før reguleringsplanen med næringsarealer og idrettsanlegg fikk sin endelige godkjennelse. For begge tilfeller hadde man noe å bruke plassene til om man ikke fikk omregulert til det man ønsket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, det har du nok rett i rampen. Greit å få frisket opp historien litt!
Forøvrig var det utbyggingen (eller rettere sagt avsluttningen av utbyggingen) av et kraftanlegg i nærheten som gjorde det mulig å starte opp siden de rette anleggsmaskiner allerede var i området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
at your service!
|
![]()
Og for å pense diskusjonen inn på rett spor att:
Det er vel svært tvilsomt at det er liv laga for ei rute HOV - MOL - TRD på kommersiell basis, til det er diverre grunnlaget for tynt. Dei som ropar høgast på ei trute til TRD er som regel dei som flyg to gongar i året, for å besøke tante Olga i Trondheim. Då skal dei ikkje betale noko særlig, men direkte frå HOV skal det vere... Berre sjå på AES-TRD, der det i dag berre er to avgnagar, som så vidt held seg oppe. Kvifor skal då SK-gruppa "tappe" litt av si eiga rute frå AES ved å starte opp frå HOV? Noko heilt anna er det om STATEN gjeng inn og definerer at det skal vere ei rute mellom HOV og TRD, anten non-stop, eller med maksium X antal mellomlandingar. Då kan samtlege flyselskap i EØS-området levere inn anbod på ruta. I såfall vil nok wf levere inn eit anbod på denne ruta også.
![]() |
#33 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tja...vet ikke om jeg er helt enig.. Timeekspressen mellom Volda( et steinkast unna) går med fulle busser mot Ålesund-Molde-Kristiansund. 30% av belegget er reisende mellom sykehusene i fylket, pluss viderforbindelse til trondheim. Med en reisetid på 8 timer, vil en flyforbindelse være et godt altrenativ, man kan kommer t/r samme dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Har aldri fløyet Jetstream, men lurer litt på hvordan den oppfører seg i de værste vindkastene her..
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg er nytilflyttet i Molde og kommer til å reise en god del MOL - SVG/KRS. Må bestille i god tid i forveien for å få gode priser. Til nå foretrekker jeg SAS fra MOL siden de gjentatte ganger er billigst på strekningen jeg skal. I tillegg kan jeg få en mellomlanding i BGO. Utrolig fin tur med WF over kysten fra BGO -> MOL.
Uansett, poenget mitt er at jeg vet endel her (altså byen, ikke forumet) som skulle ønske seg en rute til Trondheim med WF. Jeg kan ikke se hva som skulle være problematisk med at det man kom først fra Ørsta. Det er et langt stykke å kjøre med bil mellom Molde og Ørsta, og det er 2-3 ferjer. Den turen kommer fort opp i flere hundre kroner bare i ferjepeng. Jeg vet ikke hva grunnlaget fra Ørsta er, men i kombinasjon med etterspørsel fra Molde vil jeg tro det kan være noe liv laga. Forresten så synes jeg tilbudet i Molde er bra, men savner en direkterute til SVG, men dette kommer vel ikke med det første.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hvis den ruten blir noe av, så er det vel sikkert BGO-SOG-HOV som blir forlenget med HOV-MOL-TRD i så fall. Burde vel la seg gjøre skulle en tro? (gitt at det er ledige fly, selvsagt)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
at your service!
|
![]()
Slik eg har forstått det er no den ledige kapasiteten brukt på KSU - TRD t/r, og at ein difor må inn med eit nytt fly dersom det skal kome ei slik rute...
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Krohn Air med storsatsing på Molde - Trondheim | Wiggo Hovde | Flyforum | 10 | 04-02-2011 23:47 |
Krohn Air starter Molde - Bergen | Wiggo Hovde | Flyforum | 26 | 18-07-2010 14:11 |
SUN AIR/British Airways/Krohn Air på BGO | N-3PB | Bilder & foto | 6 | 14-03-2010 12:15 |
SAS legger ned Molde-Trondheim | rjsol | Flyforum | 20 | 23-12-2009 10:39 |