![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg tror jeg bare hadde ring dem.
De selskapene som henger litt etter paa setevalg (som feks. Swiss og Icelandair) har jeg alltid faatt hjelp over telefon selv om det er litt 1990. http://www.turkishairlines.com/en-in...r/sales-office |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Ringte TK ifjor for å reservere sete, det er det eneste som hjelper. Mail blir ikke lest.
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Anbefaler å ringe en uke i forkant.
Her er svaret jeg fikk på mail i forkant av min reise i februar. Et par dager før reisen var seter tildelt, noe jeg også fikk på mail. Men på IST-BKK fikk jeg ikke ønsket sete, så tror trikset er å ringe 7-6 dager før: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Hos Swiss har jeg alltid brukt kontaktskjemaet på nettsiden, og fått reservert mine ønskede seter etter et par timer. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ringte de igår, og fikk rask hjelp av en hyggelig herremann som ordnet seter IST-BKK, og retur!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå kan man hvertfall reservere seter når man bestiller. Med Premium Economy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Det kunne jeg allerede ifjor da jeg bestilte TK til SGN i Comfort Class
![]()
![]() |
#28 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har flere ganger kjøpt vanlige økonomi billetter med dem, rett og slett fordi jeg synes de har en fullstendig overlegen økonomiklasse. Veldig nært opptil hva andre kaller business.
Setereservering derimot er tungt som allerede nevnt her. Men jeg har alle gangene jeg har brukt dem ringt callsenteret til THY og hver eneste gang har de reservert seter for oss uten spørsmål. På langdistansedelen, vel og merke. Har aldri opplevd at de ikke vil eller lignende. Men mener det må være nærmere enn 100 dager til avreise før man kan reservere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Pussig nok fikk jeg velge "foretrukket sete" da jeg bestilte bonusbillett OSL-IST t/r med dem. Så får vi se om jeg får det setet jeg valgte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Ringte Turkish i dag på 800 40 849 for å reserve seter OSL - IST - BKK i desember (J-class). Ettter litt venting ble jeg viderkoblet til en hyggelig konsulent i Tyrkia. Han bekreftet at seter kan reserveres maks 100 dager før avreise. Må derfor vente et par uker før returen kan reserveres. Fikk ikke reservert på OSL - IST, men la inn ønske om isle-seat. 2D i boks på IST - BKK
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dere som har sendt mail - er det ocihelp@thy.com dere har brukt? Den er jo ikke helt treffende, men var det nærmeste jeg fant. Har i hvert fall sendt til den, foreløpig uten svar.
![]() |
#32 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har aldri prøvd å sende dem mail, så det vet jeg ikke noe om.
Men som nevnt før så har vi har brukt Turkish mye gjennom årene og har alltid ringt dem på 800 40 849 for å reservere seter. Har aldri vært med på at de ikke vil reservere seter for oss. Ringte dem senest i går og reserverte seter nå i julen til Dubai. Det virker helt fint. Så får man ikke svar på mail så er det problemfritt å ringe i alle fall. Forutsatt at man er innenfor de 100/7 dagene før avreise som de opererer med. Vet ikke helt når det er 100 dager og når det er 7 dager. Det var for eksempel 100 dager før når vi skulle til BKK sist med dem, og 7 dager nå når vi skal fly dem til DXB. Samme flytype. Så akkurat den skjønner jeg ikke. Kan det være styrt av reiselengde ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Turen er i månedskiftet januar/ferbruar, så er godt innenfor 100 dager, får prøve å ringe om de ikke svarer innen et par dager. Takk for tipset.
![]() |
#34 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Skal ut og reise med dem for første gang nå i hælja. OSL-IST-OSL. Reserverte seter ved booking, men søkte opp flytyper på seatguru nå.
Jeg reserverte 4C i TK1753 og ser at det er satt opp en 738 som i flg seatguru har C fra rad 1-5. Stemmer det? Frykter at jeg har blitt flyttet til 92B noe som er ukult på lang tur.
![]() |
#35 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Takker. Jeg får ringe dem og forsøke å få et annet sete.
![]() |
#37 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Setevalgene for min tur i høst på TK C skal nå være åpen, men jeg får delivery failed på begge de to mailadressene jeg har oppgitt. Noen som vet hvor jeg bør sende en mail? Merkelig opplegg, altså. Alt for ikke å ha et online-system!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ringte og fikk hjelp til 2D OSL-IST-PVG i oktober, men jeg kan ikke se det under My Bookings. Noen som vet hvordan man få det bekreftet?
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ikke noen god løsning, men eneste jeg vet om er å ringe dem å få det bekreftet. Call senteret er ganske bra faktisk og 24 timer. Det tok meg noe sånt som 1 minutt totalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....) | K3nn7 | Reiseforum | 357 | 05-03-2024 18:03 |
Generelt om reise og bonusprogram - United | TGjr | Reiseforum | 245 | 03-02-2024 00:57 |
Generelt om å reise med Finnair | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 14 | 03-03-2017 08:08 |
Erfaringer med å reise med Turkish Airlines | Fnate | Reiseforum | 19 | 28-06-2016 19:49 |
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? | chaglen | Reiseforum | 2 | 20-07-2011 17:00 |