![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hadde gitt opp connection fra IST siden vi landet grunnet dårlig vær 20 min før OSL ute på jordet. Avskrev flighten , men minibuss hentet oss, kjørte til et mikro passkontrol og security på et hjørne på termimalen. Tre minutter senere ut på jordet til OSL flyet før avgsng...Som Shell-dama sier: Det er Lufthansa det, ikke Oss...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Og rekker du det ikke så finner man seg en bar, kjøper en øl, og venter på neste flighten.....been there, done that!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Ville sett hvor lenge det er å vente på neste fly dersom dere mister det dere er satt opp på. Om det neste går to timer senere er jo det grei back-up, om du må overnatte i FRA er det jo litt mer pes. Bare husk at siste fly fra Fra ankommer OSL veldig sent dersom du har lang reisevei videre hjem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Som Someone sier, "Been there , done that" . Sen kveld FRA/MUC... " Sir booked you on first in the morning" .
Svar: Nei takk, sen ettermiddag flight, please. Sove godt , frokost på hotellet og noen weisse på puben/loungen føf avreise.... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Hei.
Skal til Roma i morgen med LH via FRA. Ser at flyet fra oslo har gate BSO?? Er dette bussgate? Og hva betyr det i forhold til avgang til Roma på A19?? Løping? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Flysitter
|
![]()
hjelper litt om du sier hvor lang connection time du har. Regner med du har gjennomgående billetter og da har du en lovlig con.time.
Last edited by jameson82; 12-06-2012 at 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
1 time og 5 min. Så det bør jo holde. Blir tøffere på returen da er det kun 45 :-)
Men nå har det dukket opp et nytt spørsmål :-) må jeg virkelig skrive ut eller hente BP. Kan jeg ikke få til mobilen?? Last edited by storg; 12-06-2012 at 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Før stresset jeg når jeg hadde kort tid på flybytte i FRA. Nå koser jeg meg... Det er bare å følge skiltingen, og så lenge du ikke kommer inn med et forsinket fly så pleier det å ordne seg. Hvis ikke, så er det bare å slappe av... med gjennomgående billett kommer du frem til slutt. I verste fall så kommer du litt senere frem, men da får du litt ekstra underholdning i form av people & plane watching med deg på kjøpet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvordan er det med transfer i FRA på F billett, OSL - FRA - PVG? Hva er absolutt enkleste måte å komme seg til riktig lounge og gate ? FCT er ikke aktuelt. Må man igjennom vanlig passkontroll, eller er det i loungen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Skal du til lounge eller gate med en gang? Vil du bli kjørt eller gå? Går du til B-loungen sørger de for transport til flyet dersom flyet ikke går fra B-gates. Betjeningen i loungen sørger for passkontroll dersom de kjører deg til flyet. Last edited by Dag Viking; 23-07-2012 at 07:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I fjor reiste jeg til OSL-FRA-SIN, og hadde stopp i FRA på ca en time. Dette var i underkant trodde vi, men vi nådde frem til flyet - og var ikke blandt de siste som kom ombord.
Sikkerhetspersonalet etc hauset oss veldig opp der vi løp opp og ned trapper for å rekke flyet med å rope "Singapore? Hurry hurry hurry!!". Det hadde holdt med rask gange istedetfor å løpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Kommer fra OSL. Vet jo ikke hvor flyet parkerer. Skal til lounge hvis det er tid. Er det B loungen som er mest aktuelt? Ordner de passkontroll kun hvis man ikke har B gate og blir kjør i bil derfra? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er vel store sjanser for at flyet fra OSL parkerer på A-gates. Da kan han enten gå på FCL i A-piren (oppe i 2. etg) eller evt gå gjennom sikkerhetskontrollen og til B-gatene (usikker på om han kommer inn der, mulig man må ha billett til USA?)
I A-loungen fikk vi beskjed om at vi måtte gå til B-loungen, siden de hadde bil-transport til C-gates, men vi gikk bare videre til FCT etter en liten lunsj i stedet. Sikkerhets- og passkontroll må man vel gjennom uansett, enten du skal til B eller C gates. Se på dette kartet http://www.lufthansa.com/mediapool/p...ns%20als%20PDF |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg må som vanlig ha dette inn med teskjeer. Når man kommer fra OSL til FRA med F billett videre – hvordan får man da mest kos og minst stress for pengene? Går man bort til FCT? Er det da høyst sannsynlig bil til fly?
SC |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
![]() 2. Har du LH fra Oslo står den en grei bil og venter på deg. Sjåføren kjører deg til den loungen som er best egnet (antageligvis B?) i forhold til reisen videre. Dersom du ønsker det kjører han deg til A-gates og du spaserer 7 min for å komme til F-terminalen. Har du ikke vært i F-terminalen før drar du dit så du kan si "been there, done that". Dersom du har vært der tidligere mener jeg personlig at F loungen ved B-gates er like bra og mindre stress. Du har også utstikt ut på flyene, det har du ikke FCT. Aldri vært A-loungen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Bra utsikt fra A-loungen også
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det å lese denne teksten tar omtrent like lang tid som å gå til FCT fra B eller A busstopp. (ok litt mindre da). Det å gå fra en C arrival derimot, det tar tid. Last edited by Hypern; 24-07-2012 at 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt | OttoL | Småprat | 562 | 08-12-2024 13:09 |
Transfer Hamburg og Frankfurt | Sim_henrik | Reiseforum | 7 | 08-07-2013 15:01 |
Hva kan jeg gjøre i Frankfurt?(5 timers transfer) | Sondbjo | Reiseforum | 7 | 16-11-2011 13:32 |
Transfer i Frankfurt | LN-FOC | Reiseforum | 17 | 16-07-2009 23:24 |