![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
He, he ..
![]() ![]() Det var faa fly som var saa heldig som oss ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
02. jan
LAX-ORD UA843J A320 N409UA ETD: 14:09 Retur fra LA. Kom til LAX i usedvanlig god tid før avgang. Lite folk i innsjekk, så den ble foretatt i en fei. Fikk ombordstigningskort helt frem til Stavanger. United bruker terminal 6, 7 og 8 på LAX. Utgang for avgangen var 69 som befinner seg i terminal 6. Skulle egentlig ha dratt med en 757, men det ble foretatt et bytte et par uker i forveien. Så istedenfor 3A på 757,ble det 1A og bulkhead (som jeg ikke kan fordra da jeg foretrekker håndbagasje foran meg og ikke i hattehyllen) På monitorene stod det UA 843 Chicago/Sao Paolo. Maskinen skulle altså også til Sao Paolo. Det har jeg vanskelig å tro at en A320 har rekkevidde til, iallefall om det skulle være en full avgang! (Noen som vet noe om det) Smekkfull maskin for anledningen, de ba om frivillige til å stå igjen. Vet ikke hvordan det ble med skjebnen til dem som meldte seg. Når vi kom ombord, fikk vi beskjed av en særdeles lei gatemanager at de ikke klarte å få med mat på avgangen. Det passet meg egentlig svært dårlig, siden jeg ikke hadde spist frokost og heller ikke spiste på flyplassen før avgang. Men som trøst skulle vi få lov til å velge blant snackboksene de vanligvis selger i økonomi helt gratis. For dem som ikke er kjent med disse boksene, er det i beste fall snacks. Mettende er det ihvertfall ikke! Vi skulle også få en kompensasjon for dette. Pushback rundt ETD. Tok av fra R25R uten noe taxekø! ![]() Jeg setter pris på at UA som en del av underholdningsprogrammet gir passasjerene muligheten til å høre på ATC når man er ombord. Det ble derfor ivrig lytting til denne. Callsignet var UA843Juliet! Hvis ikke jeg har misforstått, betyr dette at maskinen skal videre med samme flightnr etter ankomst! Det var da rart at alle passasjerene som var connecting, ble bedt om å gå av i ORD for de skulle bytte fly. Jeg fikk høre av ATC mot nedstigning til ORD et Unitedfly som ba om prioritert landing på grunn av en medisinsk hendelse ombord. Jeg hørte ikke "PAN" ble sagt, er det noen som vet hvor terskelen går for dette? Uansett, ambulanse stod allerede klar på rullebanen da vi landet på R28, tydeligvis rett før nevnte maskin. Jeg brukte tiden ombord til å lese i UAs inflightmagasin "Hemisphere". Der leste jeg om et "nytt" og spennende konsept til UA: Premier Lane. Kort og godt går det ut på at mot en viss sum (starter på 25$) kan økonomiklassepassasjerer nå få 3 fordeler hvor som til nå har vært forbeholdt biz/first/*A/G-passasjerer. 1. Premium check-in 2. Fast track sikkerhetskø 3. Prioritert ombordstigning Men det er vel også et symptom på hvordan luftfartsbransjen endrer seg. Man betaler mer og mer for den eksakte varen man vil ha og det faktum at flyselskapene vil dra inn så mye dem kan der de klarer. Day passes til Red Carpet Club kan kjøpes til $35 og økonomi pluss (økonomiklasse med vesentlig bedre benplass) selges også på hver flygning etter billetten er betalt. Nå kan man også kjøpe award accelerator som gjør at man tjener miles raskere med UA. Eller send bagasjen med Fedex og få den til døren istenfor bagasjebåndet. Jeg ser det for meg. Kjøp en billett LAX-SFO for $100. Med alle tillegg økes billetten $500. ![]() Forresten, jeg hadde en knall tur til ORD! ![]() 02.jan ORD-CPH SK944 A330 SE-REF ETD: 22:05 Etter ankomst bar det bort til terminal 5 hvor Erik Viking ventet. Tok en rask tur i loungen. Fikk nye ombordstigningskort av den meget hyggelige damen i resepsjonen. "Hvorfor det?" spurte jeg. "Jo våre er tykkere enn UA sine så de setter seg ikke så fort fast i maskinene som brukes ved ombordstigning! Vel, de ble jo SCANNET ved ombordstigning likevel. LOL! Var ombord som en av de aller siste, og champagne ble servert. Jeg ANER ikke om jeg fikk mer enn en gang, lol! Pushback litt sent etter det jeg husker. Tror vi ventet på noen sent inkomne passasjerer. Det hele ble også en relativt begivenhetsløs opplevelse. Mat bra (men de hadde ikke menyer på denne avgangen), service topp, men det er klart at dagflygningene som andre påpeker, er et bedre produkt. Sovnet relativt raskt, men våknet før vi hadde forlatt Canada grunnet ganske kraftig turbulens. Det gjorde at jeg var den eneste våkne passasjeren i en bortimot full kabin i flere timer. Tiden gikk blant annet med til å se på på det som skjedde utenfor flyvinduet utenfor. Vanvittig vakkert nordlys og en bråte med stjerneskudd! Frokost servert rundt halvannen time før landing. Landet rundt ETA. 03.jan CPH-SVG SK1872 British Aerospace 146 OY-RCA ETD: 14:10 Bar rett bort til utgang til SVG. Trodde først jeg skulle få fly med en MD82, hvilket hadde vært litt av en positiv overraskelse. Men nei, den skulle til Bergen. Istedenfor var det BA 146-200 som stod parkert rett ved siden som skulle ta oss til SVG! For de som ikke har flydd Atlantic Airways sin versjon, så er det noe av det verste jeg har fløyet. Det lukter fælt inne i kabinen, setene er eldgamle og det er veldig trangt ombord. Har selv blant annet flydd LH sine versjon av samme maskin, og det er klasseforskjell på disse. Pushback ca 10 minutter etter rute. Cabincrewet hadde heller ikke dagen. Jeg tror ikke purseren (som umulig kan være særlig eldre enn 25 år) sa ETT ord til noen før landing. Det var statisk servering mens hun skyndte seg for å bli ferdig og ta gardinen foran galley så fort som overhodet mulig. Landet rett etter rute! Alt i alt en flott tur, selv om avslutningen ikke var den beste! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det har den heller ikke ... det er en 767 som går videre. ikke uvanlig her borte å ha gjennomgående rutenummer med planlagt flybytte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
noen få bilder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hjemturen gikk litt bedre enn bortoverturen ser det ut som, selv om du fikk mat som kunne holdt ut flere snøstormer.
Hva slags kompensasjon er det UA gir for manglende mat (utover noe uspiselige saker)?
![]() |
#26 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke det helt store utvalget og som mest trolig ikke vil bli brukt
Select from the following offers: At United, we take pride in being a reliable part of your travel plans. We regret the inconvenience you experienced on the flight you have reported and therefore would like to offer you one of the following offers to show our appreciation for your business. Please select one offer $25 E-Certificate: For travel within the 50 United States, Puerto Rico, or U.S. Virgin Islands during the travel period specified. Save off published United fares on a qualifying flight purchased at united.com. Ticketing and travel by January 2, 2010. Terms and conditions 10% Economy E-Certificate: For travel to worldwide destinations from the 50 United States, Puerto Rico, U.S. Virgin Islands, Australia, Canada, China, France, Germany, Hong Kong, Japan, Mexico, Netherlands, Singapore or United Kingdom during the travel period specified. Save off published United Economy fares on a qualifying flight purchased at united.com. Ticketing and travel by January 2, 2010. Terms and conditions |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Fint at hjemreisen gikk litt mer smertefritt enn utreisen... Hva slags kompensasjon kunne du velge mellom? Takk for rapporten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den ville sannsynligvis ikke bli brukt da jeg ikke har umiddelbare nye utreiseplaner. Men nå tok jeg akkurat en titt på terms and conditions og fant intet mindre enn 27!!!!!!!! punkter. Det gjør vel saken enda greiere!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Triprapport EBB-DXB-OSL Emirates | jb1 | TripReports | 4 | 15-02-2015 00:33 |
Seattle - Vancouver - Seattle med leiebil | akira | Reiseforum | 5 | 24-06-2014 21:57 |
Med "Pretty Woman" Via Hawaii hjem til Oslo (triprapport fra 1990) | dc-8-63 | TripReports | 1 | 02-08-2009 21:01 |
3 x triprapport fra samme flight | EB | TripReports | 9 | 22-11-2007 18:08 |
Annerledes plastmodell | Falcon | Samlerhjørnet | 0 | 26-05-2005 10:04 |