![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Da kom det et rutekutt som egentlig ikke var overraskende, men allikevel litt skuffende at Oslo åpenbart går så dårlig. Dette gjør jo også at BA blir mindre attraktiv for forretningsreisende i og med mange av dem sikkert har hatt nytte av kveldsavgangen fra Oslo (sikkert ganske tynt belegg på den ettersom det der vel er minimalt med transfertrafikk, KLM har vel også probelmer med å fylle kveldsavgangen til AMS når de kjører med den).
Dette gir jo noen interessante perspektiver: Dersom FR opprettholder frekvensen som de har på Torp til London i vinter vil det si at Ryanair vil ha flere daglige avganger fra Torp til Stansted enn BA har fra OSL til Heathrow. Hvem skulle trodd det?? Når det gjelder BA fra ARN og CPH (måtte sjekke ![]() ![]()
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ble heller ikke klok på ARN-LHR... Siste fly ut fra ARN, ser ut til å gå fra ARN 18:40, mens de har hele tre flighter som kommer inn etter den tiden, neste dag.. Tre maskiner på nightstop?? Forøvrig har den også en 767, og resten A319 (mistenker dog at de gjør som CO gjør med sine 738'ere: Setter opp flighten med den først, og justerer etterhvert..)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, dette var en meg en fin tripreport?!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Flyttet denne til et mer passende forum
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det fine med denne triprapporten er jo at det ikke blir noen - folket flyr jo ikke Ryanair!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flög NYO-HHN-NYO förra veckan. Imponerad över effektiviteten och tidpassningen. Inte så imponerad över reklam i högtalarna och lotteriförsäljning ombord. Förskräckt över att kabinpersonalen pratade fort och på så dålig engelska i högtalarna att det inte gick att förstå ett enda ord. Men i det stora hela nöjd. Småflygplatser som NYO och HHN är trevligt jämfört med köer och stora avstånd som på t ex ARN och FRA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja for essensen i denne tråden etterhvert ble jo det faktum at BA reduserer kapasiteten sin fra OSL med 25 % fra mars neste år. Og det attpåtil i et sommerprogram.
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Joda, den kommer. Alt tyder på at den dukker opp tidlig i november.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Skal fly BA til London på fredag. 3X600 kroner er bra. NSB Larvik-Gardermoen er nesten like dyrt. (Flyr derfor hjem LHR-CPH-TRF).
SQ A-380 videre med seter i 2.etg. Skal fly FR til Tyskland (julemarked) og til London i desember. Når du bor 20 min fra TRF er Ryanair topp. Er gjerne hjemme mellom 30 og 45 min efter at vi har landet. LARVIK - OSLO LUFTHAVN GARD Ordinær pris Laveste pris Dato Avgang Ankomst Reisetid Bytter 609,- 560,- (Minipris) fre 26. sep 14:24 17:03 2 t 39 min - Vis detaljer 609,- 560,- (Minipris) fre 26. sep 15:24 18:03 2 t 39 min - Vis detaljer 609,- 560,- (Minipris) fre 26. sep 16:24 19:03 2 t 39 min - Vis detaljer 609,- 560,- (Minipris) fre 26. sep 17:24 20:03 2 t 39 min - Vis detaljer 609,- 560,- (Minipris) fre 26. sep 18:24 21:03 2 t 39 min - Vis detaljer
AeroGal 727, Galapagos 01.08.08, WGL-GYE: Ut på tur: TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL Last edited by Gulboble; 24-09-2008 at 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
KL1150 er sjeldent full akkurat, den når jo knapt noen transferavganger - men hele den avgangen handler hovedsaklig om at KL1149 veldig ofte kommer full inn, og jeg antar at KL dermed likevel får det til å lønne seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
De billige businessklassebillettene har BA i stort sett hele Europa.
Vedr. BA så er det noe rart med bookingsystemene. BA768 (fra LHR 16:45) dukker ikke opp hvis du søker på ba.com, men kommer opp hvis man har connecting flights på samme side. Dukker også opp på Seatcounter og hos Farmer. Søker på mai - får opp fire daglige hos Farmer, tre hos BA hvis man ikke har connection. Her er det noe datagreier som krøller seg tror jeg. Hvis man søker på ba.com i januar (eks. uke 3) så har de tre flighter inn til OSL men bare tre tilbake på samtlige dager! ![]()
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Discus, jeg foreslår du laster ned BAs desktoptidstabell fra stedet deres, så vil du se at tellingen går opp. Det er bare BA766/767 som er daglig, mens frekvensen varierer for de tre andre - i januar er f.eks. BA768/769 nede i tre avganger pr uke
![]() |
#33 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Poenget var ikke rutetabellen, men bookingsystemet som er på bærtur. Om jeg søker (i bookingsystemet) på MAN-OSL så kommer BA768 opp som connection fra LHR til OSL, om jeg søker kun LHR-OSL så kommer ikke BA768 opp i det hele tatt (eks. 12/2-2009). På wideroe.no kommer BA768 opp. Noe feil er det med andre ord en eller annen plass, og for å dra oss tilbake til tråden:
Rutetabellen på nett viser at det stort sett er 4 t/r hver dag. Med andre ord er det ingen store reduksjoner fremover annet enn noen lørdager i januar med 3 t/r. Tipper det er bookingsystemet som har gjort at noen her tror at det er reduksjoner på gang.
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jepp, derfor bør man heller samle hos f.eks. Finnair eller AA. Det er ellers synd at BA ikke klarer mer enn 3-4 avganger, det er selvsagt dårlig for forretningsreisende og de som betaler en del for billetten. Ellers virker det som om BA har tapt terreng på connections videre i verden ift. f.eks. Continental, Finnair og KLM.
Last edited by FlightDeck; 24-09-2008 at 22:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Utdrag fra min BA-konto: Første taller er TP, andre er miles.. Begge er på samme strekning (men hver sin vei), en i CE, og en i ET..
24-Sep-08 Flights OSL LHR 0 181 27-Sep-07 Flights LHR OSL 40 1085 Denne turen her, kostet drøye 3000 kroner.. Du ser over hv jeg tjente ned. Opp igjen i morgen tjener jeg det samme som på flighten fra september i fjor.. BA-flightene i signaturen min, kostet kanskje en hundrelapp mindre, og gir full biz-opptjening begge veier.. Flyr (som du ser) ikke såå mye med BA, kanskje fordi jeg ikke flyr så mye innen Europa i det hele tatt. Men det er ett godt tilbud til London, når en kan få Business-billettene så billig.. Og om en er litt seint ute (som jeg var nå), og havner bak gardinen, så får man allikevel noe å spise, og alkohol om man ønsker det.. Jeg aner ikke hvordan fordelingen mellom forretninsreisende, og de som reiser nedover på ferie/weekendturer o.l., men jeg vil vel tro at det finnes nok av folk som flyr til London, som i utganspunktet ikke bryr seg om poeng, og ser man bort fra poengene, så må vel BA strangt tatt ha det beste tilbudet? eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og da så det ut som det kan bli slutt på gratis mat hos BA allikevel..
Mer her. Walsh sier også følgende: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ja, ja vi nærmer oss starten av tråden ??
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Talen er nok forholdsvis klar når det gjelder utviklingen hos BA i Norge.
Historisk så har nordmenn en særs spesiell knytning til det britiske kontinentet og da spesielt London. Selv om det er lenge siden krigen og kongelig omfavnelse av Norge, så er det liten tvil om at disse knytningene lever videre, dog i en annen form. Nordmenn har og er svært knyttet til London som by. Når BA nå reduserer, er jeg ikke spesielt overrasket. BA selv hevder at godt med betalende transfer pax på London flygnigene. Det er derfor ikke vanskelig å kalkulere seg til at BA taper til Norwegian, SAS og Ryanair på trafikken som primært skal til London. Ser man tilbudet fra Norge og da spesielt Østlandsområdet til London, så er dette vanvittig bra. Grovt regned er det vel en ca 12 daglige avganger direkte. I tillegg går det stadig mindre transfer trafikk via Osl fordi det største byene i Norge med tiden også har fått et godt tilbud til London. Det britiske kontinenten har også en rekke andre direkteruter til Norske byer. Regner man hele pakken med alle rutene fra Norge til Storbritania, er nok ingen andre nord europeiske land som kommer i nærheten av trafikken. Glem ikke at mens BA har kuttet 767 maskiner og avganger, så har Ryanair økt på Torp og Haugesund. Norwegian flyr direkte fra Osl, SVG, BGO, TOS og TRD til London. SAS har i tillegg til ruter fra BGO, SVG, OSL samt to avganger til London City. Det er synd at BA taper, men vi får trøste oss med at de kun taper til London og ikke videre med deres svært gode produkt ut i verden! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair med comeback Torp-Stansted - Og andre Ryanair Torp nyheter | Someone | Flyforum | 58 | 20-05-2025 12:16 |
Ryanair Sun - Ryanair satser på polsk charter -> Blir Ryanair Buzz | Someone | Flyforum | 17 | 06-09-2021 11:18 |
Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet)) | LN-VLE | Småprat | 24 | 19-04-2013 11:18 |
LO: Ikke fly med Ryanair - vinn en tur med Ryanair! | Wig-wag | Flyforum | 2 | 25-10-2010 10:39 |