Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-07-2008, 16:30   #21
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Tripreport A380 i bilder (fra Flickr)

SQ serverer vel Krug og Dom Perignon i 1. mens biz må ta til takke med Charles Heidseick, tar jeg ikke helt feil
Old 24-07-2008, 20:16   #22
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by ph-ndr View Post
PÅ A3890 har de ikke F-klasse. De har suites, som er noe helt annet, både fordi det faktisk ikke er billettert som F-klasse, men R-klasse, og SQ føler ingen problem med å fortelle folk med F-klasse-billett at skal du inn dit er det enten (mye) mer penger eller nedgradering til biz, uten refund.

-A
Kall det hva du vil, det er ihvertfall produktet over biz vi snakker om og forskjellen er stor.

Naar det gjelder SQ sin policy, faar jo det staa for din/deres regning. Det hoeres merkelig ut at de er saapass arrogante mot F pax. Hadde jeg hatt en F billett og maatte booke om til en A380 avgang hadde jeg nok krevet aa faa skrevet om billetten til en business billett dersom de ikke ville gi meg suite. Fair enough, det er et annet produkt, kan vel sammenlignes med Concorde som i teorien var F men dyrere aa fly. Men at SQ ikker gir refusjon for nedgradering til F, hoeres merkelig ut siden F billetter er 100% refunderbare.

Hadde det vaert meg og SQ ikke hadde akseptert en refusjon, (snakker ikke om oppgradering eller bonusbilletter, snakker betalt F) hadde jeg nok bedt om aa faa mine 10.000- 15.000USD + tilbake og gitt pengene mine til noen andre som faktisk ikke er saa arrogante. Da tror jeg nok pipa har faatt en annen lyd og jeg hadde faatt mellomlegget mellom F og C.

Naar det gjelder om F eller C er verdt det eller ikke, er det relativt faa arbeidsgivere som naa betaler C over atlanteren, ingen betaler F i disse tider. Er det behov for F over atlanteren? Overhodet ikke. Vi snakker om mellom 6-7 timer som turen tar. Det er sloeseri med arbeidsgivers penger. Business er greit dersom prisen er ok over atlanteren og til oesten. Dersom man reiser business og gaar rett og legger seg paa et hotell og starter sitt arbeide dagen etter ankomst, ser jeg ingen grunn til at arbeidsgiver skal betale dette uansett hvor lang flighten er dersom prisen er mer enn 25K norske. Naa er det jo helt greit aa faa tak i billige business billetter og det er jo utrolig mange oppgraderingsinstrumenter der ute. Min arbeidsgiver gir oss 3500 USD som tak for hver av de 4 aarlige turene jeg vil ta til Singapore. Om jeg klarer aa skaffe en billett i business for denne prisen, kjempegreit. Om ikke, maa jeg betale overskytende selv, turene varer ca. 1 uke. Helt grei policy. Naar jeg skal til Munchen paa jobbtur i september, betaler selvsagt jobben det det koster for en t/r uten loerdagsnatt, noe som blir dyrt. Billettene er i oekonomi, men disse oppgraderes til business ved bestilling fordi bookingklassen er saapass hoey.

Saa mange finurligheter.

Over atlanteren har jeg ingen problemer med aa hive mellom 2-3000 USD paa bordet for en business billett naar jeg skal paa ferie selv. Til oesten er business billettene til UA mye dyrere og jeg har typisk kjoept en oppgraderbar bookingklasse som gir meg mulighet til aa bruke SWU kupong (gyldig paa UA og LH) jeg faar hos UA en gang i aaret. (alle klasser uten S kan bekreftes ved avgang).
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2008, 22:20   #23
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Kall det hva du vil, det er ihvertfall produktet over biz vi snakker om og forskjellen er stor.
Suites. Er det det heter, og forskjellen er stor.

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Men at SQ ikker gir refusjon for nedgradering til F, hoeres merkelig ut siden F billetter er 100% refunderbare.

Hadde det vaert meg og SQ ikke hadde akseptert en refusjon, (snakker ikke om oppgradering eller bonusbilletter, snakker betalt F) hadde jeg nok bedt om aa faa mine 10.000- 15.000USD + tilbake og gitt pengene mine til noen andre som faktisk ikke er saa arrogante. Da tror jeg nok pipa har faatt en annen lyd og jeg hadde faatt mellomlegget mellom F og C.
Pipen får ikke en annen lyd, og om du følger med på SQ-forumet til FT (som er forlatt av mange) og evt. leser på sqtalk.com, så ser du at det er mange som velger å forlate skuten nå.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2008, 23:54   #24
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Det hadde jeg ogsaa gjort dersom jeg hadde betalt en god norsk maanedsloenn for aa sitte paa et fly og faatt denne tilbakemeldingene
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules