Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-02-2008, 00:35   #21
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Re: Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo

Kjemperapport! Ble kvalitetstid foran PC-skjermen dette! Artig med matbilder. Har aldri helt forstått disse amerikanske snacksboksene, ser mer ut som vareprøver eller barnemat.. Ettersom du satt ved vinduet på 330, var boksen under setet foran i veien?
--

PS - "Ute av verden" er utmerket, men tror neppe du hadde kommet inn i USA med coveret som var på originalboka.. :-)
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2008, 09:04   #22
snag
ScanFlyer Blue

snag's Avatar

Default Re: Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo

Takk for at du tok deg tid til å lage en av de beste rapportene jeg har lest!
snag is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2008, 10:38   #23
view
ScanFlyer Gold

Artig lesning, takk skal du ha. Mye bra bilder, det er alltid spennende.
view is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2008, 17:59   #24
mikro
A330

mikro's Avatar

Virkelig enn knallrapport Du tok visst bilde av flyet mitt på OSL og. Var med på LH's A321 til FRA, som var forsinka.

mikro is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 01:19   #25
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

Jeg brukte for øvrig 15.000 EuroBonus-poeng på reisen Bergen-Oslo-Stockholm-Chicaco-Stockholm-Oslo, altså tilbudet SAS hadde i desember (60.000 poeng er normalt). Fikk innenlandsbillettene i USA billig, og endte med 475+250+250 i EuroBonus-poeng for innenlandsreisene. Fikk ellers 2900 poeng for hotelloppholdene.

Synes totalt sett at SAS har et veldig bra produkt på interkontinentale flygninger, selv om jeg måtte fly en viss omvei først. Freshe fly og hyggelige kabinansatte, men dårlig mat. United Airlines overrasket positivt, selv om jeg nok hadde valgt Virgin America eller JetBlue om det hadde vært mulig.

Turen ble avsluttet med DY678 Oslo-Bergen kl. 22.05 på søndag. Betalte 178 kr. for billetten, noe som er bra for å være søndag i slutten av vinterferien, men fy for en dårlig erfaring. Innsjekkingsagenten sa ikke et ord, ikke engang "hei" da jeg leverte bagasjen, og hun sa heller ikke at jeg ikke hadde betalt for bagasje. Norwegian tar konsekvent ikke inn penger når folk ikke har forhåndsbetalt for bagasjen, og jeg betaler dermed konsekvent ikke på forhånd heller. Da ombordstigningen startet sa Gate Manageren følgende: "Vi begynner nå ombordstigning på Norwegians flight DY678 til Bergen fra utgang 17. Dere som har sete bak i flyet må gå ombord først". De som har hatt opplæring i dette, inkludert meg, vet at det ikke er slik det skal gjennomføres. Det var dessuten ingen informasjon på engelsk - selv om det var briter som skulle reise.

Fløy med Acta-flyet (LN-KKY - bygget 1998) som ikke er det verste Norwegian-flyet, men jeg ble nesten overrasket over kabinpersonalet. Det er greit at de ikke smiler, men vi fikk først beskjed om å feste setebeltet, så beskjed om å åpne det fordi flyet skulle fylle drivstoff, så beskjed om å feste det, så beskjed om at det siste var feil og at det måtte forbli åpent. Vi ble deretter sittende i 20 minutter uten informasjon før sikkerhetsdemonstrasjonen begynte - helt uten videre. Vi hadde da ikke blitt ønsket velkommen ombord engang. Den eneste gangen personellet gikk gjennom kabinen da vi var i luften var da de bærte hver sin porsjon med crewmat ned til galley. På Flesland måtte jeg vente i 50 minutter på bagasjen og måtte se bagasjen fra både DY674 og DY676 før vår bagasje kom. På flybussen satt jeg ved siden av den ene flyvertinnen som snakket i telefon om hvor dårlig dagen hadde vært... Hjelpes!

Last edited by FlightDeck; 29-02-2008 at 01:30.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 16:59   #26
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by AirbusTero View Post
Kjemperapport! Ble kvalitetstid foran PC-skjermen dette! Artig med matbilder. Har aldri helt forstått disse amerikanske snacksboksene, ser mer ut som vareprøver eller barnemat.. Ettersom du satt ved vinduet på 330, var boksen under setet foran i veien?
--

PS - "Ute av verden" er utmerket, men tror neppe du hadde kommet inn i USA med coveret som var på originalboka.. :-)
Boksen er vel 15 cm. bred, og det merkes helt klart at den er der. Skal du rette ut bena, må du gjerne ha de litt skjevt. Men noe stort problem var det ikke og det var verdt det i forhold til det å ha vindusplass. På noen fly har det til tider vært litt kaldt å sitte ved vinduet, noe det ikke var hos SAS.

Og ja, jeg "Ute av verden" lå lengst nede i sekken da jeg satte mine føtter på amerikansk jord!
Old 08-03-2008, 09:32   #27
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

Fantastisk trip-report FlightDeck men, om jeg skal hakke på noe kan du forklare meg hvor du fant park 25 hos oss på Gardermoen?

M
Old 08-03-2008, 12:54   #28
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by ENGM RAMP View Post
Fantastisk trip-report FlightDeck men, om jeg skal hakke på noe kan du forklare meg hvor du fant park 25 hos oss på Gardermoen?

M
hehe... det er en virtuell parkeringsplass. neida, vi parkerte på den ved siden av 23 - hva heter den?
Old 08-03-2008, 15:20   #29
Thomas
ScanFlyer Rusty

21?

Mer ulogisk er det ikke.
Old 09-03-2008, 11:11   #30
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Takk for den omfattende rapporten! Får meg til å glede meg til Floridaturen i April. Synd at de Rfly/DY ansatte var sur. Jeg pleier ikke å være sur
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2008, 14:55   #31
oddi
Banned

kjempe bra rapport. veldig bra dokumentert
oddi is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules