Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 29-01-2007, 19:05   #21
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Quote:
Originally posted by enml

Men når saken er den at OSL-MOL har et høyt innslag av forretningsreisende .
Er det virkelig så mange forretnings reisende mellom OSL og MOL på en lørdag?

Verden går ikke under fordi man kutter litt på lørdager, som normalt er ukens roligste dag
Old 29-01-2007, 19:09   #22
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Quote:
Originally posted by JohnnyEagle

(om vi ser bort fra at ML kanskje har færre seter på sine flygninger-F50 ..
Nå driver du flisespikkeri.....:wink
TOS is offline  
Old 29-01-2007, 19:35   #23
fkrlf
ScanFlyer Blue

Nå skal det jo sies at flyet står på MOL lørdag morgen men det skal brukes til Kreta eller noe i den dur. Så 737`en brukes jo på MOL - den går bare ikke til Oslo.

Så da må man vel egentlig velge - syden eller OSL? Og det ble syden..
fkrlf is offline  
Old 29-01-2007, 20:17   #24
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Jezz.. Har en viss følelse at vi har hatt denne debatten før...

Idrettsstyret må vel være de eneste som reiser til og fra kurs på lørdager.... Siden de også reiser på tungt rabatterte billetter og i tillegg betaler maks halv pris på Rica hoteller, er det vel ikke verdens største tap.

Forretningssreisende reiser ikke på lørdager. PERIOD!

For det første: mandag til fredag er det 5 daglige rundturer, en frekvens som er god etter min mening. For de som kjenner bransjen litt, vet man at frekvensen på innenriksruter reduseres kraftig på lørdager. På søndag er det 4 avganger. For å ta denne lørdags problematikken: Tar man ferga og kjører litt over en time har man 4 avganger fra AES til OSL dersom man vil reise på lørdag, evt KSU litt over en time nord som har 2 avganger.

Dette er latterlig sutring fra nordmenn som er sinnsykt bortskjemt. Gud forby om man (som alle Drammenserne og folk fra Gjøvik og Lillehammer f.eks.) må kjøre litt over timen for å komme til flyplassen sin. Buh friggin huh!! Et godt eksempel fra våre naboer er Stockholm og København. Folk må bruke tid på å komme seg til flyplassen!

Den siste som skal ha skylden for dette, er ihvertfall SAS Braathens... SAS står fritt til å bruke materiellet sitt på ruter som gir bedre inntjening. Det vil alltid gå ut over noen. Det er f... ikke SAS sin oppgave å drive distriktspolitikk!! Og om man ikke forstår at ruter med høyt belegg ikke nødvendigvis tjener godt med penger, har man et problem...

Tommy777 is offline  
Old 29-01-2007, 20:25   #25
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally posted by Hurum

Dette skjer vel jevnlig i mange byer rundtomkring.

Tilbudet på lørdager til Alta, Harstad/Narvik, Haugesund, Røros etc etc er neppe optimalt for alle......
Interessant nok så ble ikke SK4544 og SK4543 fløyet nå på lørdag og jeg tror heller ikke de gikk forrige lørdag, men jeg er ikke helt sikker. Vanligvis pleier slikt å bli slått stort opp i avisene her, men det har ikke vært nevnt i avisene i det hele tatt. Når SK4544/SK4543 går så er lørdagstilbudet til Alta ok synes jeg. Når disse blir fjernet så er ikke fullt så bra.
Old 29-01-2007, 20:34   #26
Herlov
ScanFlyer Molded

Oi, dette var mye støy for lite.

Tenk om alle Norges byer skulle ha en avisartikkel hver gang en konferanse eller et møte ble lagt til en konkurrende by? Da hadde vi jammen hatt tjukke aviser ..

Herlov is offline  
Old 29-01-2007, 20:39   #27
LN-BRK
ScanFlyer Gold

Når vi først er inne på matnyttige ting å diskutere, så synes jeg det er veldig dårlig gjort av SASBU at de ikke har sørget for at det har blitt bygget flyplass på Lillehammer!
LN-BRK is offline  
Old 29-01-2007, 20:46   #28
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

...og jeg synes det er fryktelig daarlig av Norwegian at de ikke har aapnet Nonstop rute the Bremerton Internation - tross allt det flyplassen alle i fra Poulsbo sogner til og i Poulsbo har de dype dype norske roetter....saa det er helt sikkert at i hvertfall 2 av dem vil reise til Norge hvert aar....hvor er Norwegian ???????
Old 29-01-2007, 21:33   #29
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Quote:
Originally posted by dc-8-63

...og jeg synes det er fryktelig daarlig av Norwegian at de ikke har aapnet Nonstop rute the Bremerton Internation - tross allt det flyplassen alle i fra Poulsbo sogner til og i Poulsbo har de dype dype norske roetter....saa det er helt sikkert at i hvertfall 2 av dem vil reise til Norge hvert aar....hvor er Norwegian ???????
Meget bra! :clap :clap :clap

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline  
Old 29-01-2007, 21:49   #30
Trash2000
ScanFlyer Blue

Trash2000's Avatar

Quote:
Originally posted by JohnnyEagle

Når du legger til at Tromsø er et regionsentra og Molde bare har en liten flyplass uten "connections" bli det enda skjevere (om vi ser bort fra at ML kanskje har færre seter på sine flygninger-F50 ) Er vel bare litt over 1 time kjøring så har du en ny flyplass og flere avganger, syns overhodet ikke synd på Romsdalingene, de har nesten for mange avganger den dag i dag. Tror det er fornuftige kutt, flyene kan brukes til fine utenlandsruter i helgene..
Når går egentlig F50 flyene fra Molde til Oslo? Er det tomme fly som går i sirkel på natta eller noe? Virker som utrolig mange mennesker her inne har tanker rundt F50 til OSL, men jeg har sannelig aldri funnet så mye som en F50 avgang på SAS sitt rutekart fra Molde til Oslo.
Trash2000 is offline  
Old 29-01-2007, 22:47   #31
Hurum
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by TOS

Quote:

Foelger vi ENML standard for hva som er ikke er raatten behandling av Molde, er det enkelt for SAS aa bli like gode som DY her...slutt aa fly !!!

Så litt meningsløs statistikk: Fra Tromsø har vi per i dag 8 avganger med SAS til OSL og 3 avganger med DY (ukedager). Det blir ca 5800 innbyggere per avgang. Fra Molde til OSL har man 5 avganger, noe som vil si at det er ca 4800 innbyggere per avgang...:wink
Kanskje derfor Norwegian snart øker til 4 avganger daglig
Hurum is offline  
Old 29-01-2007, 23:02   #32
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:

Quote:
Originally posted by TOS

Quote:

Foelger vi ENML standard for hva som er ikke er raatten behandling av Molde, er det enkelt for SAS aa bli like gode som DY her...slutt aa fly !!!

Så litt meningsløs statistikk: Fra Tromsø har vi per i dag 8 avganger med SAS til OSL og 3 avganger med DY (ukedager). Det blir ca 5800 innbyggere per avgang. Fra Molde til OSL har man 5 avganger, noe som vil si at det er ca 4800 innbyggere per avgang...:wink
Det blir fortsatt bare ca 5300 innbyggere per avgang....:wink
TOS is offline  
Old 29-01-2007, 23:21   #33
Hurum
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by TOS

Quote:

Quote:
Originally posted by TOS

Quote:

Det blir fortsatt bare ca 5300 innbyggere per avgang....:wink
Joda - så kanskje det er ytterligere potensiale...men tviler på en bør legge tallene for Molde som mal med tanke på avganger...tror tallene for Tromsø er mer representativt....som deg
Hurum is offline  
Old 30-01-2007, 06:02   #34
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Vil også tor at Idrettsstyret hadde flere alternativ før Trondheim ble valgt. Dwe pleier å ha en 3-4 alternativ - hvor er de to andre byene som ikke fikk være vertskap for dette møtet???
EB is offline  
Old 30-01-2007, 08:51   #35
enml
ScanFlyer Gold

enml's Avatar

Quote:
Originally posted by Cedlind

Jammen for f*** Wiggo... Jeg skjønner godt at du synes det er kjipt at SAS dropper frekvenser på MOL.
WF tapte (visstnok) ikke penger på ARN-TRD, men hvor mange sutretråder med samme argumenter om og om og om og om og om og om igjen så du p.g.a. at de la ned ruta?

Kan du ikke ta deg en pause fra dette temaet? Argumentene dine var oppbrukte for 23 tråder siden.

Mener ikke å være slem, men er litt lei, og det er da så mye mer fornuftig du kan bruke tiden din på?

Ærlig hilsen,
Jens
Ja vel, har ikke jeg like stor rett til å diskutere/mene hva jeg vil her som du Cedlind?
enml is offline  
Old 30-01-2007, 08:53   #36
enml
ScanFlyer Gold

enml's Avatar

Quote:

Ja vel... så dine meninger er bedre enn mine?
enml is offline  
Old 30-01-2007, 09:05   #37
Jens W
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally posted by enml
Ja vel, har ikke jeg like stor rett til å diskutere/mene hva jeg vil her som du Cedlind?
Joda, det er du hjertelig velkommen til, men du (og alle andre som slenger seg på i trådene dine) kommer med samme argumenter hver eneste gang. Lite nytt, muligen med litt annen ordlegging.

Face it, Molde er ikke verdens navle, og det er noe du og andre moldensere må leve med.
Blir liksom litt feil å hele tiden skylde på SAS eller DY fordi de ikke finner det lønnsomt å fly til MOL. (evnt finner mer lønnsomhet på å bruke fly andre steder, hvor PAX faktisk ikke er så forbanne gjerrige..)
Jens W is offline  
Old 30-01-2007, 09:08   #38
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Kan vi få debatten inn på et mer saklig spor? Jeg vet det ikke er lett når debatten dreier seg om Norges svar på Balkan.

Alles meninger er velkomne når det gjelder fly og luftfart, og personlig er jeg ikke enig i vår venn fra Molde, men det er hans rett å fremme sine synspunkter. Som jeg har sagt tidligere - én flyplass for MOL/AES/KSU (og kanskje HOV også, så får jeg Tobben på nakken også)

VOLARE NECESSE EST
CK is offline  
Old 30-01-2007, 10:02   #39
wf145
at your service!

wf145's Avatar

CK. ligg unna HOV!

Spøk til side:
Det må vere lov for alle, uansett kvar dei kjem i frå, og ytre meingane sine her på forumet! Dei som synest at trådane er kjedelige eller ikkje har noko nytt i seg, behøver ikkje å lese desse trådane! Og hald for Guds skuld diskusjonen på eit sakleg nivå!! (EG minnest vagt ein diskusjon på forumet om ruter som starta med 2- på KSU og MOL.... )

Og til andre sida:
Det er som regel ein grunn til at flyselskapa kuttar ruter. CK og MOW som har dreve med revenue har gode poeng i det dei skriv. Flysselskapa kuttar ikkje ruter berre for vere onde, det er som regel ein god grunn til det. (Kanskje er eg subjektiv som jobbar i flyselskap?)

Frå flyselskapet si side vil det vere eit ønskje om å flyge med mest mogleg pax, som betalar mest mogleg. Det vil då - frå flyselskapa si side - vere god økonomi i å kutte ei rute, for å få flest mogleg fullprispax. Ei anna side av saka er at det gjev dårlig goodwill ovanfor distriktet , dersom det "berre" er fullpris tilgjengeleg (Som følge av at flya er fulle)

Uff, dette vart eit dårleg formulert innlegg, men håper de forstår poenget mitt..
Old 30-01-2007, 10:57   #40
Nick Figaretto
ScanFlyer Silver

Nick Figaretto's Avatar

Quote:
Originally posted by CK

Kan vi få debatten inn på et mer saklig spor? Jeg vet det ikke er lett når debatten dreier seg om Norges svar på Balkan.
(...)
Jammen, CK. Dette er jo underholdning!

-o-O-o-
Nick Figaretto is offline  
Closed Thread

Posting Rules