![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Verden går ikke under fordi man kutter litt på lørdager, som normalt er ukens roligste dag |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå skal det jo sies at flyet står på MOL lørdag morgen men det skal brukes til Kreta eller noe i den dur. Så 737`en brukes jo på MOL - den går bare ikke til Oslo.
Så da må man vel egentlig velge - syden eller OSL? Og det ble syden.. |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jezz.. Har en viss følelse at vi har hatt denne debatten før...
Idrettsstyret må vel være de eneste som reiser til og fra kurs på lørdager.... Siden de også reiser på tungt rabatterte billetter og i tillegg betaler maks halv pris på Rica hoteller, er det vel ikke verdens største tap. Forretningssreisende reiser ikke på lørdager. PERIOD! For det første: mandag til fredag er det 5 daglige rundturer, en frekvens som er god etter min mening. For de som kjenner bransjen litt, vet man at frekvensen på innenriksruter reduseres kraftig på lørdager. På søndag er det 4 avganger. For å ta denne lørdags problematikken: Tar man ferga og kjører litt over en time har man 4 avganger fra AES til OSL dersom man vil reise på lørdag, evt KSU litt over en time nord som har 2 avganger. Dette er latterlig sutring fra nordmenn som er sinnsykt bortskjemt. Gud forby om man (som alle Drammenserne og folk fra Gjøvik og Lillehammer f.eks.) må kjøre litt over timen for å komme til flyplassen sin. Buh friggin huh!! Et godt eksempel fra våre naboer er Stockholm og København. Folk må bruke tid på å komme seg til flyplassen! Den siste som skal ha skylden for dette, er ihvertfall SAS Braathens... SAS står fritt til å bruke materiellet sitt på ruter som gir bedre inntjening. Det vil alltid gå ut over noen. Det er f... ikke SAS sin oppgave å drive distriktspolitikk!! Og om man ikke forstår at ruter med høyt belegg ikke nødvendigvis tjener godt med penger, har man et problem... |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
#26 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Oi, dette var mye støy for lite.
![]() Tenk om alle Norges byer skulle ha en avisartikkel hver gang en konferanse eller et møte ble lagt til en konkurrende by? Da hadde vi jammen hatt tjukke aviser .. |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Når vi først er inne på matnyttige ting å diskutere, så synes jeg det er veldig dårlig gjort av SASBU at de ikke har sørget for at det har blitt bygget flyplass på Lillehammer!
|
![]() |
![]() |
#28 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
...og jeg synes det er fryktelig daarlig av Norwegian at de ikke har aapnet Nonstop rute the Bremerton Internation - tross allt det flyplassen alle i fra Poulsbo sogner til og i Poulsbo har de dype dype norske roetter....saa det er helt sikkert at i hvertfall 2 av dem vil reise til Norge hvert aar....hvor er Norwegian ???????
#29 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#31 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#32 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
#33 | ||||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Vil også tor at Idrettsstyret hadde flere alternativ før Trondheim ble valgt. Dwe pleier å ha en 3-4 alternativ - hvor er de to andre byene som ikke fikk være vertskap for dette møtet???
|
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Face it, Molde er ikke verdens navle, og det er noe du og andre moldensere må leve med. Blir liksom litt feil å hele tiden skylde på SAS eller DY fordi de ikke finner det lønnsomt å fly til MOL. (evnt finner mer lønnsomhet på å bruke fly andre steder, hvor PAX faktisk ikke er så forbanne gjerrige..) |
|
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kan vi få debatten inn på et mer saklig spor? Jeg vet det ikke er lett når debatten dreier seg om Norges svar på Balkan.
Alles meninger er velkomne når det gjelder fly og luftfart, og personlig er jeg ikke enig i vår venn fra Molde, men det er hans rett å fremme sine synspunkter. Som jeg har sagt tidligere - én flyplass for MOL/AES/KSU (og kanskje HOV også, så får jeg Tobben på nakken også) |
![]() |
![]() |
#39 |
at your service!
|
![]()
CK. ligg unna HOV!
![]() Spøk til side: Det må vere lov for alle, uansett kvar dei kjem i frå, og ytre meingane sine her på forumet! Dei som synest at trådane er kjedelige eller ikkje har noko nytt i seg, behøver ikkje å lese desse trådane! Og hald for Guds skuld diskusjonen på eit sakleg nivå!! (EG minnest vagt ein diskusjon på forumet om ruter som starta med 2- på KSU og MOL.... ![]() Og til andre sida: Det er som regel ein grunn til at flyselskapa kuttar ruter. CK og MOW som har dreve med revenue har gode poeng i det dei skriv. Flysselskapa kuttar ikkje ruter berre for vere onde, det er som regel ein god grunn til det. (Kanskje er eg subjektiv som jobbar i flyselskap?) Frå flyselskapet si side vil det vere eit ønskje om å flyge med mest mogleg pax, som betalar mest mogleg. Det vil då - frå flyselskapa si side - vere god økonomi i å kutte ei rute, for å få flest mogleg fullprispax. Ei anna side av saka er at det gjev dårlig goodwill ovanfor distriktet , dersom det "berre" er fullpris tilgjengeleg (Som følge av at flya er fulle) Uff, dette vart eit dårleg formulert innlegg, men håper de forstår poenget mitt.. ![]()
#40 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dreamliner - hva gjør Boeing for sine kunder? | Radiv | Flyforum | 59 | 28-01-2014 12:01 |
SAS pisser på sine beste kunder! | Bizflyer | Reiseforum | 18 | 29-09-2009 21:27 |
Selskapet som elsker sine kunder... | EB | Flyforum | 6 | 07-03-2007 21:08 |
Når skal SAS Braathens sine fly om-males? | anders320 | Flyforum | 21 | 01-01-2007 07:24 |
I følge NRK Ålesund vil SAS Braathens legge ned Molde - Oslo | enml | Flyforum | 23 | 13-06-2006 14:49 |