![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ekstra koselig på en nattflight hjemover...
![]() |
#22 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det er jo greit med litt å drikke mens en skriver Trip rapporter - Cnausen antyder at dette er jente øl men jeg synes i denne duellen at denne er perfekt:
[IMG] ![]() Som nevnt ble jo ting betydelig bedre etter en litt skuffende start, I First jobbet Pamela og Sheila (jeg maskert navnene deres - het egentlig Sheila og Pamela!). Pamela hadde glimtet fra start, dette blir var mine tanker, Sheila den litt yngre var noe kjølig til å begynne med (begge var meget erfarne ! Kode ord for litt opp i årene). På bakken serverte de nøtter og Laurent-Perrier, Grand Circle NV: [IMG] ![]() Absolutt godkjent CnausenBrus (Champers bringer assosiasjoner om hjembrent og Nyco Fruktsalt - drikk mens det bruser). Her foran var det intet behov om å fjerne alle glass før push-back, her ble fyllt opp helt frem til vi stod klare til Take-off mot syd. Selv hadde jeg valgt Bongo Plus varianten, så vi hadde push back 5 minutter før avgangstiden og var i luften på tid. Vel oppe startet neste kapittel. Startet med meget gode Canapes; [IMG] ![]() Med 2 Champagner og 1 Sparkling Wine (British) valgte jeg uten tvil den Britiske Hattingly Valley, Blanc de Noirs 2018: [IMG] ![]() Sheila, som hadde vært litt reservert og kjølig og var veldig opptatt av at jeg forstod at dette ikke var Champagne, når jeg svarte at jeg hadde virkelig satt pris på British Sparkling Wine tilbake i mai 2023, kom smilet frem og It is really great !! Litt småprat som avdekket at jeg ikke var tysk, men nordmann og fort kom det; du you know that cute Little Elephant that always was in 62K and emptied our cookie jars ?
![]() |
#23 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
1. Det derre klovneflyet ligner kraftig på en Airbus med en Boeing-sticker ….
2. Hvilken av de tre KLM-bollene var kanelbollen? 3. Fårjeg snike inn et bilde av KLM-middagen min fra lørdagsnatten? Ostekaken og rundstykket var toppklasse. Resten var sånn passe. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]() Quote:
Når turen omsiiiiider begynte, sånn nesten 5 timer sent var crewet kjapt ute. De skjønte at folk var dritsultne og hadde spist selv mens vi de-icet. ![]() Etter take off kom de kjapt med drikke. Det ble GT og Cola. ![]() Litt spess at setebelteskiltet faktisk stod på hele flighten, men ingen bryr seg jo heller. Så, jah... Mat altså. Fytti katta så sulten jeg var, og suppe på fly er jo helt sjuuuuke greier. ![]() Så biff til hovedrett. Tørr som en nonne, men jeg var sulten som F så med saus forsvant den på få minutter ![]() Til slutt litt ost til dessert. Burde valgt is, men satt og jobbet og følte meg litt ostete. ![]() Etter dette satt jeg bare og leste bok og drakk litt øl. De kom med varme cookies midtveis. Sov et par timer før landing. Delta booket meg automagisk om til neste avgang til DEN. Fikk ikke helt styr på soving i Delta One setet denne gangen. Uten madrass er det ikke optimalt. Før landing serverte de burger og ymse, men det skippet jeg. ![]() Alt i alt... greit. Men ugreit med såpass delay og transit i USA.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 16-01-2024 at 03:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Så er det vin i glasset (det har det vært et par ganger faktisk) og en nokså bra jobbdag er gjennomført her i Denver. Det er på tide å levere siste del av utreisen.
Det var j**lig kaldt i Minneapolis ![]() Delta har jo blitt brå-aktuelt, må man kunne si, for alle SAS reisende der hjemme. Det har vært luftet mye frykt for både ditt og datt. Også for Delta, men jeg kan bare si at det er det siste dere behøver å bekymre der for. Delta er, i mine øyne, soleklart best av de 3 store her borte. Jeg mellomlandet altså i Minneapolis. Valget sto mellom MSP, JFK og ATL så vidt jeg husker, og jeg valgte MSP ettersom den er mindre. Jeg virkelig hater køene på både inn- og utreise i USA. Jeg er skikkelig glad i USA, men flyplassene deres kan dere ha for dere selv. URK. Særlig uten mulighet for å få noen av de tingene som gjør livet verd å leve her. Sånn rent flymessig. Immigration på MSP tok litt tid siden det var to Delta baljer fra AMS samtidig og kun 3 agenter som håndterte ESTA/VISA. Men det gikk uansett unna på 30 minutter. Jeg var sjukt forsinket inn og hadde blitt booket om til et senere fly til DEN. Utrolig nok fortsatt i "First"... sug på den du, United. Jeg måtte få boardingkort manuelt, og det fikset en dame i re-check køen for bagasje. Så var det egen security for connections. Det tror jeg ikke jeg har sett andre steder i USA, og det var ihvertfall strååååålende. Det gjør det vesentlig lettere å velge MSP igjen neste gang. Ikke nok med det, på vei igjennom kom jeg på at jeg hadde kjøpt en flaske vin på tax-free i Oslo. I sånn forseglet pose altså, men fryktet at det var en litt EU greie. Så jeg sa "beklager, jeg tenkte meg ikke om og kjøpte vin i Oslo, for der koster en flaske 9 dollar mens et glass koster 18 i USA". Det var null problem. Han klippet opp posen, tok ut flasken, stakk den inn i et hull i veggen i 10 sekunder. Så sa han at den var fin som snus, tapet den fast inni posen igjen og så var jeg igjennom. Åpenbart at det er mye Skandinaver her når shoppingen heter "Hjem - Home" ![]() Av alle ting SAS'ere trenger å frykte, så er Delta Lounges nederst. Dvs, dere kan frykte det at dere faktisk ikke slipper inn med mindre dere er på vei til eller fra long haul. Men utover det er det ingenting å frykte. I motsetning til United loungene har de alltid mye mat å velge mellom og den er utrolig nok oftest også god. Jeg gikk for slow roast chicken med spicy saus og potetstappe. Helt tipp topp etter long haul. Til det passet det jo supert med en hel masse øl. ![]() DL1192 som jeg skulle videre var derimot ikke helt i form. Ikke noe MAX-kjør, men en A321. Jeg hadde sete 1D og alt lå til rette, men så begynte det å balle på seg. Overhørte han med tre streker komme ut i gate og hviske at det var et lys som lyste på bremser så de måtte ha tech på besøk. Og før det var crew forsinket inn fra Cancun. Så det ble nye 2 timer på MSP. ![]() Men når jeg omsider kom ombord var alt gull. Jeg var forøvrig også usedvanlig trøtt, så det blir ikke rare bildefremvisningen. Får se om det blir bedre i overimorgen på vei fra ABQ-SLC. Men de har skjerm, GT, banan og potetgull. ![]() Fremme i Denver var det nesten like kaldt og med vind. -22, føles som -33. Det var kjølig å vente på shuttle, men den kom og tok meg til Marriott Gateway Park, som er en helt grei Marriott til 130 dollar natta. Og til sist har jeg faktisk fått sendt inn et EU261 krav også.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 17-01-2024 at 04:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg vil gi honnør til både DC-8-63 og Fnate, for underholdende dager med trip rapporter
DC-8-63 får et + siden har startet tråden og kommer i dag! Men det vil bli "premier" til begge deltaker, når vi møtes ![]()
![]() |
#27 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]()
Men, rapporten er ikke ferdig. Både Fnate og DC-8-63 har igjen å reise til bake. For jeg håper Fnate og Elefanten skal fly tilbake til Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Slapp av, det er jeg som utnevnt til dommer. Og jeg kan ikke reise til Seattle eller Minneapolis for å dele ut, selv om jeg gjerne skulle gjort det .
![]() |
#29 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det går litt i rykk og snapp med skrivingen, dels hjemmekontor hvor jeg akkurat ble ferdig og har levert ukens Sprint.
Litt langt fremme i flyet tar det ofte litt mere tid med mat med mere, lav «alt på et brett faktor» dette var dagens meny: [IMG] ![]() Jeg startet med Tuna Tataki: [IMG] ![]() For meg var dette grådig godt og jeg fortsatte med den gode Britiske Sparkling Wine. Til hovedrett hadde jeg bestillt SeaBass, normalt et hyggelig møte, men her kom Sheila med et dønn ærlig kommentar: «We did not get the SeaBass loaded! they Replaced it with some Mystery Fish, that taste like Boiled Badger a dish my not so great local Pub would even serve» ! Mitt andrevalg var Baked cauliflower Cakes, igjen var Sheila bekymret, you are are that this is Vegetarian, når jeg bekreftet at det var jeg klar over, var det stort smil, mere Sparkling Wine og: [IMG] ![]() For meg var dette en fulltreffer.
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 18-01-2024 at 14:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Her er det høy Bongo Bongo faktor i de reisendes innlegg, og alt mellom OSL og Drammen er ok for min del.
![]() |
#33 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
En har det jo meget bra i sete 1F hos BA, jeg har i grunn bare en liten ting å klage på, noe som jeg også opplever hos LH, AC og vi får om AA også har samme standard:
Jeg er i grunn litt Ole Brumm når det gjelder Ost ELLER Dessert, har i utgangspunktet lyst på begge deler. Men det er det vel bare Air France som har som standard: [IMG] ![]() Jeg fikk Salted Caramel and chocolate mousse, som var veldig god og stor lykke med Dobbel Espresso: [IMG] ![]() Med en Singel Malt Call lla Unpeated Cask Strength 15 year old 2018 Special Release Single Malt den var grådig god og får meg til å unnta drømmen om en Cognac til Kaffen - en flyr jo tross alt British [IMG] ![]() Fine glass: [IMG] ![]()
![]() |
#34 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Ser sjukt bra ut i First der. Jeg er litt misunnelig.
Så jeg får forsøke å gjøre @dc-8-63 misunnelig med bildet av den fine kaffemaskinen min her i Santa Fe. ![]() Straks bærer det tilbake til ABQ og Delta hjemover.
![]() |
#35 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Nå mangler du bare en Toyota Camry leiebil !
![]() |
#36 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Går for hat trick neste gang
![]() |
#37 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Så er man på vei hjemover. Det var møter og stell mellom Albuquerque og Santa Fe. Det gjorde det sjukt enkelt å velge sted for overnatting. Hadde bodd på et nokså tustete Marriott i Denver så når jeg fant et Inn i Santa Fe med peis på rommet var det enkelt. Minste felles multiplum er fakturerbart så det holder.
Naturen og veien der er jo magisk fint. 2200 meter over havet og med nye topper som peker opp. ![]() Like før hotellet hadde de sånn lokal matbutikk. Jeg og han grå bunkret det vi følte vi trengte. ![]() The Inn on Almeda var alt jeg drømte om. Koster ikke en hel verden, og har digre rom med flott bad, balkong og peis. Peis ass' ![]() Og supre torske taco ![]() Opprinnelig var planen å rusle litt rundt og se, men det ble kjapt klart at mat, peis, vin og bok var greia. Til å ikke ha Storsmurfen med var dette en topp avrunding. Men nå vil jeg jo slepe henne hit. Anyway... første leg hjemover ble med en E175 for Delta til SLC (sete 1A, så jeg ikke blir ekskludert). Først jobbet jeg litt og så ble det en GT. ![]() SLC er vakkert. De selger øl som heter Polygami. Vet ikke om det er ironi, men jeg håper det. ![]() Etter et times tid var det boarding på DL56 (A330-900, sete 1J) til Amsterdam. Samme meny, circa, som på vei hit. ![]() ![]() Nå skal det bare slappes av i 9:50 på vei til AMS i Delta One ![]() mer kjem . Tittet bak gardina nå. Kanskje 40% i Comfort og nesten helt tomt i ECO. Stappfullt i One, men lurer jo litt på hvor mye upgrades det er. Uansett har jeg ikke aksjer i Delta så jeg bryr meg null og niks. Fikk nettopp byttet inn champagnen min i et glass øl før take off, så jeg er happy.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 18-01-2024 at 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Tidlig ombord eller litt forsinket push? Fremdeles ved gate 30 min senere..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Santa Fe er veldig flott, selv om vinteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Tidlig ombord. De begynte boarding tidlig og med håndbagasjorama liker jeg å gå på tidlig
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En trip rapport fra 24dec70 | krølle | Flyhistorisk forum | 10 | 15-02-2020 19:03 |
Retro Trip Rapport - Del 1 (av 3 ?) | dc-8-63 | TripReports | 48 | 26-02-2016 13:24 |
Finnair A350-DO Live Trip Rapport | LN-FHU | TripReports | 75 | 11-10-2015 21:25 |
Trip rapport AAR-SYD v/v | sk931 | TripReports | 5 | 15-08-2012 21:58 |