![]() |
|
![]() |
#21 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Leide en Audi Q7 av Sixt i München nå før i vinter og kjørte til Slovenia. Ble to fartsbøter Østerriske autobahn (40-50 euro hver) + Sixt tar ett gebyr på 30 euro for å videresende.
Visste ikke om disse boksene autobahn i Østerrike og fikk bot for å kjøre 140 i 130 sonen, noe strengt |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hyr man bil på NCE SKALL man ta kvitto efter tankning. Idioten på Hertz ville kräva motsvarande halv tank av mig fast mätaren visade full och det var påfyllt på flygplatsen (500m bort). Några väl valda glosor på franska om kriminalitet och Fankrikes rykte i världen senare så behövdes inte det..
Last edited by Savipix; 11-05-2023 at 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Virker faktisk som Hertz og Avis også levere på den terminalen nå for type 30 euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Prisene i NCE er hakket lavere enn i fjor for min del
Siden jeg gir beng i status og lojalitet hos bilutleiere, så fikk jeg via Autoeurope en Ford Focus stasjonsvogn eller lignende hos Hertz for 6290kr for en uke. Med alt av forsikringer og et barnesete. Artig nok skulle Hertz ha 3000kr mer direkte gjennom dem. Kunne dog ikke velge henting på T1, men for 3000kr (+ jeg slipper gebyret på €25) skal jeg gledelig ta trikken i 2 minutter fra T1 til T2. Blir sjeldent turer over 30 min den uken vi er der, så begrenset hva jeg gidder prioritere på bil ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Siden vi bestilte leiebilen i desember har den takket være norsk krone blitt rundt 800,- dyrere for en uke…men hadde jeg bestilt samme bil i dag Fiat Tipo eller Ford Focus stasjonsvogn hadde jeg måtte ut med 10.000,- ekstra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fikk litt hetta av denne Passaten til 18.000 så jeg tok en liten ringerunde. Av en eller annen grunn dukket BMW X5 45e opp til "bare" 26.500 NOK for to uker på Europcar sine hjemmsider, og etter litt forhandling med Europcars norske kundeservice så hostet de opp en voucher på 25% som jasset bilen ned til 20.000 NOK for 14 dager.
Det er faktisk ikke ille i disse dager og en ganske så deilig bil hvis det blir litt råning mellom de forskjellige byene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
6 dagers leie fra/til MXP i den norske høstferien står på gjøremålslisten her.
Har foreløpig booket en Mercedes GLE for 590 EUR med ubegrenset km hos Hertz. Satser på at en klarer å finne noe rimeligere etter hvert.
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Vurderer å velge "Betal nå"-prisen deres på rett i underkant av 5000 NOK. Hvem tør å spå NOK vs EUR for høsten? ![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Litt på siden, hvordan er forholdet mellom bestillt bil(e.g. BMW X5) og utlevert bil i Europa (Spesiellt i Italia - Frankrike) nå ?
Her i USA er jo spesiellt Hertz og tildels Avis et totalt Lotto spill med mange tapere ! Sixt er vel de eneste som nesten har et 1:1 forhold (eller gode oppgraderinger som X3 til X5) Et lite unntak er at på Maui har tydelig merket inntoget av Sixt og nå har X3 tatt over fra Mustang Cab som standard leiebilen på Maui hos alle leverandørene. Ser 20 X3 for hver Mustang nå. (Og X3 er tydelig en toppselger her i Pacific Northwest - bilen jeg ser mest av på veien).
![]() |
#34 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fortsatt mye «….eller tilsvarende bil» i Europa. De fleste tilbyr garantert biltype…men da til heftige priser. Hertz har en Italian Edition…hvor du kan få alt fra Abarth til Stelvio…garantert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Planlegger en tur til Baskerland i høst. Planen er å fly til Bordeaux, og så leie bil der. Noen problemer med å kjøre leiebil over grensen til Spania?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Upptäckte nu när jag skulle hyra bil i LLA att det plötsligt dykt upp en fee på 375SEK för att köra bilen över gränsen till Norge eller Finland. Kan inte minnas att jag sett detta tidigare?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Fr 590 til 431 og nå 404 EUR som jeg booket om til i helgen ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() Quote:
Da kan jeg svare med selv på denne da jeg sendte en forespørsel til Sixt. Det er en fee for grensekrysning ved leie i Frankrike, og denne er på € 7,99 pr dag, eller maks € 29,- for en uke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tok en liten sjekk nå på leiebil for høstferien (AGP) og ser at prisene har falt betraktelig.. VI har booket en Audi Q5 som med platinum rabatt kostet 14.500 for 10 dager - Nå får du en speller ny BMW 7 Serie hos Avis for lavere sum, og Audian kan bookes hos Sixt for 10.000.
Da begynner det faktisk å ligne noe igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Free Luigi
|
![]()
Hva er "gjengs" billigst å booke i norge for tiden? Har absolutt nada statuser, så jeg vet ikke helt hvor man starter? Er det best å booke via f.eks finn.no, eller direkte fra avis/herz osv? Eller er det irrelevant?
Skal ha med hele sulamitten opp til nord nå, og må nødvendigvis ha hele sulamitten-bil ala stasjonsvogn med leiebilseter osv... Blir det prisen av en liten bruktbil?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Leiebil OSL | Chriscross | Reiseforum | 6 | 04-07-2012 09:38 |
Forskjell mellom SAS Business mellom Europa 1/Europa 2 | 737-405 | Reiseforum | 29 | 24-04-2012 11:42 |
Leiebil i Jordan | Chaos Controller | Reiseforum | 3 | 12-05-2010 21:09 |
Leiebil vs. EB | Blubird | Reiseforum | 6 | 31-01-2010 20:21 |