![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Dag 11
Kjente at kroppen trenge å gjøre noe annet etter mange dager på veien, det blei en veldig sløv formiddag etter litt vel mye å drikke kvelden før. Kjørte ut av Moab for å se på dette påfunnet fra en svenske ![]() ![]() Om ettermiddagen kjørete jeg opp i Arches National Park og gikk opp til Delicate arch. ![]() ![]() ![]() Sunset at Delicate Arch by Rolf Jonsen, on Flickr Dag 12 Neste morgen var jeg tidlig oppe og kjørte til Canyonlands National Park for å få meg med soloppgangen under Mesa Arch. ![]() ![]() Sunrise under Mesa Arch by Rolf Jonsen, on Flickr Kotymen er vistnok at den som kommer først, bestemmer hva slags bilde vedkommende vil ha og alle andre må plassere seg deretter. Jeg var nummer 2 på stedet, så jeg måtte bare innrette meg. En gang var det vistnok en som sto helt utpå kanten og drev med ettellerannet, så alle andre som møtte opp ikke fikk tatt noe fornuftig bilde i det hele tatt. Det var visst lite folk der denne dagen i følge en som hadde vert der tidligere. ![]() Kom meg tilbake til hotellet og fikk meg en cowboystrekk, før jeg ruslet litt rundt i Moab. Før jeg fikk meg en burger ![]() Måtte innom denne sjappa ![]() Før jeg tok turen oppi Arches-parken igjen ![]() ![]() ![]() Han irriterte meg noe grenseløst da han bestemte seg for å ta fram selfiestanga og sette seg ned i et kvarter hvor jeg skulle ta bilde, og skyggene trengte seg på ![]() Han flyttet seg endelig ![]()
![]() |
#22 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Fantastiske bilder, takk for at du deler
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Du har virkelig taket på fotograferingen, her ser vi at det er ikke bare et bra kamera som er i aksjon, det er en bra fotograf bak det også! Og personlig må jeg legge til at det er artig det ikke bare er flybilder, det er en sann glede å se dine velkomponerte naturbilder. Og du har jaggu jobba godt for å få motivene med det lyset, imponerende innsats når du er på "ferie"!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dag 13
Kom meg opp tidlig og opp igjen i parken neste morgen for å ta noen flere bilder. ![]() Morning time at Arches National park by Rolf Jonsen, on Flickr ![]() Nå var jeg begynt å bli lei av å være på biltur, fant ut at det var på tide å komme seg sør-vestover mot det endelige målet. Jeg kunne ha fulgt I-70 vestover til I-15, men det blei for kjedelig...dermed bestemte jeg meg for å kjøre hwy 24 igjennom litt av Capitol Reef National Park. Først måtte jeg litt nordover et lite stykke, korteste veien blei for lett, så jeg kjørte opp gjennom Castle Valley til I-70. ![]() Stoppet i Green River for noe å spise, det virket som et sted som noen hadde glemt, mye tomme bygninger langs hovedgata. ![]() Green river er vistnok kjent for meloner, og at noen har snekra sammen verdens største melon, som noen er veldig stolte av. ![]() Klarte faktisk å finne den bortgjemt på en parkeringsplass. ![]() Duret viderepå veier som var som dette en god stund ![]() Passerte faktisk ei elv som hette «Dead Poisonous River» da jeg nærmet meg Capitol Reef Endlig dukket det opp litt formasjoner ![]() ![]() ![]() ![]() Eneste formasjonen jeg fikk med meg navnet på, Twin rocks ![]() Jeg hadde tenkt på å kjøre innom Bryce Canyon, men det fristet ikke på grunn av været Koosharem på hwy 62, ikke så langt etter jeg svinget av hwy 24 ![]() Noen som vet hvor dette navnet kommer fra? ![]() Ole’s Place by Rolf Jonsen, on Flickr ![]() Etter hwy 62 var slutt, bar det sørover på hwy 89, hvor jeg stoppet på en meget local kafe I Circleville for å booke meg overnatting for natta. ![]() ![]() Måtte sette hjembygda på kartet med største tegnestiften de hadde ![]() Jeg ville ikke kjøre helt til Vegas denne dagen, hadde andre planer før jeg kom så langt. Valget falt på et helt greit motell utenfor St. George på grensa til nordvestre hjørnet av Arizona. Ikke så langt i fra fra Kanab, hvor jeg hadde vert ei uke tidligere.
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fantastisk lesning, Moab minner meg på en historie jeg leste i en bok da jeg vokste opp om en familie som var på besøk i Moab og skulle ut til Dead Horse point og som etter det kjørte seg vill i et område som heter Wihte rim. De ble reddet i siste liten dypt nede i kløftene. Det er vel og i området i nærheten av Moab dramaet som førte til filmen 127 timer skjedde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Det stemmer at dramaet er i nærheten av Moab, det var vel i Canyonlands NP om jeg ikke husker feil
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fantastisk bra rapport!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Og en utrolig artig og inntresant TR med masse flotte bilder, og det fra mange områder som nok ikke er så kjente for nordmenn flest. Med unntak av Grand Canyon misstenker jeg at flesteparten av de områdene du her har besøkt ikke er veldig godt kjent blant nordmenn flest. Last edited by Norge Rundt På 14 Dager; 28-11-2017 at 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Veldig hyggelig rapport, håper du får skrevet mer Rjon!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Takker så mye!
![]() Quote:
![]() Brukte noe tid å gjøre research før jeg reiste, de var vel verdt forberedelsene Takker så mye! ![]()
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dag 14
Turen videre sørover gikk langs I-15 til Moapa, hvor jeg svingte av og tok ruten sørover igjennom Moapa Valley, langs Lake Mead til Hoover Dam. ![]() ![]() ![]() ![]() Sulten begynte å melde seg, så jeg kom meg avgårde til Boulder City for lunch. ![]() Det er også obilgatorisk med en tur til flyplassen i Boulder City når man er i nærheten. Det var ikke så mye på rampen da jeg var innom. ![]() N7973B Grunman HU-16 Private Boulder City airport K61B 20.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr ![]() Var innom Flyplassen I Las Vegas da det var for tidlig å sjekke innom hotellet ennå. ![]() N280WN Boeing 737-700 Southwest airlines Las Vegas airport KLAS 20.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr ![]() N742SW Boeing 737-700 Southwest airlines Las Vegas Airport KLAS 20.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr Etter litt sondering og blitt jaget bort uttenfor Koani-kasionet, tok jeg turen opp stripa til Bellagio, hvor jeg skulle bo de neste dagene. Innsjekkingen var et kaos, man kunne sjekke inn på en app, men kunne selvfølgelig ikke gjøre det med min booking, så det var bare å stille seg i kø. Fikk omsider sjekket inn og kom meg opp i 20. etasje. ![]() ![]() Etter å ha installert meg tok jeg turen over gata til MGM Grand og David Copperfield-forestilling. ![]() ![]() Forestillingen var bra, på en måte som amerikanerene liker. Hadde desverre ikke tid til overs for å se Britney ![]() ![]() Dag 15 Brukte noen timer på formiddagen på å gå innom de forskjellige hotellene lengst sør på stripa med sine forskjellige ting. Mandalay Bay’s hodeløse statue av Lenin ![]() Inne i Luxor hotell ![]() En statue av frihetsgudinnen laget av 1800 Hersey’s sjokoladeplater ![]() Jeg fungerer veldig dårlig hvor alt er lagt opp på turistvis, og jeg gambler heller ikke...så jeg var kanskje den mest malplasserte personen på hele stripa vil jeg tro. Da jeg kom opp til Caesar’s Palace var jeg lei, og trengte litt flyterapi. ![]() ![]()
![]() |
#34 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Neste destinasjon var Nellis Airforce base, et stykke nordover.
![]() General Dynamics F-16 Fighting Falcon Nellis Airforce base KLSV 22.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr ![]() Fairchild-Dynamics A-10 Thunderbolt || Nellis Airforce base KLSV 22.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr ![]() Lockheed Martin F-35A-2B Lightning II Nellis Airforce base KLSV 22.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr ![]() Lockheed Martin F-22 Raptor Nellis Airforce base KLSV 22.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr ![]() McDonnell Douglas F-15 Strike Eagle Nellis Airforce base KLSV 22.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr Før jeg kjørte tilbake til LAS. ![]() G-VAST Boeing 747-400 Virgin Atlantic Las Vegas airport KLAS 22.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr ![]() N916NN Boeing 737-800 American airlines Las Vegas Airport KLAS 22.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr ![]() N969AT Boeing 717-200 Delta airlines Las Vegas airport KLAS 22.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr Jeg fikk levert bilen på Bellagio, turtelleren hadde da bikket 2900 miles siden Tuscon. Blir omtrent avstanden Lindesnes-Nordkapp-Lindesnes. Kom meg avgårde i en taxi opp til Stratosphere for å få med meg solnedgangen. ![]() Siden dette var siste kvelden på tur, booket meg bord for en bedre biffmiddag på Planet Hollywood og ruslet deretter opp til Margaritaville for noe å drikke. ![]() ![]()
![]() |
#35 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei igjen fantastisk rapport og flotte bilder. Men hva i all verden gjør den røde stjerne og det som mest av alt minner om russiske farger på en amerikansk F16?
Var det forresten helt uproblematisk og bare stille seg opp utenfor en amerikansk flybase og knipse i vei? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Old
![]() Join Date: Sep 2008
|
![]() Quote:
![]() Scooter01
![]() |
![]() |
#37 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() Quote:
Det finnes flere bøker om disse, kan anbefales! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Takker så mye! ![]()
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dag 17
Jeg var rimelig klar for hjemreise, siden jeg ikke skulle fly før i lunchtider tok jeg en rolig morgen og fikk meg frokost før jeg heiv meg i en taxi flyplassen. Det var ingen kø i Delta’s priority innsjekk, men i sikkerhetskontrollen gikk det ganske seigt. Ruten hjem ![]() Kom meg ut til D-gatene og slo ihjel tiden med litt terminalspotting. ![]() N605JB Airbus A320 Jetblue Las Vegas Airport KLAS 23.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr ![]() N716SY Boeing 737 Sun Country airlines Las Vegas airport KLAS 23.11.16 by Rolf Jonsen, on Flickr ![]() N318AS Boeing 737-800 Alaska airlines Las Vegas AIrport KLAS 23.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr ![]() N57862 Boeing 757-300 United airlines Las Vegas Airport KLAS 23.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr ![]() N230FR Airbus A320 Frontier Las Vegas airport KLAS 23.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr Omsider kom den lange slanke fuglen som skulle ta meg første strekket. ![]() ![]() 23. november 2016, 12.20 Delta DL 2534 Las Vegas - Detroit First 4D Boeing 757-300 N591WN Kom meg ombord og fikk satt meg til rette ![]() Linet opp på 23R for takeoff ![]() ![]() ![]() ![]() Fikk valget mellom burger eller salat, slo selvfølgelig til på burgeralternativet ![]() Noe av utsikten på turen østover ![]() ![]() ![]() Vi landet en god stund før oppsatt tid, noe som gjorde at jeg fikk god tid til et hyggelig besøk i cockpit. ![]() N591NW Boeing 757-300 Delta Airlines Detroit Metropolitan Airport KDTW 23.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr Tuslet meg opp til Delta’s club, hvor jeg fikk meg noe godt å drikke. Loungen var ganske oppdelt og bar veldig preg av dette lokalet var ikke akkurat bygd til dette formålet. ![]() Etter en liten halvtime og to halvlitere var det på tide å komme seg avgårde til gaten for boarding.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyselskaper med kameraer i steryggene | C130 | Småprat | 19 | 06-08-2019 22:15 |
OT: Digitale kameraer gir jordskjelv i fotobransjen | LN-MOW | Flyforum | 5 | 21-04-2006 13:03 |
Kameraer gjennom sikkerhetssjekk | LN-GBM | Flyforum | 4 | 21-09-2005 22:49 |
En lille fototur mm | Guest | Flyforum | 4 | 07-05-2005 13:28 |