Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-10-2014, 15:26   #21
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Default Re: Norwegian, Emirates eller andre å foretrekke på longhaul?

F selger i følge Enirates selv, over foventning i Norge.
Forøvrig var gårsdagens maskin så godtsom full inn og smekk full ut.
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2014, 15:35   #22
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Forøvrig var gårsdagens maskin så godtsom full inn og smekk full ut.
Hehe .. hvis det ikke er fullt denne helgen mellom høstferiene, ville det vært noe seriøst galt ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2014, 17:14   #23
LN-CGJ
ScanFlyer Silver

Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Jeg fløy NCL-DXB for noen uker siden i economy, for en som er 191cm var det jaggumeg et rent h...., jeg forstår ikke hvorfor folk forherliger dette selskapet. Servicen var ikke mye mer/bedre enn det man får på DY/DU. De av dere som ikke menger seg med den gemene hop og sitter lenger frem ser vel ikke problemet, men det langt ifra alle som tar seg/har råd til dette eller har en jobb som betaler for å sitte langt fremme. Skal jeg fly EK igjen blir det 100% sikkert ikke economy. Skal man til Dubai kan man like gjerne fly Norwegian, like lite komfortabelt.

Ser også at check-in.dk melder at DXB-CPH-DXB kommer til å tape passasjerer pga denne ruten, visste ikke at så mange fløy til CPH fra OSL/Andre norske byer for å fly EK.
Må si meg uenig med deg og din opplevelse av EK. Fløy dem ARN-DXB-HKG-BKK-DXB-ARN i Eco og synes servicen er langt over DY. Varme kluter, headsett og pute lå i setet ved boarding (hadde seff med meg QC15), god mat i form av mye kylling og ris. God smak på alle rettene vi fikk, men kunne nok ha vært litt mer. På turene over 7t fikk vi to måltider.

Fikk det jeg hadde lyst på av drikke, og bra AVOD med et godt utvalg av filmer! Jeg er 182cm og fant ok plass i setene. Vil jeg ha noe mer så må jeg betale for en oppgradering, ikke mange selskaper som stiller med mye mer benplass i eco.

Jeg fløy en miks av 77W og A388, og selvfølgelig er komforten i 380'n bedre enn i 77W. Skal fly EK igjen nå i november og gleder meg til god service og en fin tur. Hvem andre gir 30kg bagasje i eco?

Kunne ikke falle meg inn å fly DY 738 til DXB, og at du kan sammenligne de to i service er for meg ubegripelig. Ja, DY788 er et godt produkt sett opp mot pris, men ikke i nærheten av EK.

Last edited by LN-CGJ; 05-10-2014 at 17:56. Reason: Trykkleif
LN-CGJ is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2014, 17:50   #24
SAS_flyer
ScanFlyer Blue

SAS_flyer's Avatar

30 kg i Economy er blitt ganske mange. Noen eksempler TG, SQ, TK, QR mm
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2014, 18:18   #25
hifiman
ScanFlyer Gold

hifiman's Avatar

etter å lest denne tråden begynner jeg å grue meg til eco tur med Qatar til BKK
men har jo også lest en del postivt om dem også da...
Old 05-10-2014, 20:28   #26
grindstein
ScanFlyer Silver

Skal ned til Bangkok for 3 gang siden mai/juni nå på Onsdag som kommer. Turen i Mai/juni var med QR, Tur nr 2 var med Norwegian og nå valgte jeg EK. QR var ca 1000Kr billigere. Men verken nattflight i QR sin Dreamliner eller 9 timer transfare i Doah var noe som ikke fristet undertegnede nevneverdig.

Hva gjelder nattflighten så fikk jeg oppeleve det på turen i mai/juni. Med en full treseter kombinert med idiotisk plasering av AVOD boksen har man med vinduplass minimalt med benplass. Kombinert med seatpitch på bare 31 og harde seter ble det umulig å få noen timer på øyet. Det hele toppet seg med en frokost som muligens 2 av 50 klarte å spise. Den smakte mildt sagt grusomt. Skjermene var elendige i forhold til de som EK bruker. Faktisk var skjermen hos Norwegian mange ganger bedre en QR sine skjermer. Setene hos Norwegian er bedre å betydelig bedre benplass, dog var også her AVOD boksen plasert helt idiotisk, men var mindre i fysisk størrelse en den QR har valgt, så den var ikke noe stort problem.

Var betydelig mindre sliten etter 13 timer i DU sin Dreamliner en det jeg var etter 7 timer i QR sin dreamliner, og det til tross for dagflight ifra BKK, noe som ikke er ideelt med tanke på jetlagg.

Emirates har seatpitch på 34 i Eco på den configen som er planlagt brukt på OSL ruta. Dette kombinert med en ikke tilstede AVOD boks gir meget god benplass. Setene hos alle tre selskapene har samme bredde. Varm klut før avgang hos Emirates er bare helt topp. Ser av sidene til EK at det er 200LR som er tenkt brukt på onsdag, og det er den eneste av 777 utgavene jeg enda ikke har flydd, kombinert med A380 på neste legg blir dette en grei tur med tanke på loggboka og antal flytyper man har flydd.

Last edited by grindstein; 05-10-2014 at 20:39. Reason: Skrivefeil
grindstein is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2014, 23:46   #27
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Default Re: Emirates kommer til Oslo 2. September! Bli med på fest!

Quote:
Originally Posted by grindstein View Post
Jeg kan ikke uttale meg om C og F. Men en ting er sikkert. På eco knuser Emirates Qatar. Betydelig bedre seter, betydelig bedre benplass, betydelig bedre AVOD. Dette er med tanke på matriellet Qatar benytter til OSL. Om man ser på Qatar sine Boeing 777 maskiner vil en del av forsjellene bli jevnet ut. Min erfaring med disse to selskapene er at Emirates også har bedre mat en Qatar.

Har en kamerat som har opplevd å ikke bli vekket i C hos Qatar ved landing. Da han våknet var de tre minutter til landing. Det er ikke mye 5 stjernes over det vil jeg si. Og sete var da i liggestilling.
Hehe det var jo meg da Steinar Men som du sier, de vekka meg ikke i det hele tatt. Så jeg måtte skifte pysjbukse under teppet, og kom ut av Svampy i pysjamas genser, noe som var jæ€%&lig varmt.
Jeg har hatt endel turer i C med QR det siste året og min erfaring er at når det er fult i C så har de ikke helt oversikten. Er det halvfult så blir man nesten behandla som en konge. Men i Y så er de i mine øyne ikke noe 5* selskap. På kundeservice via telefon så ehhh knapt 1*.
Har både gode og negative erfaringer med QR, enn så lenge har jeg gull der, noe jeg lar gå ut etter dette året.
Det å sitte i Y i deres 787 er egentlig ikke det store, da DY's 787 både har bedre beinplass og bedre seter så blir valget til BKK ganske enkelt etterhvert.
EK har jeg inntill vidre ikke testet, men da kona vil dra direkte etter turen med DY så trur jeg EK må skje hvis jeg drar alene til Norge engang i fremtiden.
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)

Last edited by Hpkris; 31-10-2014 at 23:49.
Hpkris is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules