![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
F selger i følge Enirates selv, over foventning i Norge.
Forøvrig var gårsdagens maskin så godtsom full inn og smekk full ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Fikk det jeg hadde lyst på av drikke, og bra AVOD med et godt utvalg av filmer! Jeg er 182cm og fant ok plass i setene. Vil jeg ha noe mer så må jeg betale for en oppgradering, ikke mange selskaper som stiller med mye mer benplass i eco. Jeg fløy en miks av 77W og A388, og selvfølgelig er komforten i 380'n bedre enn i 77W. Skal fly EK igjen nå i november og gleder meg til god service og en fin tur. Hvem andre gir 30kg bagasje i eco? Kunne ikke falle meg inn å fly DY 738 til DXB, og at du kan sammenligne de to i service er for meg ubegripelig. Ja, DY788 er et godt produkt sett opp mot pris, men ikke i nærheten av EK. Last edited by LN-CGJ; 05-10-2014 at 17:56. Reason: Trykkleif |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
30 kg i Economy er blitt ganske mange. Noen eksempler TG, SQ, TK, QR mm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
etter å lest denne tråden begynner jeg å grue meg til eco tur med Qatar til BKK
![]() men har jo også lest en del postivt om dem også da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Skal ned til Bangkok for 3 gang siden mai/juni nå på Onsdag som kommer. Turen i Mai/juni var med QR, Tur nr 2 var med Norwegian og nå valgte jeg EK. QR var ca 1000Kr billigere. Men verken nattflight i QR sin Dreamliner eller 9 timer transfare i Doah var noe som ikke fristet undertegnede nevneverdig.
Hva gjelder nattflighten så fikk jeg oppeleve det på turen i mai/juni. Med en full treseter kombinert med idiotisk plasering av AVOD boksen har man med vinduplass minimalt med benplass. Kombinert med seatpitch på bare 31 og harde seter ble det umulig å få noen timer på øyet. Det hele toppet seg med en frokost som muligens 2 av 50 klarte å spise. Den smakte mildt sagt grusomt. Skjermene var elendige i forhold til de som EK bruker. Faktisk var skjermen hos Norwegian mange ganger bedre en QR sine skjermer. Setene hos Norwegian er bedre å betydelig bedre benplass, dog var også her AVOD boksen plasert helt idiotisk, men var mindre i fysisk størrelse en den QR har valgt, så den var ikke noe stort problem. Var betydelig mindre sliten etter 13 timer i DU sin Dreamliner en det jeg var etter 7 timer i QR sin dreamliner, og det til tross for dagflight ifra BKK, noe som ikke er ideelt med tanke på jetlagg. Emirates har seatpitch på 34 i Eco på den configen som er planlagt brukt på OSL ruta. Dette kombinert med en ikke tilstede AVOD boks gir meget god benplass. Setene hos alle tre selskapene har samme bredde. Varm klut før avgang hos Emirates er bare helt topp. Ser av sidene til EK at det er 200LR som er tenkt brukt på onsdag, og det er den eneste av 777 utgavene jeg enda ikke har flydd, kombinert med A380 på neste legg blir dette en grei tur med tanke på loggboka og antal flytyper man har flydd. Last edited by grindstein; 05-10-2014 at 20:39. Reason: Skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() Jeg har hatt endel turer i C med QR det siste året og min erfaring er at når det er fult i C så har de ikke helt oversikten. Er det halvfult så blir man nesten behandla som en konge. Men i Y så er de i mine øyne ikke noe 5* selskap. På kundeservice via telefon så ehhh knapt 1*. Har både gode og negative erfaringer med QR, enn så lenge har jeg gull der, noe jeg lar gå ut etter dette året. Det å sitte i Y i deres 787 er egentlig ikke det store, da DY's 787 både har bedre beinplass og bedre seter ![]() EK har jeg inntill vidre ikke testet, men da kona vil dra direkte etter turen med DY så trur jeg EK må skje hvis jeg drar alene til Norge engang i fremtiden.
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) Last edited by Hpkris; 31-10-2014 at 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LOT med longhaul og andre ruter fra Budapest | RIBRO | Flyforum | 8 | 04-02-2025 10:33 |
Rocketmiles og Norwegian 50 cashpoints/natt eller 1000 miles hos andre | Discus | Reiseforum | 12 | 27-05-2017 10:32 |
Emirates 777 og andre heavies i Skottland | RJon | Bilder & foto | 9 | 24-04-2015 20:43 |
2 eller 3 piloter pa longhaul? | Stoarn | Flyforum | 12 | 15-11-2011 21:52 |
'Emirates Express'... lowcost, Longhaul | LN-OSS | Flyforum | 9 | 07-11-2005 20:25 |