![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Se också http://forum.flyprat.no/showthread.p...ight=Mandelieu
På rest. l´Oasis i La Napoule/Mandelieu kan du nu , i deras bistro , äta lunch också , priset för 3-rätters lunch eller middag har nu korrigerats till 31 euro vilket är mycket prisvärt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er det noen som har noen tips til vingårder med overnattingsmuligheter innenfor en radius på ~3t fra Nice?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
http://www.provencebeyond.com/wine/provencewines.html
![]() |
![]() |
#24 |
Newcomer
|
![]()
Chateaux Berne som jeg nevnte i post #16 har overnatting. Det hadde også Dom. Rabiega sist jeg var der (tidligere eid av Systmbolaget). Begge ligger i nærheten av Lourgues en drøy time fra Nice.
Innenfor tre timers kjøring kan du også nå; Syd Rhone med feks Chateaux-neuf de pape Montpellier området Bandol Piemonte i Italia alle med gode vinprodusenter med overnattingsmuligheter på eller ved eiendommen. Last edited by M-Jet; 01-06-2013 at 11:20. Reason: Typo |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
I tillegg til de som er nevnt her og det man finner i Guide Michelin, er det bien gode forslag til gode restauranter? Både i Nice, men kan også kjøre litt (og trekke lodd om hvem som ender opp som sjåfør)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Hvis man er glad i mat så er Mougins (ca 30 minutter nord for Cannes) en eneste stor glede innen mat og er vel en by som fortjener en eneste stor fin stjerne basert på hvordan de faktisk Michelin måler poengene (om det er verdt å reise dit FOR å spise der ;-)
Min favoritt gjennom maaaange år Feu Follet har dessverre lagt ned, men vil si at de fleste sjappene i den flotte gamlebyen er alle uten tvil fantastiske (tror jeg har prøvd de fleste) Edit: Ser forøvrig at denne luringen har tatt over lokalene til Feu Follet, som sikkert gjør at dette er et kongested: http://www.laplacedemougins.com/ http://www.frommers.com/destinations...ns/D42641.html Last edited by SudCaravelle; 09-06-2013 at 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser at Aphrodite fremdeles har en stjerne. Var der for en stund siden, og det var den desidert dårligste enstjerners michelinrestauranten jeg har besøk. Vi bestilte hvitvin til forretten, og ba om å få se vinkartet på nytt for å bestille vin til hovedretten. Vinkartet fikk vi etter at hovedretten var spist opp, og generell service var fraværende. Maten var helt middels. Det kan selvsagt vært et arbeidsuhell, men jeg ser at den får en del dårlige anmeldelser på tripadvisor også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Newcomer
|
![]()
La Place de Mougins kan anbefales på det varmeste, bedre mat enn det var på Feu Follet, men kanskje litt mer formelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hmm.. Godt å høre - må prøves, lokalene er deilige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Itillegg til å henvise til Michelin (ja, der sjekker man selvsagt) så er det andre anbefaler i Nice sentrum? Og hva med Monaco? Noe der som anbefales for lunsj eller middag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ser det er mye bra priser i sas plus til nice i oktober. Det kombinert med en mail om at jeg kan få dobbelt opp med poeng i oktober, gjør dette veldig fristende..Kan man regne med å få seg noen dager med strandvær , i løpet av en uke, mot midten av oktober eller er det høyst usikkert?
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Vejret er ikke så stabilt i oktober, men normalt er det ”strand vejr” men har også oplevet regn en hel uge, så ingen garanti. Vil dog sige at vejret i begyndelsen af oktober normalt er strand vejr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Som man kan lese av klimadata for Nice, er oktober årets våteste måned. Men når det er sagt er det i snitt kun 7 døgn i oktober som har nedbør, så det burde være mulig å få en del dager med brukbart vær i løpet av en uke. Når det gjelder vanntemperaturen i Middelhavet, så holder den seg som oftest ganske høy utover høsten, slik at høsten egentlig er et langt bedre valg enn våren slik sett. Jeg ville uansett ikke nølt med å ta turen, selv om du kanskje ikke kan regne med så mye strandliv. Oktober er en roligere måned der nede og man slipper høysommerens slående hete og ekstremt mange turister. Området har nok av andre kvaliteter og tilbud, nesten uansett hva du skulle være interessert i. Bare les lenger opp i denne tråden for en hel mengde med gode tips! ![]() Last edited by flappflapp; 18-09-2013 at 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
|
![]()
Skal til Nice i juli sammen med 7 andre og lurer på om det finnes gode alternativer til hotell for så mange. Er det noen som har gode erfaringer med å leie en ferieleilighet i nærheten av Nice?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er vel litt inhabil her, da jeg selv har en utleieleilighet i Cannes. Kjenner også flere andre som leier ut. Min har kun plass til 4. Send meg en PM hviss du vil.
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
-en ren leilighet på 40-50 kvm - pris i juli ca 800-900 euro pr uke. - et fulllverdig kjøkken hvor du kan lage litt mat av de fantastiske råvarene du får kjøpt på markedet. - standard er godt vedlikehold med "ikea-standard" - økonomisk sikkert/ ikke noe tull og lureri -nøkler i Norge før avreise (hovedregel). -24. Timers service/ rådgivning fra eier under oppholdet. Nydelig område, men varmt i juli. Leilighetene i gamlebyen i Cannes har sjelden aircondition.
![]() |
![]() |
#40 |
Newcomer
|
![]()
Har ikke noe spesiell erfaring med å leie leilighet i Nice, men har hatt utrolig god erfaring med nettstedet AirBnB.com. Her finner du utallige utleieleiligheter i alle prisklasser, og har etterhvert blitt mitt 'go-to-site' når jeg skal finne overnatting til ferieturer.
https://www.airbnb.no/s/Nice--Frankr...ts=7&source=bb |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reisetips i Australia - Hovedtråd | jameson82 | Reiseforum | 70 | 26-01-2023 11:16 |
Lisboa (hovedtråd) | Someone | Reiseforum | 57 | 14-12-2018 15:42 |
Hovedtråd: Amsterdam | JonathanAxell | Flyspotting | 24 | 18-04-2015 16:01 |
Paris hovedtråd (2011) | Futura | Reiseforum | 42 | 24-10-2011 11:31 |
Hovedtråd: Roma | Harald Oanes | Flyspotting | 0 | 17-09-2011 08:50 |