Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-04-2013, 21:15   #21
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Re: Richard Quest på DY-tur

Death of Margaret Thatcher tok dagens sendeflate. Men kommer vel senere, da.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2013, 22:54   #22
geirs
ScanFlyer Gold

Helt ok benplass på de nye 738. Derimot av de gamle 733 har jeg sittet med knea i setet foran. Mine 182 cm. Seteavstanden er vel lik i hele flyet. Men en del 738 har 189 seter, mot 186 på de nyere.
geirs is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2013, 11:32   #23
Trevln
ScanFlyer Silver

Et bittelite ninjatriks til folket:

Pga at seteconfig'en er som den er hos DY, så skal det visstnok være ørlite grann større plass mellom setene på vestre side (A-C) i fremre halvdel av flyet. Det er mulig det kun er snakk om en halv centimeter, ikke vet jeg, men da DY kun bruker 186 seter så er det større spacing på venstre side. Det er jo også logisk om en ser på at setene er helt like ved overwing exits men noe ulik helt fremst.
Trevln is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2013, 12:36   #24
flappflapp
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Trevln View Post
Et bittelite ninjatriks til folket:

Pga at seteconfig'en er som den er hos DY, så skal det visstnok være ørlite grann større plass mellom setene på vestre side (A-C) i fremre halvdel av flyet. Det er mulig det kun er snakk om en halv centimeter, ikke vet jeg, men da DY kun bruker 186 seter så er det større spacing på venstre side. Det er jo også logisk om en ser på at setene er helt like ved overwing exits men noe ulik helt fremst.
Det her helt korrekt, som jeg tidligere har beskrevet i post 20 her:

Quote:
Fra rad 14 (den som er mellom nødutgangene på vingen) og akterover er det ingen forskjeller på styrbord og babord. Skottet mot fremre bysse er noe lenger frem på babord side enn på styrbord side av maskinen (ca 30 cm). Denne forskjellen utlignes jevnt akterover mot rad 14, slik at 1-13ABC har i snitt ca 2 cm større pitch enn 1-13DEF. Avstanden fra rad 1 og frem til skottene er (praktisk talt) det samme på begge sider.
Setene er vel festet i en skinne med faste hakk, mener å ha sett en slik en gang og at det antkelig er én tomme pr hakk. Det skulle da rime bra med at det er én tomme bedre pitch på 1-13ABC som som beskrevet over.
flappflapp is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules