![]() |
|
![]() |
#21 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Har opplevd at de dropper stempel i Serbia eller stempler det på boardingkortet hvis man flyr fra Beograd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Uansett, du kommer inn i Kosovo fra Serbia, men du kommer ikke direkte inn i Serbia tilbake. Mange krysser grensa fra Kosovo til Makedonia og så til Serbia for å løse biffen, men om det er Kosovo du vil til så er det nok like greit å fly t/r til Pristina. Var der i November, og kan dønn ærlig si at det ikke var noe særlig til opplevelse å se selve Pristina, men Mitrovica, som er delt i to mellom Serbere og Kosovoalbanere, var en veldig spesiell opplevelse.. Om du finner ut at du skal dit, så er det bare en regel; Ikke si et ord om Serbia ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skal du til land som ikke aksepterer stempel fra hverandre kan du uansett søke om ekstra pass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Joda, men da må man uansett vite hvilket av passene man skal vise frem når man kommer frem til luken. Om de først har funnet ett stempel de ikke liker er det vel ikke noe sjakktrekk å vise dem enda ett pass.
![]() |
#25 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har selv 2 pas, det ene er til de lande du selv nævner, UAE, Saudi, Yemen, Libanon samt afrikanske lande og jeg bruger det andet til når jeg skal til USA og andre "venligtsindede lande" og selvfølgelig kan du styre hvilket pas du skal bruge hvor, praktiserer at kun have et pas med selv ad gangen, så man ikke får unødvendige spørgsmål hvorfor 2 pas...
Et lille tip, den bedste investering jeg har lavet er et "e-gate pass" til UAE, koster 220 AED og gælder i 2 år.. - du kommer ind i Dubai og ud af Dubai på mindre end 1 minut! Alle pengene værd for frekvent travellers.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg vet ikke om det fortsatt er slik, men stempel fra den tyrkiskokkuperte delen av Kypros kunne gi problemer i Hellas. Israelske stempler er vel det klareste eksemplet paa at man kan nektes innreise i flere arabiske land. Cuba gir deg en innreisetillatelse paa papir av rent praktiske grunner, de oensker turister og vil ikke gi dem problemer senere. Det er jo uansett flere indikasjoner paa at USA skal lette paa restriksjonene.
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Hvordan ser det ut når man får 2 norske pass? Er det noe spesielt i passene som avslører at man har 2 og som kan gi ekstra spørsmål?
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Det ene passet vil ha kortere gyldighetsperiode.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Hvor mye kortere? Jeg klarer få pass til å vare 3-4 år om jeg ber om å slippe stempel.
![]() |
#31 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Ser ikke ut som om hyppige private reiser er god nok grunn. ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tja, det står ikke noe om det i selve forskriften (kun NOUen), så det skader vel ikke med et forsøk.
Quote:
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så sant du ikke er Amerikansk statsborger er det ikke noe problem. Men Amerikanske statsborgere har ikke lov til å besøke land som Cuba og Iran uten at de har tilatelse fra amerikanske myndigheter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Diskutert i tråden USA-visum, ESTA m.m. så er ESTA til USA ikke lengre gyldig om man har vært innom Iran, Irak, Syria eller Sudan etter 1. mars 2011. De er i ferd med å utvide det til å også omfatte Libya, Somalia og Yemen.
Men hvordan er det med det som har ekstra pass. Er det noen land som ikke liker ekstrapass som jo har kortere gyldighet?
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Ekstrapass varer i to år.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Pilots working hard to land. (film fra Madeira) | ENZV | Bilder & foto | 29 | 29-04-2024 15:43 |
Land og flyselskap som setter 737 MAX på bakken | Trdfly | Flyforum | 378 | 02-02-2023 09:47 |
God tirsdag fra smilets land! | fluxie | Flyforum | 18 | 16-07-2014 01:43 |
Legitimasjonsplikt, fra EU-land til Norge ? | ENGM RAMP | Reiseforum | 36 | 18-08-2008 23:58 |
Velger bort muslimske land som reisemål | Trety | Flyforum | 1 | 15-03-2006 12:25 |