Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-02-2012, 09:18   #21
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

Default Re: Turkish til BKK i biz

Flott rapport og imponerende konsum underveis! Ser frem til Burmarapport også. Merkelig rot i Business Class, som selvfølgelig ikke gjør så mye når du har betalt 8K - men, som du sier, for de som har betalt mer eller reiser ofte og har dette som en stor del av hverdagen er det noe annet, og rett og slett for dårlig.
Old 28-02-2012, 12:47   #22
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Takker for fin rapport, er absolutt åpen for en tur med Turkish om det blir noen gode tilbud igjen. Om du samler poeng i EB, hvor mange kunne du innkassere på denne rundturen?
Hm, jeg er ingen ekspert på dette. Men ettersom jeg forstod ville jeg bare få 100 prosent hos EB, så det ville bli for lite til at det ble særlig interessant. Etter å ha sjekket litt fant jeg ut at det var lurt å melde meg inn i Turkish sitt "Miles & Smiles", der jeg får 150 prosent. Med innmeldingen (1.000 poeng) er jeg etter turen oppe i 19.540 poeng, mens man trenger 20.000 for en t/r OSL-IST. Så da er det bare en Radisson-overnatting eller lignende som behøves. Ettersom jeg uansett har lyst til IST ganske snart, så passet dette meg best. Kalkulerer man inn "gratisreisen" man får på kjøpet, blir jo billettprisen enda gunstigere.

Takk for kommentarer ellers. Interessant at andre har opplevd det samme - men slett ikke overraskende. Noe er dessverre grunnlegende feil. Nå blir det ikke Østen på meg på noen år, vil jeg tro - men la oss håpe på tilsvarende gode tilbud til f.eks. Afrika og da helst med 777.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2012, 13:51   #23
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Superb, Trond..Særlig jeg setter stor pris på myye tekst..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2012, 14:18   #24
A346
ScanFlyer Silver

A346's Avatar

Takk for flott rapport, selv om det at det skrantet på servicen ikke var det jeg ville lese med samme tur booket inn. Maten så jo imidlertid bra ut, så håper jeg på et mer koordinert og strukturert crew som i alle fall klarer å skjenke vin!

Og takk for tips angående "Miles & Smiles". Det skal vurderes som et alternativ til EB. Er 1000 velkomstpoeng standard eller var det en kampanje? Finner ingen info om dette på deres sider.
A346 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2012, 14:44   #25
jb1
ScanFlyer Rusty

Fin rapport. God mat ser det ut til. Et spm, hvordan får man bildene limt inn i teksten? Jeg får bare til thumbs nederst i posten.
Old 28-02-2012, 15:06   #26
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Fin rapport. God mat ser det ut til. Et spm, hvordan får man bildene limt inn i teksten? Jeg får bare til thumbs nederst i posten.
Last opp bildene på en ekstern side, f.eks Photobucket eller flickr

Så bruker man [IMG] funksjonen, f.eks ved å trykke på bilde ikonet på menylinjen eller skrive [IMG] manuelt

[ IMG ] Legg inn bildeadressen her (og fjern mellomrommet jeg har lagt inn mellom klammene) [ /IMG]
Old 28-02-2012, 17:50   #27
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Takk for veldig bra og detaljert rapport! Det må ha vært kjempetrist å sitte der med god mat og ingenting å drikke. Man kan si mye om den noe mekaniske servicen man får hos en del av konkurrentene, men der får man i hvert fall vin til maten
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2012, 18:43   #28
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Tenker litt på QR i C til DOH, to champis Lanson Brut 1998 før avgang, non-stop followup etter take-off før og etter måltidet. Vanvittig bra ...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2012, 20:58   #29
Eirik
Livsnyter

Flott rapport, gøy å lese, takk Skal ut på samme reise, til samme pris neste måned, satser på at de har fått mere orden på vin og champagne til det, går det halvannen time før servering etter take off fra Bangkok er jeg redd jeg har sovnet.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2012, 19:10   #30
FlyboyKarsten
ScanFlyer Gold

FlyboyKarsten's Avatar

Flott rapport med bra bilder og tekst. Turen så bra ut og maten ombord fristet veldig, men setene i flyet var ikke dem peneste i min mening. Men bra rapport tipper du storkoste deg under turen, keep going skriv rapport neste gang du skal reise.
Old 09-03-2012, 16:04   #31
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Takk for en flott rapport. Ble nesten sliten av å høre om alt surret. Har opplevd samme "surr" hos de fleste selskaper, men ikke så gjennomført som her.

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Hvis du ikke vil laste opp til fotobøttae el.l., se denne posten:
http://forum.flyprat.no/showpost.php...86&postcount=9

Old 09-03-2012, 21:33   #32
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by A346 View Post
Er 1000 velkomstpoeng standard eller var det en kampanje? Finner ingen info om dette på deres sider.
Tipper at det er standard. Jeg så ikke noe om dette da jeg meldte meg på, så virker som om det er normalt ja. De har forresten i kampanje med 25 prosent rabatt for reiser i mars, så jeg kan komme meg til IST og hjem allerede. Det er jo meget hyggelig, ettersom det er en by som uansett står høyt på lista.

Og ellers - jo, det var stressende... Men jeg får vel prøve litt flere selskaper i samme klasse før jeg uttaler meg bastant om hvor håpløst det var.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2012, 00:55   #33
janarne101
ScanFlyer Blue

Hadde også tur med TK til BKK i januar på salget deres.

Er godt fornøyd, selv om jeg er enig i at de virket urutinerte med serveringen om bord.

Satte miles på mitt Aegean kort, pga gullstatus som inntreffer etter 20 000.

Problemet er at jeg ikke har fått miles for leg'et IST-BKK. Har fylt ut claim på siden til Aegean, og har sendt e-mail fire ganger. Første gang fikk jeg svar om at TK ikke godkjente leg'et, og at de måtte ha tilsendt kopi av boardingkortet. Det ble skannet og sendt for tre uker siden. Ennå ingen miles.

Noen som har råd om hvordan jeg skal få inn disse miles? Det er 6971 det er snakk om, og det er jo godt på vei mot gullstatusen.
janarne101 is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2012, 22:51   #34
janarne101
ScanFlyer Blue

Jeg ble forbannet fordi jeg ikke fikk svar fra Aegean igjen. Printet ut korrespondansen og fakset den til kontoret deres.

I går fikk jeg svar på e-mail at de hadde purret på TK angående de savnede miles.

Tvi-tvi. Skulle være unødvendig å mase slik når boardingkortet foreligger.
janarne101 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules