![]() |
|
![]() |
#301 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Henrik Simonsen
Alder: 16 Bor: Molde Språk: Norsk og Engelsk Skole: Romsdal VGS Favorittflyplass: Alicante Favorittflyselskap(er): SAS og British Airways Favorittfly: B737NG og Airbus A320/321 Nærmeste flyplass: MOL Fikk flyintresse: Medfødt Intresser utenom Fly: Fotball og fotballdømming Værste flyplass: ingen (flyplass er flyplass, og der det går fly er det fint å være) |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Daniel Lobo
Alder: 24 år Bor: Kristiansand (f.o.m. 2 juni Port Elizabeth, Sør-Afrika) Sivilstand: samboer Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk, Engelsk, Spansk, Swahili Yrke: Student Fikk flydilla: Medfødt Sertifikater: Kun bil :-s Nærmeste flyplass: KRS (f.o.m. 2 juni PLZ) Favorittflyplass: JNB, DXB, AMS Favoritt flyselskap: South African Airways Favorittfly: A340-642, B747-400 Værste flyplass : NBO, ZNZ, BOM, DEL Værste selskap : Aero Asia Favorittdestinasjon : Dar es Salaam, Zanzibar (utenom flyplassen), New York, Rio de Janeiro Interesser utenom fly: Mye sport (fotball, det meste med ski, curling, cricket, rugby), internasjonal politikk, språk Last edited by Furahini; 03-03-2011 at 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Navn: Fredrik Edvardsen
Alder: 25 år Bor: Saltnes, Råde Sivilstand: Samboer Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk, Engelsk Yrke: IT-konsulent Fikk flydilla: Vokste opp rett ved Rygge (da Rygge Hovedflystasjon) så man kan vel si at det er medfødt. Sertifikater: Bil Nærmeste flyplass: Rygge Favorittflyplass: Rygge, RAF Fairford Favorittfly: F-16, F/A-18, Rafale og F-5. Interesser utenom fly: Spill, IT, teknologi generelt og design. |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Fredrik
Alder: 21 år Bor: Pendler mellom Bodø og Oslo Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk, Engelsk, Serbisk Yrke: Politisk rådgiver Fflyer: EB Gold Fikk flyinteresse: Etter jeg startet som pendler for 2 år siden. Nærmeste flyplass: BOO/OSL Favorittflyplass: CPH Favoritt flyselskap: Singapore Airlines Favorittfly: A340 Værste flyplass : EVE, SKN, BCN og TRF Værste selskap : Ryanair Favorittdestinasjon : Beograd, Berlin og Roma.
Upcoming flights: 20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY) 12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH) |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
FlyKirurg
|
![]()
På tide med en oppdatering her nå;
Navn: Kim Jørgen Brenna Sivilstatus: Kjæreste med Marthe Fødselsdato: 24/11-1991 Jobber: Flysoldat i Luftforsvaret Flyinterresse: Kom vel fra bestefars fortellinger om sine turer verden rundt Spotting: Flightradar24 tar seg av den delen.. ![]() Første flytur: Fra Gamle Gardermoen i en "schvær" Premiair DC-10 Favorittflyplass: Copenhagen Airport Kastrup Favorittflytype: McDonnell Douglas MD-80 Series - Ingen over, ingen ved siden! Flyutdanning; PPL-A og utsjekk på C172R og PA28-161
![]() |
#306 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Navn: Kim
Alder: 34 Bor: Midt i tjukkeste Oslo Yrke: IT-mann Fikk flydilla: Da jeg som bitteliten så en 737 fra Maersk! Favorittflyplass: LCY Favorittflyselskap: Busy Bee - kun på grunn av logoen Favorittfly: DC-8, DC-9 Verste flyplass: MCO Verste selskap: Jetstar Særeste flyopplevelse: LHR-SIN med BA uten matservering ombord grunnet catering-streik Last edited by Fly med oss; 31-03-2011 at 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Espen Runås
Født: 1989 Bosted: Leirsund Språk: Norsk, engelsk + noe fransk, nederlandsk og russisk Yrke: Trener, dommer, renholder og ikke minst student Drømmereisemål: Rundtur i Kazakstan Favorittflyplass: DME! Snakker om stort utvalg av godsaker! ^^ Favorittselskap: Air Canada (av de jeg har prøvd) Favorittfly: Liker nok så og si alle, men DC-10 står mitt hjerte nært. Fikk flydilla: Det er nok et resultat av alle flyturene jeg opplevde som guttunge til Spania og Nord-Norge. Særeste flytur: Uten tvil med Aeroflots Tu-154 fra Oslo til Moskva på våren 2006. |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Oppdatere litt jeg også:
Navn: Thomas Lorentzen Alder: 29 Født: 050482 Sivilstand: @ the moment er det ledig her. Nationalitet: Norsk Bor: Øvre Romerike Språk: Norsk, Svensk, Dansk, Engelsk, Tysk Yrke: Coordinator Røros Flyservice Operations avd. OSL. Nærmeste flyplass: Gardermoen (OSL) Favorittreisemål: Amerika og United Kingdom Fikk flygintresset: En far som jobbet i SAS i 26 år hjalp nok på! Spotting: Startet for alvor første året NWA startet MSP-OSL-MSP DC10 Kamera: Canon 30D, Canon Ixus 750, Nokia N8. Linser: Canon EF70-200 f2.8L | Canon 24-70L | Sigma 12mm Fisheye |Canon EF 17-40L | Canon EF 24-105 L F4 IS | Sigma 170-500m | Spesialintresse: Utrykningskjøring, akuttmedisin. Oppd. May 2011.
![]() |
#309 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
På tide med en oppdatering her også.
Navn: Stian Haabeth Født: 1988 Sivilstand: Samboer Nasjonalitet: Norsk Bor: Sandnes Språk: Norsk og engelsk (svensk og dansk i fylla) Yrke: Rampkoordinator(skiftleder) i Norport Handling. (Aviator Norge) Utdannet: Nærmeste utdanning er 2 år på flyteknisk. Nærmeste flyplass: SVG Favoritt reisemål: USA og syden Favoritt flyplass: Amsterdam Airport Schiphol og London Heathrow. Favortitt flyselskap: KLM, Emirates, Delta og Braathens SAFE Favoritt fly: Concorde, MD80/DC9, B757, B777 Fikk flyinteresse: Da jeg ble født. Spotting: Reiser 2-3 ganger i året på spotterturer ellers om oftest når jeg er på jobb. Men tar gjerne turen til Sola når det er noe stort på besøk. Kamera: Canon 40D. Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Canon EF 17-40mm f/4 L USM. Interesser: Fotball, fly, data, ps3, soving.
![]() |
#310 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Håvard Hendset
Født: 1985 Sivilstand: - Nasjonalitet: Norsk Bor: Studerer i Bodø, men kommer fra Molde. Språk: Norsk, Engelsk, Tysk og litt fransk Yrke: Journalist/student Utdannet: Går på journalistutdanningen ved Universitetet i Nordland Nærmeste flyplass: Bodø eller Molde, alt ettersom. Favoritt reisemål: Kreta på sommeren. England i vinterhalvåret. Favoritt flyplass: Molde lufthavn, Årø. Favortitt flyselskap: Widereø Favoritt fly: Dash 8 (minste utgaven) Fikk flyinteresse: Hatt det mer eller mindre hele livet. Interesser: Fotball og hjortejakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Flyspotter på SVG
|
![]()
Navn: Christian Scheie Hein
Født: 1997 Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Bor: Sandnes Språk: Norsk, Engelsk og un peu français! Yrke: Skoleelev Utdannet: - Nærmeste flyplass: Sola Favoritt reisemål: USA Favoritt flyplass: LAX Favortitt flyselskap: KLM Favoritt fly: B77W Fikk flyinteresse: Av å se Flyhavarikommisjonen på National Geographic i 2009. Interesser: Apple-entusiast og flyspotter Datamaskiner jeg bruker: iMac 21,5'' (2010-versjon)& MacBook Air 13,3'' (2010-versjon) Kamera: Nikon D3000 Objektiver: Tamron 70-300mm. & Nikkor 18-135mm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Jan Kn.
Født: 1983 Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Bor: Stavanger Språk: Norsk, Engelsk og Tysk Yrke: Teacher Utdannet: USA, Australia og Norge. Nærmeste flyplass: Sola Favoritt reisemål: USA Favoritt flyplass: Area 51 Favortitt flyselskap: Buddah Air Favoritt fly: LN-RPR Fikk flyinteresse: Ble med venn Interesser: Bil, reise, fly, spotting Kamera: Canon 550D Last edited by iamyourboss1; 21-06-2011 at 00:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Får oppdatere pga skrivefeil
Navn: Joachim Sandven Alder 28 Sivilstand: Singel og trives ![]() Nasjonalitet: Norsk Bor: Sandnes Språk: Norsk, engelsk Yrke: Prøver å starte eget budfirma. Nærmeste flyplass: Stavanger Airport Sola Favoritt reisemål: I Norge: Kragerø, I utlandet: Lloret De Mar ca 1 time nord for Barcelona Fikk flyinteresse: Veldig veldig tidlig Spotting: Er på "nylig-blitt-intressert" stadiet Kamera: Sony DSLR-A290 Spesialinteresser: Forza 3 Motorsport å Mercenaries 3 på Xbox 360, bilturer å fisking.
![]() |
#314 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
På tide å oppdatere
Navn: Espen Alder: 1983 modell Sivilstand: Samboer Nasjonalitet: Norsk Bor: Oslo Språk: Norsk, engelsk samt et og annet utrykk på diverse andre språk Utdannelse: Master i finans og strategi fra København (BSc fra Edinburgh) Yrke: Business Analyst som det i mangel på bedre alternativer heter....med andre ord: Excel-kusk og Power-point ingeniør innen industrien Nærmeste flyplass: OSL Favoritt reisemål: USA, Sør Afrika, og diverse storbyer i øst og vest Flyinteresse siden: Da jeg var i USA som 10 åring i 1993 og tilbrakte X-antall timer paa forskjellige flyplasser og hadde min forste intercontinentale flight med SK907. Favoritfly: 767, 747 og 330 Andre interesser: Bil, reise, god mat og drikke, ski og fotball Og hva en business analyst egentlig driver med ![]() http://www.youtube.com/watch?v=TyQY8...layer_embedded
Last edited by Someone; 01-07-2011 at 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Fredrik
Alder: 1984 modell Nasjonalitet: Norsk Bor: primært Stavanger, sommeren 2011 Kristiansund, Molde 2010-2012 Språk: Norsk, engelsk samt et og annet utrykk på diverse andre språk Utdannelse: Master i logistikk (BSc fra BI Oslo) Yrke: student, i sommer logistikkordinator i et av norges ledende selskap Nærmeste flyplass: KSU/MOL Favoritt flyplass Norge: OSL/SVG Flyinteresse siden: første gang jeg så et fly Favorittfly: 737 i Braathens livery, F50 i KLM livery, F16, alle typer med Janne-stripene.. klarer ikke plukke en favoritt.. holder fremdeles på å kjøre av veien hvis jeg ser et fly uansett modell eller selskap Andre interesser: flyforum, god mat og drikke, trening, politikk, fotball, økonomi |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Navn: WillIam var et kallenavn jeg fikk i USA...
![]() Alder: 1990 modell Nasjonalitet: Norsk og britisk Sprak: Norsk, Engelsk, un petit peu francais og litt arabisk og enkelte uttrykk pa andre sprak. Utdannelse Er ferdig med 2 aret bachelor i dataingenor Jobb: arbeidsledig for tia, men er sikra en deltidsjobb fra hosten av sa jeg tar det litt piano. Naermeste flyplass: ENKJ, naermeste kommersielle ma vaere ENGM/OSL Flyinteresse siden: da jeg ble introdusert til Flight Simulator 98 av en kamerat pa barneskolen. Favorittdrikke: ![]() Favorittfly: Boeing 777 og Boeing 747. Det er noe "schwung" over disse to. Trivia: Har ikke forerkort klasse B enda. Andre interesser: Friluftsliv, langrenn og radiostyrt bil som sluker en giftig blanding av metanol, nitrometan og olje. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Siden jeg har tenkt å være litt aktiv her (liker dette forumet bedre og bedre så får jeg legge ut litt info selv her også:
Navn: Trond Alder: så vidt passert 40..følt alder; +-30! Nasjonalitet: Norsk Bor: Haugesund Språk: Norsk & Engelsk, forstår Tysk brukbart og også litt Nederlandsk etter å ha jobbet med hyggelige Hollendere i veldig mange år Jobb: jobber innen shipping, på land, og har stort sett alltid gjort det, men har også vært sjømann Utdanning: Maskin Tekniker og ”nesten økonom” (det som het DH-Kandidat i sin tid) Nærmeste flyplass: HAU Favoritt reisemål: En liten perle av et sted i det Ioniske hav; Meganisi; spesielt landsbyen Spartahori, men er også veldig glad i København & Amsterdam. Også har jeg hatt veldig lyst til å besøke Perth/Fremantle siden fatter’n av en uforståelig grunn (for meg) takket nei til en jobb der når jeg var 15-16 år gammel. Favoritt flyplass: Blir mye dansk og hollandsk dette, men ja det må bli Kastrup & Schipol. Jeg liker meg også alltid på Gardermoen. Også er jeg nok en av dem som av en eller annen grunn savner Fornebu.. Favoritt flyselskap: KLM & Lufthansa, men SAS er også bra. Hadde for øvrig min beste flyopplevelse med SAS høsten 1989; var i militæret, skulle reise hjem på såkalt flyhaik billett, fikk ikke plass på noen fredagsfly, overnattet på en benk på Fornebu, reiste med første morgenfly på lørdagen og var eneste passasjer om bord. Særdeles hyggelig tur med utmerkede flyvertinner og piloter, og eneste gang jeg har vært i en cockpit under flyving. Favoritt fly: MD80, om helikopter også kan tas med; Bell 412SP Fikk flyinteresse: Da vi var og så på sjøfly som tok av og landet i Karmsundet før vi fikk flyplass i Haugesund(Karmøy) i 1975 (var ikke gamle karen da gitt). Spotting: Begrenser seg nok til å kikke på fly når jeg er ute og reiser Kamera:.Canon EOS 450D, Canon Ixus 105, LG Optimus 2X Andre interesser: Ski (Telemark), landeveissykling (ikke på TV men sykle selv), fotball (på TV og live ikke spille selv..lenger), fotografering, skipsfart..altfor mye egentlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Lars
Alder: 1984 -modell Nasjonalitet: Norsk Sivilstand: Kjæreste Bor: Norheimsund Språk: Norsk(og medhørende Dansk og Svensk), Engelsk, forstår mye Tysk, og kan litt Russisk. Yrke: Energimontør. Nærmeste Flyplass: BGO Favoritt Reisemål: Sveits, Russland, Italia og selvfølgelig mangen herlige steder i Norge. Favoritt flyplass: BGO!, DME, FRA Værste flyplass: CDG Favoritt flyselskap: Lufthansa Favoritt flytype: MD 80 series, Embraer 190 og Boeing 747. Spotting: BGO og på reise rundt om. Andre interesser: Fjellturer, Fisking, Geografi, Fotball, Nedover ski og reising. (gjerne kombinert med noen kalde pints ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Geir Åge
Alder: 1964- årgang Nasjonalitet: Norsk Sivilstand: Gift Bor: Knapstad ( Østfold) Født: Aker Sykehus Oppvokst: over store deler av landet ( sønn av en yrkes offiiser) Beste barndomsminner FTFBU min far var terminalsjef der og hver gang jeg skulle være med han på jobb ble det enten C130 eller F27 så var han fri for problemet ![]() Nærmeste flyplass nå: Ryg Favoritt flyselskap: bare de tar meg dit jeg vil, når jeg ønsker og til rett pris |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Navn: Even.
Alder: 1993 -modell. Nasjonalitet: Norsk. Sivilstand: Som oftest singel. Bor: Vaula, Bjørheimsbygd, Strand, Rogaland, Norge. Språk: Norsk(og medhørende Dansk og Svensk), Engelsk og forstår mye Tysk. Yrke: Telekommunikasjonslærling. Nærmeste Flyplass: SVG. Favoritt Reisemål: Merkelig nok, Dubai! Favoritt flyplass: SVG, CPH og DXB. Værste flyplass: DPS. Favoritt flyselskap: Qatar Airways & Emirates. Favoritt flytype: A330. Spotting: Sjeldnere og sjeldnere. Andre interesser: Nedoverski, bortoverski, Alfa Romeo, reising samt "eksotiske" øl-typer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|