![]() |
|
![]() |
#261 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#262 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Last edited by Hypern; 03-03-2016 at 13:35. |
|
![]() |
![]() |
#263 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Om det skjer er det nok slutten på direkte ruter til USA fra Norge. Jeg syns det er rart Nord Korea ikke er på den listen om å søke visum. |
|
![]() |
![]() |
#264 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#265 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Diskussionen om ESTA är riktig men jag vet inte om han på ambassaden förstått allt rätt.
Från kvalitetstidningen Daily Mail: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#266 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Husk at de må ha samme politikk for alle fra "utlandet". For dem er studenter fattige stakkarer og om studenter har penger til å reise mer enn normalen så er det mistenkelig. Og om en student i tillegg har vært innom et mistenkelig land så konkluderer de fort at det er derifra de har fått pengene.
#267 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#268 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#269 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
På intervju onsdag og passet lå i postkassen første mandag. Det må vel være rekord.
#270 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
I 2008 kunne jeg hente det på ambassaden dagen etter intervjuet. Det er det vel antagelig slutt på nå.
#272 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Jepp, ikke noe slik da broderen fikk studentvisum forrige sommer, så bestilte kjappest mulig levering så han fikk det tilbake for å reise til Sør-Afrika. Husker ikke hvor lang tid det tok
|
![]() |
![]() |
#273 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Skal fylle ut ESTA for opphavet nå. Ser de nye søknadene inkluderer arbeidsgiver. De er jo pensjonister.
Noen som er pensjonist som har fylt ut nye ESTA her? Det er vanskelig å finne noe klart svar på nett. Noen sier man skal fylle ut sin siste arbeidsgiver før pensjon, andre sier man skal skrive retired, andre at man skal svare "NO".
#274 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#275 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Reiste med følge som var ufør, de hadde bare skrevet "Retired". Det gikk helt fint og det ble ingen spørsmål for de.
|
![]() |
![]() |
#276 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
"Employment" brukes for å sjekke tilknytning til hjemlandet. Jeg regner med at søknadene blir behandlet automatisk ut fra forhåndsbestemte regler. Siden nordmenn over en viss alder har liten interesse i å bli immigranter i dagens situasjon så regner jeg med CBP ignorerer feltet, mens om profilen er mer usikker så vil søknaden bli "pending". Og da vil feltet bli brukt i en individuell vurdering sammen med resten av søknaden.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#277 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Takker for tips.
Jeg endte opp med å føre opp siste arbeidsgiver før pensjon. Den gikk til manuell behandling på begge, men under et døgn senere var de godkjent begge to. Neste ut er meg selv
#278 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hvis man har vært godkjent flere ganger tidligere , går det lettere ?. Er selv retired men fortsatt i arbeid "self employed" i 27 år , eller oppgi mitt firma.??
Fruen har ikke vært employed de 28 årene i Norge.? Begge skal fornye i sommer og gamle ![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
'Self employed' og 'Housewife' burde gjøre susen.
|
![]() |
![]() |
#280 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Tusen takk Andreas
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur 2011 | akira | Reiseforum | 4 | 04-01-2011 15:59 |
ESTA-avgift for å "promotere" USA | BSSW | Flyforum | 1 | 11-09-2009 19:03 |
ESTA-ved innreise USA | SQ 777 | Reiseforum | 15 | 14-12-2008 10:23 |
Visum-kaos til USA efter oktober 2005 | HenrHans | Flyforum | 6 | 10-05-2005 11:51 |