![]() |
|
![]() |
#241 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Navn: Jon Egil Ursin
Alder: 76-mod Bor: Bodø Yrke: Flygeleder Nærmeste flyplass: Bodø Fikk flyinteresse: kanskje da jeg var på et airshow i sverige for mange år siden og fikk sitte i en Draken.. Favorittfly:Beech Starship, Velocity, Vans RV10, Beriev 200, er medeier i en PA28-181. Favorittflyplass: Flesland Favorittreisemål: vet ikke helt, opp i lufta kanskje. Liker å samle flyplasser når jeg flyr småfly, 20 plasser i fjor ![]() Har CPL, men flyr kun VFR SE for gøy
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Legal Eagle
|
![]()
Hei! Jeg her helt ny her.
Navn: Morten Slettmyr Født: 1971 Bor: Rygge Oppvokst: Oslo, i innflyvningen til RWY 24 på FBU, derav nicket. Favorittvindretningen var alltid vestavind, for da fløy de rett vei :-) Yrke: Jurist Hobby: Musikk Fikk flyinteresse: Tidlig på 70-tallet, da vi badet på Hamresanden og kunne følge med på trafikken på Kjevik. Flyinteressen fikk en kraftig boost etter å ha vært med i en Cessna 172 Jarsberg-Geiteryggen-Jarlsberg i 1982. Favorittfly (utseende): Caravelle, B757 Favorittflytur: GEN-Preveza med Novair A320 (charter!) i 1997. Alt stemte: god service, siviliserte medpassasjerer, bra film, god mat, hyggelig crew, behagelig fly, knyttnevetesten bestått osv. Har flydd med følgende flytyper: B720, B737 (alle generasjoner og varianter minus -100 og -900), B747, B757, B767, Caravelle 10B, F27, F28, F50, DHC7, DC8, DC9 21 og 41, DC10, MD80-variantene, A300, A320, C-130, Cessna 172, Piper 28, SOCATA Rallye Spotting: Syklet ut til FBU-ormådet på 80-tallet for å se. Satt ofte på taket på en av forsvarets bygninger med scanner. Tok skjelden bilder, men har noen. Beste spotterminne var chartersommeren 89 (?). Fikk med meg Tower 747. Ett annet bra minne var første avgang med SAS 767. Samler/t på spyposer :-) Last edited by RWY 24; 10-03-2010 at 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ny her, men legger inn litt om meg.
Navn: Odd-Erik Andersen. Født: 1974, så 35 år. Bor: Nannestad, rett bed Gardermoen BB, så tar 5 min å til vollen. Nærmeste flypplass: Oslo lufthavn Gardermoen. Jobb: Steward i SAS, siden 2001, før det red-cap i Widerøe på TRF. Flyinteresse: Siden før jeg ble født. Favoritt fly: To many to choose from. Men siden jeg selv jobber på dem, A340-300. Reisemål: Britiske jomfruøyer, i en seilebåt. Å St.Marteen så klart. Hobby: Fly, musikk, mat, å reise. ++++++++++ More to come. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]()
Navn: Rune Hatle
Født: 1981 Bor: Stavanger Yrke: Flygeleder Nærmeste flyplass: ENZV Fikk flyinteresse: Da jeg plutselig ble flygeleder Favorittfly: STARSHIP 2 sin PA28-181.. Favorittflyplass: EHAM Favorittreisemål: Hvor man nå måtte ende opp i fly Ellers: PPL-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Ragnvald Antonio Helland
Født: 1984 Bor: Stavanger Yrke: Anleggsleder, Elektriker. Nærmeste flyplass: ENZV Fikk flyinteresse: Siden ungdomskolen, men ikke aktivt før de siste 6mnd. Favorittfly: B-52 og C-130 Hercules Favorittflyplass: Mange... Favorittreisemål: Der det er varmt og godt ![]() Pågående Utdanning: Teknisk Fagskole, Elektro og PPL-A. Håper på noe mer etter innen flyging etter PPL-A ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Newcomer
|
![]()
Hei,
Noen ord om meg Navn: Martin Alder: 30 Nasjonalitet: Norsk Bor: Nord for Göteborg Språk: Norsk, engelsk, dansk og portugisisk Nærmeste flyplass: GOT Favorittlfy: A340 Favoritresmål: Asia, men er det langt å fly er jeg med! Fikk flyintressen: Vokst opp under innflygningen til Fornebu
![]() |
#247 |
zaleukos
|
![]()
Hei hei...
Navn: Raffaele Alder: 28 Nasjonalitet: Italiensk Bor: Oslo nå...;-) Språk: Italiensk, og studerer jeg både Engelsk, Norsk og Spansk! Nærmeste flyplass: OSL Yrke: Student i dag... ![]() Favorittflyplass: DXB, SIN...ecc ecc ecc Favorittflyselskap: Emirates! Hobby: Reise, Fly, Spotting, Musikk og Fotball. Land besøket: Italy, Vatican City State, Switzerland, France, Austria, Germany, Netherlands, Belgium, Denmark, Sweden, Norway, England, Portugal, Israel, Palestine, United Arab Emirates, Thailand, Singapore, Taiwan, Philippines, Australia!!! Hilsen fra meg, Zaleukos! ![]()
![]() |
#248 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
På tide med ei oppdateringa ja..
Navn: Johan Alder: 29 Nasjonalitet: NordNorsk Bor: Mosjøen Nærmeste flyplass: MJF Kjærstad. BGO Flesland Yrke: Pilot i Norwegian, Base BGO Favorittflyplass: Værøy Heliport, Bodø lufthavn, OSL, LGW Favorittflyselskap: NORWEGIAN Hobby: se på spottere ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
etter litt over et halvt år på forumet......
Navn: Tony Bauna Født: 1971 Sivilstand: Gift, har en datter født i oktober 2006 Bor: Tromsø (Grønnåsen) Nærmeste flypplass: Langnes Jobb: Forretningsutvikler og prosjektleder på Kongsberg Satellite Services (www.ksat.no), internasjonalt og mye reisevirksomhet i jobben (EBG siden 1998) Flyinteresse: Siden jeg fløy KKN-OSL med SAS DC-9-41 som barn engang på 70-tallet. Spotter med øynene, ikke kamera ![]() Favoritt fly: Må inrømme at jeg savner MD-80'ene til SAS på innenriks, ellers faktisk A380. Favorittreisemål: Hua Hin, Thailand Hobby: golf + å reise |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nick: Stabekkfan
Navn: Kjetil Bosted: Bærum Alder: 40 Nærmeste flyplass: Oslo Lufthavn Gardermoen Yrke: Jobber i Bærum kommune Forhold til fly: Først som tilskuer til flystevner. Elsker flystevner, helt siden jeg som 5 åring var på Rygge i 1975. Hvor særlig Harrieren gjorde stort intrykk. Dette flyet er da også mitt yndlingsfly hva flyoppvisning anngår. Er ellers glad i og fly (som passasjer) og liker meg godt på flyplasser. Så er gjerne ute i meget god tid når jeg skal fly. Interesser ellers: Er sportsidiot så det holder, og som nicket tilsier er jeg Stabæk Patriot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Svein
Alder: 43 Nationalitet: Norsk Bor:Sola Sivilstand: Gift, 4 barn på 4,8,13 og 18 år.. Språk: Norsk, Engelsk, Tysk Nærmeste flyplass: ENZV Favoritt Flyplass: MCO, SIN, KUL Favoritt Reisemål: USA og Malaysia Favoritt Flyseleskap: Singapore Airlines Favorittfly: Md80-90,A300, A340, og B777. Fikk flyinteresse: Oppvokst med å se på inn/utflyvning av ENZV. Spotting: Litt Kamera: Canon 400D Last edited by sba8585; 16-04-2010 at 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Kristian
Alder: 17 Nasjonalitet: Norsk Bor: Sola Språk: Norsk og Engelsk. Nærmeste flyplass: ENZV Fly interesse: Ligger i blodet. Yrke: Pågående flyavionikk, skal bli pilot. Spotting: Når været tillater det. Kamera: Canon 500D, Sigma 70-300mm. Neste reisemål: OSL-AMS-IAH-DFW-AMS-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Burde vel egentlig skrive her for lengesiden
![]() Navn: Aleksander Milde Alder: 16 Bor: Bergen Språk: Norsk,, engelsk, spansk og litt russisk. Nærmeste flyplass: Flesland, BGO/ENBR Flyinteressen: Ligger i blodet det! Favorittfly: Tupolev 154, Yak-40 og Antonov 225 Kamera: Canon 350D m/Canon 55-250 f4-5.6 Beste flyselskap: Atlant-Soyuz, Aeroflot og Rossiya Andre interesser: Luftfart, foto, dykking og chicas! Spotting: Prøver å komme meg opp minst 1 gang i måneden ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Får presentere meg selv.
Navn: Andreas Tollefsen Alder: 28 Sivilstand: Samboer Oppvokst og bosatt: Oslo. Nå på Sandaker. Yrke: Master student i Geografi og forskningsassistent. Nærmeste flyplass: OSL Flyerfaring: Solo Seilfly, Hatt flytimer på C177 og PA28. Interesser: Geografi, Geografiske Informasjonssystemer (GIS), Kartografi, Navigasjon, Musikk (Bob Dylan), Politikk og ikke minst reising (25 land, and counting), Fotball (Vålerenga). Favorittfly: 777, MD80 Favorittflyplass: OSL, CPH, SIN
![]() |
#255 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Navn: Fredrik Fjeldstad Olsen
Alder: 13, snart 14. Bor: Stavanger Nærmeste flyplass: ENZV Favorittfly: B737-800w, B737-300, A320, A321, A330. Favorittselskap: Norwegian, My travel airways, Thomas cook, Tuifly nordic, Novair, Southwest airlines, Lufthansa, KLM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Frode Skjennem
Alder: 65 år (1945mod) Bor: Sarpsborg Sivilstand: Gift Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk, Engelsk Yrke: AFP pensjonist. Tidligere: selger/distr.sjef Fikk flydilla: via fatter'ns utallige turer ut til Fornebu med meg. Nærmeste flyplass: Rygge/Rakkestad Favorittflyplass:ENRY+ENGM Favoritt flyselskap: Norwegian, Ryanair Favorittfly: DC 6B Spotting: I startfasen med Canon EOS 450D,+15/55+70-300 Favorittbok: Rutebok for Norge |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
First thing first, gratulerer med dagen forumister
Navn: Karl Daniel Født: 1980 Bor: Gjelleråsen Sivilstand: Single Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk og engelsk. Yrke: Produktspesialist. Fikk flyinteresse: Har bestandig vært facinert av å fly, har vel alltid bodd en liten spotter i meg. Nærmeste flyplass: OSL Favoritt-flyselskap: Emirates Favorittfly: A330 Favorittflyplass: EHAM Favoritt by: NYC Spotting: Når som helst, hvor som helst. Kamera: Nikon D80, 18-200, har lyst på 70-300 og stativ.
![]() |
#258 |
Newcomer
|
![]()
Har smuglest fast her på forumet i cirka ett år, så tenkte det omsider var på tide å registrere meg.
Født: 1987 Bor: Oslo Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk og engelsk. Yrke: Siv.øk student Fikk flyinteresse: Fløy første gang da jeg var 11 uker, og i følge min mors beretninger og tidlige bilder tok det ikke lang tid før jeg fikk flydilla. Oppvokst med å fly frem og tilbake til Korea et par ganger i året. Nærmeste flyplass: OSL Favoritt-flyselskap: Singapore Favorittfly: 777 Favoritt by: Singapore Spotting: Holder meg til forumet her samt airliners.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Kenneth Nilsen
Alder: 24 Bor: Tromsø Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk, Engelsk Fikk flyinterresse: Har alltid vært der Nærmeste flyplass: TOS Favorittflyplass: Alta, av alle merkelige plasser Favoritt flyselskap: Widerøe Favorittfly: Twin Otter, Dash 7 Spotting: Joda, litt sånn |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har smuglest på forumet her i mange år, etter å ha vært en "fs.no'er" i mange år, men fikk etterhvert registrert meg, og får vel legge inn litt om meg selv!
Navn: Joachim Alder: 24 Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Bor: Moss (oppvokst i Bærum) Språk: Norsk, engelsk, tysk Utdannelse: Bachelor Yrke: I staten Nærmeste flyplass: Rygge Fikk flyinteresse: "Vokst opp" i ankomst hallen på Fornebu, ventende på en far som reiser enormt mye! Interesser: glad i å reise og oppleve nye steder og kulturer, og treningsnarkoman ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|