Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 28-04-2013, 13:35   #241
C-klasse
ScanFlyer Blue

Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Radisson Blu Nydalen.
Oppgradert ved innsjekking til Business Class rom.
Ingen velkomstgave på rommet, er CC Gold Elite.
C-klasse is offline  
Old 28-04-2013, 15:06   #242
admiralsommelier
Newcomer

admiralsommelier's Avatar

Park Inn stavanger.

oppgradering til business. CC Gold

sliten hotell men i dag 600 kr billigere en det like slitne Raddison Blu atlantic som forlanger noen helt syke priser.
Old 28-04-2013, 16:29   #243
view
ScanFlyer Gold

Stavanger er en håpløs hotellby. Sist uke bodde jeg på Atlantic, måtte ut med 2400 natten for standard rom.

For å holde seg til topic: velkomstfrukt på rommet, men ingen oppgradering som CC gold. Fikk dog lekker utsikt mot dammen i 10. Etg.

Rommet var rimelig 80 talls.
view is offline  
Old 29-04-2013, 10:05   #244
jamesclandestine
ScanFlyer Blue

Default Re: Club Carlson Medlemservice

Bare for å avslutte denne threaden. Fikk fiksa det veldig lett via gold desk. Måtte ikke engang be om garantiet, fikk bare tilbud på rom med CCgold rate. Enda bedre var at vi diskuterte kort et annet radisson i samme by, men CC-agenten sa da veldig ærlig at det var ikke verdt prisen og at man bare betalte for lokalisasjon etc.

Veldig fornøyd med kundeservice!
jamesclandestine is offline  
Old 07-05-2013, 14:17   #245
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Noen som vet om (standard) award-prisene har frokost inkludert?
Everest is offline  
Old 07-05-2013, 15:47   #246
chrisljo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Everest View Post
Noen som vet om (standard) award-prisene har frokost inkludert?
Ikke gjennomgående. I Norge er det ettersom alle får frokost, men vanligvis følger Award raten samme billigste BAR rate, som stort sett ikke inkluderer frokost. Dobbelsjekk dog rate beskrivelsen i hvert tilfelle.
chrisljo is offline  
Old 07-05-2013, 16:14   #247
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Takk for kjapt svar. I de fleste ratene står det ingenting om frokost - hverken i den vanlige 'award nighten' til 50k, eller 'premium award night' til 75k. Kanskje det er forskjellig fra hotell til hotell?
Everest is offline  
Old 08-05-2013, 18:10   #248
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Vet ikke om det er jeg som misforstår eller ei, men får man ikke poeng dersom man benytter 2 for 1 tilbudet for CC Gold Elite members? Og om så, hvor lang tid har det tatt før dere eventuelt har sett noen poeng på kontoen.....
Old 08-05-2013, 18:18   #249
chrisljo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by sirpjalle View Post
Vet ikke om det er jeg som misforstår eller ei, men får man ikke poeng dersom man benytter 2 for 1 tilbudet for CC Gold Elite members? Og om så, hvor lang tid har det tatt før dere eventuelt har sett noen poeng på kontoen.....
Som andre opphold. 4-14 dager.
chrisljo is offline  
Old 08-05-2013, 18:29   #250
darkcho
ScanFlyer Gold

Er det noen som har erfaringer med upgrades etter booking med friends and family koden?
Old 09-05-2013, 16:05   #251
darkcho
ScanFlyer Gold

Da kan jeg svare på mitt eget spm..

Er Gold Elite, booket via Friends&Family koden til radisson.

Oppgradert til BusinessClass room, ingen velkomst på rommet men hilst på som gull i resepsjonen.
Old 09-05-2013, 23:02   #252
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

The May Fair i London (drøy uke siden)
Hadde booket et award-room for ca. 50k (mye for p(o)engene da rommene kjapt koster £300-400)!

Skilte meg nok en del ut fra de mange dresskledde mennene i lobbyen siden jeg kjører en ganske casual stil (urban, ikke rufsete) når jeg reiser, og de ansatte så litt skeptiske ut. Pipa fikk heldigvis en litt annen lyd da resepsjonisten fant bookinga mi. Ble oppgradert fra et vanlig standard-rom til det beste rommet de hadde, nemlig en duplex suite som går over to etasjer. Small talken fortsatte, og misteren spurte om mine erfaringer ved de forskjellige CC-hotellene jeg har bodd på, og om jeg trives som CC-medlem. (Joda, status match er fine greier det.) Videre insisterte han på å vise meg veien til rommet (mistenker at han kanskje var litt mer interessert i meg enn å vise meg rommet...), og på å ta hånd om bagasjen min.

Frokost var forøvrig inkludert i award-bookingen, i motsetning til Radisson Edwardian-hotellene i London, hvor dette ikke synes å være tilfellet.

Oppsummert: flott hotell, imponerende frokost-buffét, bra anerkjennelse av CC-status (dog ingen welcome gift, men med oppgradering til toetasjers suite skal man ikke klage), og ansatte som viste 'professional discretion'.

Hva gjelder treningsstudioet sitt budsjett ble nok mer brukt på design enn funksjonelt utstyr, men det får vel bare være. Mistenker at frivekter og pullup-stenger ikke er noe som brukes så flittig av stressede dressmenn på dagstur.
Everest is offline  
Old 10-05-2013, 01:52   #253
Scanflyer
ScanFlyer Blue

Scanflyer's Avatar

Default Erfaringer med Club Carlson

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Er det noen som har erfaringer med upgrades etter booking med friends and family koden?
Bruker man FF rate skal ikke status telle. Det er dog forskjell mellom hotellene om de er klar over dette. Mange ganger kan det være avgjørende hvor kunnskapsrik respsjonisten er på kjedens egne regler.

Men min erfaring er at topphotellene til Radisson som regel har god kontroll på dette. Feks hadde jeg to netter på Radisson Copenhagen i desember og fikk klar beskjed ved ankomst om at gullstatusen min ikke gjaldt siden jeg bodde på en FF rate. Mens jeg har bodd på Radisson i Bergen på FF rate og fått full gull oppmerksomhet.

Så regelen er å forvente ingen ekstra oppmerksomhet på FF rate, og heller bli positivt overrasket hvis de ikke kan reglene.
20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY)
12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH)
Scanflyer is offline  
Old 10-05-2013, 11:32   #254
Chriscross
ScanFlyer Rusty

The Mayfair er egentlig et Radisson Edwarfian såvidt jeg har forstått, men litt for fancy til å kunne kalles det. Kan frokosten henge sammen med oppgraderingen?
Chriscross is offline  
Old 10-05-2013, 11:41   #255
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Som andre opphold. 4-14 dager.
Takker!

Hakke sett noe, ergo, man har purret!
Old 10-05-2013, 12:06   #256
martino
ScanFlyer Blue

Jeg er Gold Elite og skal finne meg hotell i Frankrike nå.
Hvor finner jeg koder som bør brukes for å gi best pris?
Er det andre steder det lønner seg å sjekke? Eller bør jeg gjøre det direkte via clubcarlson.com??
martino is offline  
Old 10-05-2013, 13:38   #257
chrisljo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Everest View Post
The May Fair i London (drøy uke siden)
Hadde booket et award-room for ca. 50k (mye for p(o)engene da rommene kjapt koster £300-400)!

Skilte meg nok en del ut fra de mange dresskledde mennene i lobbyen siden jeg kjører en ganske casual stil (urban, ikke rufsete) når jeg reiser, og de ansatte så litt skeptiske ut. Pipa fikk heldigvis en litt annen lyd da resepsjonisten fant bookinga mi. Ble oppgradert fra et vanlig standard-rom til det beste rommet de hadde, nemlig en duplex suite som går over to etasjer. Small talken fortsatte, og misteren spurte om mine erfaringer ved de forskjellige CC-hotellene jeg har bodd på, og om jeg trives som CC-medlem. (Joda, status match er fine greier det.) Videre insisterte han på å vise meg veien til rommet (mistenker at han kanskje var litt mer interessert i meg enn å vise meg rommet...), og på å ta hånd om bagasjen min.

Frokost var forøvrig inkludert i award-bookingen, i motsetning til Radisson Edwardian-hotellene i London, hvor dette ikke synes å være tilfellet.

Oppsummert: flott hotell, imponerende frokost-buffét, bra anerkjennelse av CC-status (dog ingen welcome gift, men med oppgradering til toetasjers suite skal man ikke klage), og ansatte som viste 'professional discretion'.

Hva gjelder treningsstudioet sitt budsjett ble nok mer brukt på design enn funksjonelt utstyr, men det får vel bare være. Mistenker at frivekter og pullup-stenger ikke er noe som brukes så flittig av stressede dressmenn på dagstur.
Fikk selv ikke oppgradering når jeg bodde på betalt stay, men når jeg senere purret på fikk jeg en veldig finn velkomstgave; Veldig bra konfekt, samt vann og frukt.
chrisljo is offline  
Old 10-05-2013, 17:06   #258
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Litt OT, men er det ikke slik at man får rabatt på Fridays om man er CC Elite Gold?

Since 01.02.2007
Ståle is offline  
Old 10-05-2013, 18:33   #259
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Ble slutt på det i fjor, iallfall i Norge.
Chriscross is offline  
Old 12-05-2013, 03:11   #260
S. Holberg
ScanFlyer Gold

S. Holberg's Avatar

Fikk også samme svaret på tur i statene, så er nok slutt på den dessverre.

Posting Rules