![]() |
|
![]() |
#201 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sitter å ønsker å bestille leiebil med Hertz neste mnd. på LAX.
Jeg skal være sjåfør, men ønsker å betale nå med min samboers kredittkort. "• Kreditt- eller betalingskortet som ble benyttet ved bestilling må tilhøre personen som står som leietaker av bilen, og må fremvises ved henting av bilen. Fører og betaler må være i samme navn." Noen som har kjennskap til hvor strenge de er på dette? Samboeren min skal være med på turen og stå ved siden av meg når bilen hentes ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis du er Hertz #1 Club (gratis å melde seg inn) er det ikke tillegg for ekstra sjåfør så lenge vedkommende er 'domestic partner'. Så da er det bare å la samboer bestille og føre opp deg som ekstra sjåfør.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
I California er det gratis med tilleggssjåfør, så da er det gjerne like greit å føre deg opp i tillegg? Så fremt samboer også har førerkort... Jeg har flere ganger leid for andre med mitt kort, uten at det har vært noe problem (forskjellige utleieselskaper i USA). Sent from my iPhone using Tapatalk Last edited by ma-are; 16-08-2017 at 00:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Alternativt kan du jo leie via en formidler som Autoeurope eller Rentalcars. Da går betalingen via de og du kan betale med samboers kort. Ditt kort registrerer du for depositum etc når du henter ut bilen.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Ref. California - Hertz fortalte oss at om den andre sjåføren er kollega (ansatt i samme selskap) eller "spouse" så behøver man ikke en gang registrere den ekstra sjåføren. Alt regulert av CA-lov. Ekstra-tips er at om man er BA-medlem så er ekstrasjåfør gratis hos Avis (avh. av land) om man booker med rett AWS-kode.
![]() |
#206 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#207 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har et spørsmål (beklager å dra frem en eldgammel tråd) om dette. Hvis man leier bil i et område av USA hvor det kan være vinterlige forhold på veiene (les Reno i Nevada) - kan man forvente at det er satt på vinterdekk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ville blitt overasket om det er vinterdekk men kan jo håpe på all season.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Last edited by Hypern; 29-12-2017 at 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Ikke mange som kjører på vinterdekk i USA. Det er noen som kjører med all season dekk, men ellers lite. Unntak finnes i fjellene, men om man leier bil på en flyplass, så er det nok 99,9% sikkert at vinterdekk ikke er tilgjengelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vinterdekk har jeg aldri hatt her borte - selv ikke i Seattle. Hadde imidlertid alltid et sett kjettinger i bagasjerommet om vinteren. Brukte det stort sett kun hvis vi skulle til Stevens Pass, Mt. Baker e.l. ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Så vidt jeg har forstået , hænger det sammen med at selskaberne simpelthen registrerer deres biler , hvor det nu engang er billigst mht. skatter, afgifter, forsikringer osv. Det eneste selskab jeg har set nævne begrænsninger på geografien er SIXT. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#217 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Da vi kjørte rundt på vestkysten, Oregon og Washington State for et par år siden, i slutten av mars/børjan av april, så var det et par fjell som krevde kjettinger på for at vi kunne kjøre opp. Det hadde jo ikke vi tenkt på, så vi måtte snu et par ganger. Men det gikk greit nok.
I USA tror jeg de bruker noen ekstremt store saltkorn for å salte veiene. I allefall var det mye overskuddssalt i gatene i Jersey City og på veiene i New Jersey da jeg kjørte der for to uker siden. Alt er stort i USA, til og med veisaltet ![]()
![]() |
#218 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Har forresten nettopp reservert en bil i Denver for fem døgn i april. Prøvde Budget først, de skulle ha 194 USD for leien med SAS Eurobonus-koden, som vel gir den fordelen at man kan betale "prepaid rate" ved pick-up.
Søkte deretter på Avis. De hadde samme biltypen til 173 USD, også denne med SAS-koden. Er ikke Budget og Avis samme selskap egentlig?
![]() |
#219 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Quote:
Jeg undersøkte selv leiebil priser før jul og det ble en del dypdykk uten at jeg fant annet enn meget store forskjeller selv innen samme selskap (avhengig av hvor en plukket opp bilen) men klarte ikke å finne noe logisk mønster. Vi vurderte å kjøre til Syd Californa i julen og ønsket en stor SUV noe det var masse tilgjengelig av. I Seattle kunne vi stort sett spare 2-300 USD i ukeleie om vi hentet bilen på Flyplassen, i Portland var det motsatt. Billigst var Portland under USD 300 for en Ford Expedition eller Chevy Surburban - dyrest var by kontorer i Seattle med over 700 USD for samme bil type. Mindre forskjeller mellom selskapene, dog ser Hertz ut til å lide av misoppfatninger at Japanske SUV'er er Full Size. Nytt for meg er disse "mystery" pakkene som Expedia tilbyr - du faar ikke vite selskap eller bil type, kun antall passasjerer og bagasje kapasitet (som sier en god del om størrelse). De gjør det samme med fly også, vi testet Seattle - Bend t/r som ble USD 120.00 billigere når vi kun oppgav datoer, først når vi hadde bestilt kom flyselskap og avgangstider.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Leiebil USA - enveis | Blubird | Reiseforum | 16 | 28-03-2012 19:51 |
Maksimum alder for leiebil USA | hellbilly | Reiseforum | 1 | 15-06-2010 23:41 |
Leiebil vs. EB | Blubird | Reiseforum | 6 | 31-01-2010 20:21 |
OT: Billigst leiebil forhandler i USA? | ducky | Flyforum | 18 | 19-05-2005 13:09 |