• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dreamliner til Museum of Flight (Seattle)

Discus

Galley Slave
Medlem
Jøss, artig!

Men jeg trodde kanskje det var Nummer 4 som skulle bli museumsgjenstand? Har ikke den stått på Boeing Field en stund, uten motorer?
 
Vi tar gjerne en av de andre 787 prototype maskinene til museet på Sola om noen kan legge inn et godt ord for oss.:)
 
Vi tar gjerne en av de andre 787 prototype maskinene til museet på Sola om noen kan legge inn et godt ord for oss.:)

Da kunne dere vel godt tatt i mot SAS' sin MD80^_^

Men en 787 på Sola hadde vært helt konge Ole Johan:)

Beste hilsen Espen
 
Da kunne dere vel godt tatt i mot SAS' sin MD80^_^



Beste hilsen Espen

Her hadde vi en dialog med SAS i et halvt år uten at det lykkes.
Begrunnelse ; de hadde ikke råd i dagens økonomiske situasjon.
De trenger å spare hver krone de kan og tjene hver krone der det er mulig.
Harde økonomiske realiteter med andre ord.
Fullt ut forståelig når man driver butikk og der overlevelse er en del av bildet i en konkuranse utsatt industri.
Bevaringsmessig på museum er jo litt leit for å si det mildt.
 
Jeg har full forståelse for dette Ole Johan!

Jeg fikk inntrykk av at SAS Flymuseum ikke skulle betale noe, det var derfor jeg reagerte. Men det er mulig at jeg tar feil her....

Beste hilsen Espen
 
Enda en 787 til flymuseum:
The Pima Air & Space Museum announced today it will join the ranks of the very few with the donation of an original flight test 787 Dreamliner from The Boeing Company into its expanding world renowned collection.

The 787 Dreamliner, known as ZA002, will arrive today at Davis-Monthan Air Force Base and then be towed to nearby Pima Air & Space Museum.
http://pimaair.org/historical-news-releases
 
Back
Top