• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Observasjon: N635AS - MD90

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem

IMG_1183 by nosalthe, on Flickr

I går kveld observerte jeg på radaren en MD90(!) i fint driv på vei ut over Nordsjøen rett nord av Stavanger. Reg N635AS. Historikk på flyet viser at det har vært i trafikk Saudi Arabian som HZ-APJ siden slutten av juni 1998.

http://www.planespotters.net/Production_List/McDonnell-Douglas/MD-90/53500,N635AS-AerSale-Inc.php

Driver å spekulerer i om den skal til Delta. Men nå er jeg noe usikker siden den akkurat nå i følge FlightAware er på vei til Roswell. Er ikke det en flykirkegård der?

http://flightaware.com/live/flight/N635AS

Last edited:
AerSale kjøpte hele MD90-flåten til Saudi etter at de hadde vært parkert en god stund. De er blitt ferget over til Roswell, en av gangen, i en god stund nå. Regner ikke med at de kommer i luften igjen...

AerSale kjøpte hele MD90-flåten til Saudi etter at de hadde vært parkert en god stund. De er blitt ferget over til Roswell, en av gangen, i en god stund nå. Regner ikke med at de kommer i luften igjen...

Trist. For denne her var jo ny i 98 så vidt jeg skjønte det rett...

Har DL sluttet å ta inn brukte MD90s? I følge Wikipedia så har de to stk "on order". Vet at man ikke alltid skal stole på Wikipedia dog.....

Pga at det jo tar litt tid å få bygd om maskinene og satt dem i trafikk, har de tatt JAL-maskinene i puljer. De to siste ble tatt ut av trafikk for tre uker siden, så de står sikkert lagret i Japan i påvente at Delta kan ta dem.

Har DL sluttet å ta inn brukte MD90s? I følge Wikipedia så har de to stk "on order". Vet at man ikke alltid skal stole på Wikipedia dog.....

Pga at det jo tar litt tid å få bygd om maskinene og satt dem i trafikk, har de tatt JAL-maskinene i puljer. De to siste ble tatt ut av trafikk for tre uker siden, så de står sikkert lagret i Japan i påvente at Delta kan ta dem.

Saudi sine er vel også noen odd-balls har jeg forstått det rett, med endel spesielle løsninger og Delta derfor heller ikke ønsker dem

den ene af dem kom igennem ANC den 27/3-13

Iflg en tråd på A.net står det fortsatt en i Japan som skal ferges over om en uke eller to.

Back