Var i Dubai i julen og på flyet satt jeg og fulgte med på kartet hvor vi var.
La merke til at vi begge veier flydde rett over Irak og over Bagdad.
Jeg forbinder Irak med noe man holder seg laaaangt unna og i alle fall ikke flyr et vestlig fly over. Skjønner jo nå at det er fullstendig feil.
Er allikevel overrasket over at Irak tillater overflying av vestlige fly.
Har det alltid vært slik ?
Kan ingentng om våpen eller raketter. Men høyden vår var 40 000 fot så det er kanskje ikke er noen trussel fra bakken i den høyden uansett ?
Men jeg lurer også veldig på hva som hadde skjedd dersom man ville fått et alvorlig mekanisk kritisk problem eller en akutt medical.
Hadde man da landet i Irak ? grøss.
Jeg godsnakket med alle de 4 motorene hele veien over Irak og fortalte dem at de måtte oppføre seg og for all del ikke stoppe !
Det gikk fint som dere skjønner, men jeg likte definitivt ikke routingen
La merke til at vi begge veier flydde rett over Irak og over Bagdad.
Jeg forbinder Irak med noe man holder seg laaaangt unna og i alle fall ikke flyr et vestlig fly over. Skjønner jo nå at det er fullstendig feil.
Er allikevel overrasket over at Irak tillater overflying av vestlige fly.
Har det alltid vært slik ?
Kan ingentng om våpen eller raketter. Men høyden vår var 40 000 fot så det er kanskje ikke er noen trussel fra bakken i den høyden uansett ?
Men jeg lurer også veldig på hva som hadde skjedd dersom man ville fått et alvorlig mekanisk kritisk problem eller en akutt medical.
Hadde man da landet i Irak ? grøss.
Jeg godsnakket med alle de 4 motorene hele veien over Irak og fortalte dem at de måtte oppføre seg og for all del ikke stoppe !
Det gikk fint som dere skjønner, men jeg likte definitivt ikke routingen