![]() |
|
![]() |
#101 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Salget har vært formidabelt, sier Norwegian.
Lurer på om det også gjelder innenlands. Hvorfor selge til 99 kroner på alle avganger hvis salget er formidabelt? Eller - er salget formidabelt fordi man selger billetter til 99 kroner? Om en uke reiser jeg til Berlin. Hvis jeg får plass da. (stand by billett).
![]() |
#103 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det går jo an å kommunisere at salget er formidabelt for de utenlandsdestinasjonene som startes opp i disse dager, uten at man nødvendigvis behøver å si noe om innenlandsrutene.
Hvis rutene fra BGO og TRD til Torp ikke hadde blitt startet opp, hadde vel de to flyene blitt stående ubrukt en halv eller hel time til om morgenen, for ingen kan få flere slots på OSL på den tiden av døgnet? Det kan jo også tenkes at man velger å tenke på rutene til Torp som "reserve" til OSL-rutene for dem som ikke ikke får plass til OSL på ekstra travle reisedager.
![]() |
#104 |
Trangsynt
|
![]()
Tja...det var ikke formidabelt på kveldsflighten til BGO sist onsdag ihvertfall...var vel ikke mer enn 25% belegg tipper jeg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Lonesome Traveller
|
![]() Quote:
Har flydd med Norwegian fra Torp noen ganger nå, og hver eneste gang har vi vært forsinket. Begynte å følge med på Torp.no, og dette er visst mer regelen enn unntaket. Daglige forsinkelser, både ankomster og avganger, og forsinkelsene blir større på avgangene enn den var på ankomstene... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ja, jeg også følger med på torp.no Tidligere har man hatt forsinkelseskoder på torp.no men rundt tiden da Norwegian startet opp på innland, ble denne funksjonen plutselig borte.
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er det lov å undres over hva som skjer med tanke på forsinkelsene? Disse begyner å bli mange, og det er ikke for å snakke negativt om DY.
Men eksempler: dagens kveldavganger til BGO og TRD. Begge flya kommer inn på rute - eller før. Men ender opp å gå ut 35-45 minutter forsinket. Er det lov å undre litt over dette uten å bli tatt for å kaste skitt?
![]() |
#108 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Da WF startet opp på Skien ble det sendt et par erfarne folk for å bistå i starten. Jeg var en av de. Og jeg skulle etter planen reist tilbake til Torp etter et par uker. Det gjorde jeg derimot ikke. Jeg ble lengre, for å sikte at alt gikk som det skulle før jeg pakket sammen. Aviator har også hatt et team på Torp. Har de dratt tilbake litt tidlig? Hvis man får 30-45 minutter forsinkelse (hvis det skyldes oppstartsproblemer), kan man spør seg om de burde blitt lengre. Blir mye forbehold her, i og med jeg ikke vet årsaken til forsinkelsene.
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Hehe, vi har et regelverk i WF som sier vi ikke skal skrice negativt om konkurrenter. Det er derfor jeg må gå litt varsomt frem og understreke at jeg ikke er negativ overfor DY. ![]()
![]() |
#112 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er nye folk på line training i cockpit/kabin og da er det ikke unormalt at det noen ganger går litt over tiden.
Aviator holder også på med sin innkjøring, men det lille jeg har sett så er de kjempeflinke ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takk for god forklaring.
![]() |
#114 | |||
Lonesome Traveller
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Flyet landet vel et kvarter før rute (Noe de passasjerene sikkert satte pris på da de tilsynelatende fikk bagasjen sin en time senere), og hele snuoperasjonen virket svært ukoordinert og dårlig planlagt. Da det andre flyet landet 25 minutter senere, så var det som å stikke en pinne i en maurtue. Arbeidet på det første flyet så ut til å stoppe opp, og alt fokuset var nå på det andre flyet. Enden på visa var jo at begge flyene gikk 40-45 minutter forsinket ut, og det er jo spesiellt godt gjort når det ene flyet landet godt før rute. Quote:
Får jo håpe de blir innkjørt snart da, for dette gjør vel et godt innhogg i "Sannhetsspeilet" til Kjosern. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
God Påske |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Skal 150 passasjerer sitte ombord å bli forsinket fordi noen kom for sent til flyplassen, eller skal man la det gå på rute. KLM ga oss en instruks en gang som vi husker godt: vi skal aldri forsinke flyet ved å holde innsjekk åpent over dedline. Kommer kongen for sent: si nei til han også! Det jeg synes var rart her, var at DY ikke booket de om. Men heldig for passasjerene at Widerøe tok de med da. Gratis!
Life is Brutale Last edited by imm; 05-04-2012 at 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Nå er det en gang passasjerenes eget ansvar å komme tidsnok. At flybussen er forsinket er ikke DY sitt ansvar. Lev med det, slik er det en gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Eneste jeg reagerer på i denne ikke-saken er at automatene var slått av. Hadde de vært på kunne nok flere nådd flyet sitt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Quote:
Vil anta innsjekk av disse 15 hadde tatt ca 5 mins, og med kommentarene om o/t til DY på TRF så burde de jo hatt tid i bøtter å spann allikevel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe starter Evenes-Torp | catocontrol | Flyforum | 15 | 08-02-2015 14:42 |
Video fra Torp med nytt kamera Widerøe og Norwegian pluss et par flotte småfly | Kanon | Bilder & foto | 6 | 22-04-2012 10:23 |
Widerøe trapper opp på Torp | LN-AØR | Flyforum | 3 | 17-06-2008 12:44 |
Widerøe sliter på Torp | imm | Flyforum | 6 | 18-02-2008 12:41 |
Widerøe øker på Torp! | TCAS | Flyforum | 24 | 30-10-2007 17:50 |