• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Mogadischu 1977

LN-KRF

ScanFlyer Gold
Hei!

Jeg har nettopp sett filmen Mogaduschu der Lufthansa Flight 181, med reg D-ABCE ble kapret mellom PMI og FRA 13 October 1977.

Det hele endte med at flyet var kapret mellom 13OCT77 til 18OCT77 og hele verden fulgte med.
Det er laget en film om dette som jeg anbefaler alle å se :)
Den var veldig bra, mye action og en masse flyscener :)

Så absolutt en film jeg kan anbefale, alle som har interesse av sånt, å se denne, du får kjøpt den på de fleste platebutikker, å har de den ikke så kan de anskaffe den til dere,..:)

Så folkens, løp å kjøp dere som har interesse av sånne filmer!
Jeg er fortsatt helt i ekstase, å skjønner ikke hvorfor jeg ikke har hørt om denne før nå ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Lufthansa_Flight_181

Last edited:
Filmen må kanskje sees en gang, ja.

Det er jo den overlevende terroristen fra denne kapringen, som er Souhaila Andrawes. En av mange flykaprere, som har søkt til Norge som flukthavn! Hun bor visstnok, fremdeles i Oslo. Etter at våre styresmakter løslot henne fra fengsel, etter å ha blitt overført fra tysk til norsk fengsel i 1997. Hun helte bensin over passasjerene, for at de skulle brenne bedre, og var med på å henrette flykapteinen med hodeskudd. Men, pyttsann. Det er selvfølgelig riktig å ha slike terrorister på frifot....

Men, Andrawes-saken er vel belyst på forumet tidligere, tipper jeg?

http://no.wikipedia.org/wiki/Souhaila_Andrawes

D-ABCE, var vel forresten individet som ble kapret, i følge det jeg kan finne på google og wikipedia!? Som var i trafikk i Brasil, helt til 2008 i følge Wikipediasiden du linket til... ;-)

D-ABCE var det ja..:)

En liten skriveleif der ja..;)

Men filmen anbefales å se, veldig interessant, og spennende..:)

Sad faktisk lige og ledte efter en film at se i aften, men desværre er den ikke tilgængelige på Netflix:( Må vente til en anden gang...

Jeg husker når denne filmen gikk på Kino og at det var demonstrasjoner med oppfordringer til ikke å se filmen, på Kolbotn var det Sosialistisk Ungdom og AKP-ML som demonstrerte.

Jeg husker når denne filmen gikk på Kino og at det var demonstrasjoner med oppfordringer til ikke å se filmen, på Kolbotn var det Sosialistisk Ungdom og AKP-ML som demonstrerte.
En norsk justisminister, som tidligere var på ytterste venstrefløy i AKP, fikk en av kaprerne overført for soning i Norge hvor kapreren ble løslatt. :headbang

AKP, schmakp, hold nå disse sure politiske oppstøtene deres for dere selv.

Nå kom de herrer over med fakta - ikke sure oppstøt. Det kom ikke inn før noen begynte å kommentere fakta.

Forøvrig var D-ABCE motivet på et postkort Lufthansa ga ut i sin tid. Ligger ute på ebay nå.

AKP, schmakp, hold nå disse sure politiske oppstøtene deres for dere selv.

Oppstøt og oppstøt. Det er nå en gang et faktum, at Andrawes ble løslatt, straks hun var overført til Norge for soning. Og hun, er ikke den eneste flykapreren som har tatt opphold i Norge etter sin flykapring.

Back