• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing 717 Blue1 på Osl

putzmeister

ScanFlyer Dusty
Boeing 717 Blue1 på Osl

Ja det stemmer det, såg en mørk T-hale lande da jeg kom hjem fra jobb. Da er det bare en ting å gjøre, nemlig ringe til min gode venn Cato for identifisering. "erre Blue1 eller.... joa...joa.... vistfaen det er blue1 med 717 jo for fa.... " Tusen takk Cato. Fort som f____ hjem og hente kamera, her er bildene i halmørket. Ikke den helt store bildekvaliteten..... men det får duge som dokumentasjon

IMG_0150-1.jpg

IMG_0176-1.jpg

IMG_0216-1.jpg

IMG_0240.jpg

IMG_0252-1.jpg

Da sees vi vel 1. Oktober :D

Re: Boeing 717 Blue1 på Osl

Det var godt du fikk dokumentert dette. Maskinen var utrolig flott med sjatteringer. Bra det ikke var småbarn i nærheten når jeg var på telefon med Stein, for det veltet ut noen ord som ikke passer seg for mindreårige. Gratulerer Stein som førstemann med B717 på brikken fra OSL.

Det var godt du fikk dokumentert dette. Maskinen var utrolig flott med sjatteringer. Bra det ikke var småbarn i nærheten når jeg var på telefon med Stein, for det veltet ut noen ord som ikke passer seg for mindreårige. Gratulerer Stein som førstemann med B717 på brikken fra OSL.

Har det aldri vært 717 nedom OSL før?

Herlige bilder, Stein! :)

Tusen takk både for innsatsen og dokumentasjonen
Nydlig å se en ny Douglas-maskin igjen, og hadde bare SAS vanlgt annerledes i 1996 eller når det var...

Fin fugl :) vi må håpe på noen fler av dem på OSL i fremtiden :)

Håper på noe spennede på lørdagen, da blir det spotting fra morgen til kveld på vollen eller tårnet :)

Så det var den lyden eg hørte når eg gikk opp fra kveldsen ja.. syns eg hørte noe MD lignende lyd som startet opp, flotte bilder stein og godt dokumentert! :D

Kjempeflott! Blue1 i sitt rette element, blått!

717 er en fin maskin :)
Det er lenge til 717 dukker opp på OSL ifølge Amadeus, ikke før 15. okt som KF505/506.

Fra 1 november blir det gode muligheter for å få den på brikka. :)

Tøft livery! Og du verden så flink du er, dette var bra resultat til forholdene å være. Og du skal ha takk for bryet med å stikke ut på så kort varsel :lol:

MD95 har vært på OSL før, men da som Quantum, etterfølgeren til AEBal.
Ikke skyt meg hvis navnet er stavet feil........;-P.
Har nylig vært i Russland og en av verdens største flymuseer.
Vil prøve og poste bilder når jeg er ferdig med ferien........lover ikke noe, da jeg har en million tomler når det gjelder data.
Kan si såpass, får jeg det til, skal dere få se mye rart.
Inntil da, ha god helg og en god uke.

Erik Geicke

Har nylig vært i Russland og en av verdens største flymuseer.Vil prøve og poste bilder når jeg er ferdig med ferien........lover ikke noe, da jeg har en million tomler når det gjelder data.
Kan si såpass, får jeg det til, skal dere få se mye rart.

Det håper jeg virkelig du får til, for det hørtes spennende ut.

Og sliter du med noe, er det mye hjelp i sticky-trådene øverst i bildeforumet. Om ikke det hjelper er det lov å spørre om hjelp. :)

Fine bilder dette ja av ein nydelig fly. Denne maskina var nydelig. Litt annerledes enn all denne hvite-syka som er... ;)

Flotte motiver/bilder!
Joda , 717 har vært på OSL før som det opplyses over i tråden.
Quantum har vært der.
Har den dokumentert med K64.

Back