• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Generell alert for OSL i natt?

Tertit54

Scanflyer Green and white
Medlem
Ser at OSL skal holde åpen i natt, dvs også i perioden kl 24-07.
Begunnelsen er at at askeskyen i sør-Europa tvinger mye trafikk til å gå nordover for å komme utenom det området.
. Får vi et par ekslusive (fuel) diversions i natt ???

Re: Generell alert for OSL i natt ??

Spørs det....

IPPC:
OSLO ATCC, OSLO APP AND FARRIS APP CLSD BETWEEN 08 MAY 2010 2200 AND
09 MAY 0500 DUE TECHNICAL UPGRADE.

Mvh,

Last edited:

Det kom en bekreftelse via OSL idet jeg dro fra jobb at ENOR skal holde holde åpent i hele natt - skulle sendes ut ny NOTAM asap.

Det kom en bekreftelse via OSL idet jeg dro fra jobb at ENOR skal holde holde åpent i hele natt - skulle sendes ut ny NOTAM asap.

Er ENOR stengt om natten vanligvis? i min tid som flygelederassitent på 90tallet så var alt åpent døgnet rundt ??

Nei, det var snakk om en stenging i natt for å skifte noe strømforsyning. Kunngjort i AIP SUP og ved NOTAM. Nå er denne jobben kansellert i natt, NOTAM er kansellert og jeg har nettopp bedt en av mine folk om å fjerne varselet som ligger på toppen av IPPC.

Mvh,

Landa i Stavanger nå, fikk nesten halvannen time slot pga mye trafikk i luftrommet over sør Norge.
Kom avgårde endle tidligere, men mye trafikk over Norge i vkeld og natt tydligvis.

Ser at feks AC859 som går LHR-YYZ er på en liten "diverson" nå og passerer abeam SVG i dette øyeblikk på nordlig kurs.
Det blir nok mye av slikt i natt, og mye ekstra penger til Avinor.:D

jo, men det er restriksjoner på hva man kan gjøre om natten !!....ikke sant......??

Det er noen få restriksjoner i forhold til hvilken bane som skal brukes, men flyplassen er åpen for trafikk hele døgnet. Fornebu derimot var stengt for alt annet enn ambulanse og SAR mellom 2300 og 0700. Mange som tror dette også gjelder Gardermoen.

Back