Kan noen forklare meg hvorfor Thai her på krabi flyplass sier at TG954 er kasellert samtidig at Oslo foreløpig er åpen og avinor fortsatt ikke har sagt om Gardermoen blir er stengt i morgen tidlig??????
Det hadde blitt en drøy omvei å fly rundt askeskyen.
http://www.metoffice.gov.uk/aviation/vaac/data/VAG_1271763280.png
Vel - PIA er på vei inn nå .... kommer samme veien omtrent. Ingen aske over FL350 uansett ..
Vel, da sitter vi fast i bkk. Infoen fra Thai var mildt sagt elendig. Vi har ikke fått noen estimert dato. De nevnt at de første flightene med ledige seter var i MAI! Vi ble satt opp på standby på 24 og 25 april, som om noen ikke ønsker å være med de flightene. Blir vel heller ikke overrasket om de ledige setene som nå finnes, også ligger ute til salg i steden for å bli brukt på folk som sitter fast.
Ut fra infoen, var det ingenting som tydet på at ekstra flighter blir satt opp for å få folk hjem. Orkideekpressen sa dog at thai hadde søkt om landingstillatelse for 747.
SAS og DY flyr ikke fra Flesland, mens KLM gjør det. Det melder TV2. Jaja, nå er det i alle fall forvirring! De skal visstnok ha et fellesmøte kl 2000.
(VG Nett) Norwegian og SAS vurderer hvordan de skal forholde seg til de nye reglene som tillater dem å fly i områder med lite aske.
- Flyavdelingen jobber med å beskrive hvordan vi skal operere, sier basesjef Eivind Bjurstrøm i SAS til VG Nett.
(VG Nett) SAS-flyet fra Oslo Lufthavn Gardermoen snudde før det ankom Kjevik.
Dagbladet disker forresten opp med et screenshot fra flightradar24.com. Har det skjedd før?
Men det var etter oppmykningen i regelene. Thai valgte å ikke fly på bakgrunn av de reglene som fantes tidligere i dag.
Med tanke på flytiden fra Pakistan, stiller jeg meg tvilende til dette .. Beslutningen om avgang er nok gjort før dette ble offisielt ...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.