Konflikten dreier seg om en enkelt ting. De originale AB Piloter, dvs de som er virkelig ansatt i AB, tjener mindre enn deres LTU kolleger, som er formelt ansatt i en datterselskap, nemelig LTU. Der finnes flere pilotgrupper i AB Gruppen, og na er malet a komme seg opp til en - nemelig det höyeste - LTU nivea. AB tjener na penger igjen og dette skaper naturligvis fordelingskonflikter. En klok ledelse ville har unngatt denne konflikten via agere selv...
easyjet krangler ogsa med sine ansatte i Tyskland. De ansatte krever a bli ansatt etter tysk rett og regelverk, noko som easyjet ikke vil og forsöke a forhindre eller i minst trekke ut sa lenge som mulig. Det har vaert streiker alrede hos easyjet i Berlin og som en konsekvens av krangelen mellom de ansatte og ledelsen far SXF ingen nytt fly i det naermeste tida. Likevel vil det ogsa vaere klok a löse dette konflikt i dialog... SXF har noen av de mest lönnsomme EZY ruter...