Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-12-2008, 18:23   #21
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: OSL-LHR-OSL med BA - ikke helt bra!

Setene på høyre side er vel litt bredere enn tilsvarende på Economy.. Midtsetene skal i utganspunktet være ledige, men er det fullt, så... To-seterne på venstre siden er selvsagt å anbefale.. Bedre plass, og garantert ingen i midtsetet (Fordi det er redusert til en liten glippe, sånn at en fortsatt har gods klaring til sidemannen..)

Tviler på at BA forsøker å "disse" folk uten gullkort.. De med gull (og sølv, mener jeg..) kan selvsagt velge ved bestilling, mens alle andre må vente til online insjekk åpner 24 timer før avgang.. Da kan alle velge fritt blant de setene som er igjen..

Nå går midlertid BA over til 2+2 fra slutten av Februar...
Martin is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2008, 18:29   #22
Stian
ScanFlyer Gold

Det kommer sikkert til å være bra med ledige seter på venstre side ved innsjekk, så ta det rolig. Det har ingenting med dissing av folk uten gullkort å gjøre at de lar gull og sølv medlemmene velge sete ved bestilling. Kun et forsøk på å gi noen fordeler til de med status. Det burde vel være greit?
Stian is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2008, 20:11   #23
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Ja, jeg overdrev altså litt og støtter fullt ut ekstra fordeler til de som reiser mye. Skulle bare mangle. Det var litt fleip.
Men flighten min er nok relativt godt fyllt opp, og siden man ikke kan booke sete online ved bestilling så jeg for meg midtsete i biz. Selvfølgelig siden de med gullkort kan booke sete med en gang. 8000,- t/r for midtsete fristet liksom ikke. Så jeg vurderer å bytte til SAS siden de har åpen midt.
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 03-12-2008, 20:42   #24
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Nå ja, ingen grunn til å frykte et trangt midtsete, jeg hadde ikke fått booket sete da de åpnet internett-innsjekk og måtte gjøre det på flyplassen, og vi var de eneste som ikke hadde ledig midtsete på turen, så sjansene for at du får en bra plass er nok store.

Jeg har likt og liker fortsatt BA godt og loungen var meget bra, og punktligheten har vært upåklagelig i det siste har jeg sett på osl.no. Men på min tur var de ikke helt heldige.

Jeg vil også nevne at min "oppgradering" ikke var noe annet enn at jeg hadde kjøpt C-klasse på ba.com til en rimelig penge som de jo tilbyr. Det var altså ingen fleksibel 8000 kr- billett jeg hadde men heller ingen oppgradering i ordets rette forstand.
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2008, 20:56   #25
Stian
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Ja, jeg overdrev altså litt og støtter fullt ut ekstra fordeler til de som reiser mye. Skulle bare mangle. Det var litt fleip.
Men flighten min er nok relativt godt fyllt opp, og siden man ikke kan booke sete online ved bestilling så jeg for meg midtsete i biz. Selvfølgelig siden de med gullkort kan booke sete med en gang. 8000,- t/r for midtsete fristet liksom ikke. Så jeg vurderer å bytte til SAS siden de har åpen midt.
Tror ikke du skal være redd for å bli plassert i et midtsete. Alle C-klasse setene er ikke oppfylt av sølv og gullkunder. Det har jeg aldri opplevd. Sjekk inn 24 timer på forhånd, og du kommer til å ha et bra utvalg av seter på begge sider å velge mellom.
Stian is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2008, 20:57   #26
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Fløy i en nesten tom kabin hjem fra LHR i høst... Av 7 rader, var det vel tre-fire av tre-seterne som det i det hele tatt satt noen på, og da bare en person per rad - untatt rad to, hvor det faktisk satt tre stykker... De reiste dog sammen...
Martin is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2008, 23:06   #27
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Gå på nett 24 timer før og velg sete, da pleier det å være en del å velge mellom, hvertfall fra Oslo hvor det ikke er noe særlig connecting pax å snakke om. (NB! Vær varsom med å velge siste rad lang tid i forveien i tilfelle de flytter på gardinen.....) Har alltid fått meg "A"-sete på rad 2-4 på den måte.

Posting Rules