Skal gjennom Heathrow Terminal 5 for første gang

gardkarlsen

ScanFlyer Silver
Skal gjennom Heathrow Terminal 5 for første gang

Hei

Jeg har ikke benyttet British Airways mye de siste årene men nå som jeg må fra Aberdeen til Geneve ser det ut som om BA er beste alternativ. Jeg kommer til å fly...eh...er det Euro club det heter? Jeg tror iallefall at det skal gi meg tilgang til loungen(e) på Terminal 5. Noen som har vært via terminalen og har noen tips? Hvordan er loungene?

Re: Skal gjennom Heathrow Terminal 5 for første gang

Har vært på terminal 5 tre ganger, men aldri loungene. T5 er et gigantisk kjøpesenter, så ikke glem tiden i alle butikkene, ellers så mister du fort flyet.;) En flott flyplass er LHR, og like bra er det å reise med BA: God tur.

Loungene er meget bra. Som nevnt fantastisk utsikt til rullebanen fra lounge north. Ellers er T5 en fin terminal, og meget oversiktlig til tross for størrelsen.
En mengde butikker av det mer eksklusive slaget, og et stort utvalg av spisesteder, men dette trenger du jo ikke når du har lounge tilgang.

T5 er fin den, noter at du skal gjennom security selv når du er i transit. Se opp for båndet til X-ray. ;-)

God tur!

Ja, loungen her er flott det må jeg bare innrømme. Og jeg er vel ikke i en av de bedre loungene ettersom det er snakk om Club nivå. Men her er det er flott business senter med masse PC som er koblet til nett, man har gratis trådløst nett, masse god mat, 6 forskjellige rødviner å velge mellom osv. Jeg har lagt ved noen bilder som jeg nettopp tok herfra loungen :-)

Attachments

• PB060118.JPG
    PB060118.JPG
    66.5 KB · Views: 378
  • PB060119.JPG
    PB060119.JPG
    72 KB · Views: 384
  • PB060120.JPG
    PB060120.JPG
    58.6 KB · Views: 380
  • PB060122.JPG
    PB060122.JPG
    56.1 KB · Views: 377
  • PB060124.JPG
    PB060124.JPG
    71.4 KB · Views: 379

Så fin ut den loungen der...
Hyggelig med bilder derfra, tar gjerne i mot fler ;)

et par til :-)

Attachments

• PB060125.JPG
    PB060125.JPG
    50.6 KB · Views: 50
  • PB060126.JPG
    PB060126.JPG
    28.7 KB · Views: 63
  • PB060117.JPG
    PB060117.JPG
    60.5 KB · Views: 65

Er det sør eller nord du er i ??

Hei

Jeg mener at det er loungen i sør jeg sitter i nå :-)

OK - har bare vært i nord selv. Sikkert samme service, man litt forskjellig layout tipper jeg. Have fun :cheers:

så det antas bare med en gang at jeg sitter her og pimper? OK, jeg får vel bryte samme å tilstå at det stemmer :-) Sitter å koser meg med litt rødvin mens jeg er online og chatter med venner og bekjente. Det er ganske utrolig hvordan det har blitt etterhvert når man kan være online konstant :-)

*tenke tenke*

Har vært i begge, og husker jeg ikke helt feil, er den i sør den største.. Det er den som bl.a. ligger i samme "kompleks" som First Lounge og Concorde Room, også må man først ned en rulletrapp, og så opp to nye når man kommer gjennom Security..

Uansett, flotte lounger.. De er (nesten) hele grunnen til at jeg bl.a. flyr via LHR når jeg skal til DUB i februar

En flott flyplass er LHR, ....

Her må jeg si meg totalt uenig med deg.:) Så lenge jeg kan styre unna LHR så gjør jeg det. LCY, derimot, er en flott flyplass. Ikke så mye shoppingmuligheter, men du verden så effektiv.

Om jeg skal shoppe så har jeg andre steder å dra. Flyplasser er til for å vente på fly og å se på fly. Dessverre er det ikke så mange av de som bygger dem som har forstått det. På enkelte flyplasser er det utrolig vanskelig å i det hele tatt få øye på et fly, før man plutselig sitter inni et.

Om jeg skal shoppe så har jeg andre steder å dra. Flyplasser er til for å vente på fly og å se på fly. Dessverre er det ikke så mange av de som bygger dem som har forstått det. På enkelte flyplasser er det utrolig vanskelig å i det hele tatt få øye på et fly, før man plutselig sitter inni et.
Du har vært på LGW du også, ja?

For oss vanlig dødlige som ikke flyr c-klasse og må menge oss med almuen:
finnes der røykerom i T5:cry:

Niks røykerom i T5 desverre. Og det hjelper desverre heller ikke å reise i C eller F når det gjelder den biten. Så de udødelige lider samme skjebne

Niks røykerom i T5 desverre. Og det hjelper desverre heller ikke å reise i C eller F når det gjelder den biten. Så de udødelige lider samme skjebne

uff, må eg finna et selskap så flyr fra T3 da? Der var der iallefall røylerom for
en stund tilbake. Jaja:angry:

uff, må eg finna et selskap så flyr fra T3 da? Der var der iallefall røylerom for
en stund tilbake. Jaja:angry:

Jeg tror ikke det finnes røykerom på LHR i det hele og det store, eller på andre flyplasser i Storbritannia. Røykeloven sier at det ikke er tillatt med røyking i offentlige, lukkede rom. Røyking på LHR (og alle andre flyplasser i UK) tror jeg kun kan skje utenfor flyplassbygningene.

Back