• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noen bilder fra Fornebu.

T J Johansen

ScanFlyer Blue
Fant igjen noen gamle bilder tatt på Fornebu i 1986. Dessverre tatt med mitt gamle pocketkamera (en gave fra en gammel tante) som ikke var "state of the art", men jeg håper motivene kan oppveie for kvaliteten.

Cessna172LN-BDXGrenlandFKFornebuN0R.jpg

Cessna180LN-TSDTLvenskjoldFornebuNO.jpg

Cessna180ALN-TSPCasebAviationASForn.jpg

Cessna182ALN-TSBParalift2FornebuNOR.jpg

Cessna185ELN-BFZOlavHovetFornebuNOR.jpg

Cessna206LN-LMHFjellangerWidereForn.jpg

Cessna310NLN-BFBCaprinoCommercialFo.jpg

CessnaF172LN-AFDAscorFlyserviceASFo.jpg

GrummanAA-1CLN-KLARHSvendsenFornebu.jpg

JetFalcon20CCLN-AAAAirExpressASForn.jpg

JetFalcon20CCLN-AACAirExpressASForn.jpg

MS893RallyeLN-BIWOsloFlysenterASFor.jpg

PiperCherokeeArrowSE-FPNFornebuNOR2.jpg

SOCATATB-9LN-KLDHelikopterServiceFK.jpg

Trygve

Fine bilder fra finfin flyplass! :cry:
Noen som har litt historie rundt disse dass-(h)ølene? Unnskyld, Dassaultene? Eller om Air Express?

Hadde min første flytur i LN-TSP, dengang på flottører, fra Fornebu sjøflyhavn og over til 'Kilen'. Det var tøft for en liten gutt på midten av 60-tallet ..... :old

Supre bilder, TJ. Her er det definitivt innholdet som teller, og jeg kommer nok til å laste opp en del bilder som er tatt på 110-film for min egen del. :D

Det ser ut som at bildene er tatt i mars-april, og rett før i alle fall TSP og BFZ blir satt på flottører og dratt ned til "Robinson" for å taxes rundt til Kilen.

Fine bilder fra finfin flyplass! :cry:
Noen som har litt historie rundt disse dass-(h)ølene? Unnskyld, Dassaultene? Eller om Air Express?

Hehe,
Nok til en bok. (eller et hefte):D
Om begge.
Har vel logget ganske mange timer på de fantastiske flyene.

Last edited:
Hehe,
Nok til en bok. (eller et hefte):D
Om begge.
Har vel logget ganske mange timer på de fantastiske flyene.

Ja, dette har vi vel vært inne på for lenge siden alt, at historien om disse flyene i Norge er verdt å dokumentere. AAA var jo dessuten spesiell i utgangspunktet.

Setter det på listen min over drømmeartikler jeg skal skrive til "Flyhistorie" - hvis du ikke vil skrive det selv, da. ;)

Mvh Kristian

Back