Hvor blir baggasjen av?

LN-Q

ScanFlyer Blue
2007 er rekord år for tyveri og mistet bagasje, har jobbet 10 år som stuer i år og kan ikke skjønne hvor i systemet dette skjer. Synes også det er rart at selskapene ikke bruker mer penger på å få dette til livs..... Det er store summer for selskapene å tjene på dette....

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=502281

Re: Hvor blir de av?

Mulig jeg får meg en og annen uvenn med å komme med denne teorien....

Selskapene selger bort sine handling selskap og kjøper tjenester fra rene handling selskaper og "mister" muligheten til og rydde opp i dette internt. Stoltheten som man har når man jobber for selskapet blir borte i ett handlingselskap........ Ingen hemmlighet at kontraktene som blir inngått nå om dagen er såpass lite penger i at dagene går i å holde budsjett og det vil jo nødvendigvis gå ut over noe annet...... Kvaliteten...

Et spørsmål av ren nysgjerrighet: Hvordan er lønningene i disse handlingselskapene, kontra flyselskapenes "egne", hvis dere skjønner hva jeg mener?

lønna i handlingselskaper ligger nok under det som flyselskapet tilbyr sine egene i samme stilling.

Er vel også en del sikkerhetsfolk som forsyner seg av bagasjen.
De ser jo hva den inneholder og.

Selskapene selger bort sine handling selskap og kjøper tjenester fra rene handling selskaper og "mister" muligheten til og rydde opp i dette internt. Stoltheten som man har når man jobber for selskapet blir borte i ett handlingselskap........ Ingen hemmlighet at kontraktene som blir inngått nå om dagen er såpass lite penger i at dagene går i å holde budsjett og det vil jo nødvendigvis gå ut over noe annet...... Kvaliteten...

Hva med Ryanair? de er jo best i klassen. De kjøper bakketjenester av andre og ikke er de spesielt kjent for å betale mye for disse tjenestene heller.

Er de nå best i klassen her? Har ikke sett noe statistikk på hvem som rammes av utro tjenere.

Men vil nok tro at slikt inntreffer mindre på de flyplassene som MOL bruker. Mindre steder har som oftest færre ansatte, mindre gjennomtrekk og mer oversiktlige forhold - som er svært medvirkende til å hindre tyverier.

...tror dessverre det er "råtne egg i kurven" uavhengig av hvilket handlingselskap en benytter. Ikke alle er like smarte..;) Min favoritthistorie fra FBU var passasjeren som merket at noen hadde rotet i kofferten hans etter avreise fra FBU. Hans klage ble notert og "glemt", inntil passasjeren hadde fremkalt filmen fra fotoapperatet sitt (før digetalkameraet kom).

På filmen var de fleste som jobbet på skiftet i rotunden dokumentert, mange av de poserende for fotografen.. de hadde altså tatt ut kameraet, knipset rundt og deretter lagt det tilbake.. Hallo!! :lol:

At Ryanair er bedst i klassen er vist en sammenligning af æbler og bananer...

Facts er at flyselskaber, der udelukkende flyver punkt til punkt og ikke tilbyder en service som gennemgående bagage - og derudover bruger små lufthavne har bedre tal end de flyselskaber, der tilbyder kunderne en langt mere avanceret service, som gennemgående bagage på store hubs - både mellem egne fly og andre flyselskabers - ofte med helt ned til en halv times connectiontid.

Det gør ikke Ryanair eller andre no-frills selskaber bedre end de flyselskaber, der tilbyder denne service og en sjælden gang fejler. Selvom disse flyselskaber selv gerne sammenligner æbler og bananer - så er det ikke nødvendigvis det der er sandheden i den virkelige verden...

hvordan kan man da klage på kjøpte bakketjenester når baggasje svinnen er størst der flyselskapene selv ikke benytter egne handling selskaper (som under transfer).

En av årsakene til forsvunnen baggasje er at pax`n tar med feil koffert på ankomstbåndet.
Lastefeil er en annen grunn, og med flere ruter østover har også oppklaringsprosenten på disse sakene gått nedover... Men tyveri fra baggasjen skjønner jeg ikke at skal kunne være mulig hvis man da ikke samarbeider om det... Derfor mener jeg selskapene ikke gjør nok for å finne hva som egentlig skjer....

Back