LN-NOB på OSL

Re: LN-NOB på OSL

Det varer ikke lenge .... maskin nummer to kommer denne uken. Noen som har sjekket om den blir paa OSL inntil videre eller om den skal rett til Rygge?

Er satt opp flighter fra Rygge med B738 f.o.m 14/02, så antar at ihvertfall én av de to skal fly ut fra MLR.
 
Re: LN-NOB på OSL

De nye flyene blir vel også brukt på OSL-LYR når den ruta åpner i mars ?
 
Re: LN-NOB på OSL

Du verden ... de to stakkarne skal virkelig kjoeres hardt, skjoenner jeg! :p
 
Re: LN-NOB på OSL

LYR blir jo en nattflight, den kommer vel til å gå fra OSL i 22 tiden på kvelden for så å være tilbake omkring 6:30 morgenen etter..
 
Re: LN-NOB på OSL

Hvordan er leveringsdatoene for de neste 3 maskinene (utenom NOC)? Lenge til de neste kommer?
 
Re: LN-NOB på OSL

Sant nok det Thomas... men den skal fly strekningen uansett, slipper liksom ikke unna... hehe
 
Re: LN-NOB på OSL

Nei, mer en kommentar til MOW'en - at LYR vil ikke ha innvirkning på dagsprogrammet :) (ikke i den store grad, ihvertfall)
 
Re: LN-NOB på OSL

oo og foer vi setter helt strek ... her er et par bilder fra avgangen fredag ettermiddag - courtesy Seattle-Deliveries blog.

http://blog.seattle-deliveries.com/2008/01/norwegian-air-shuttle-737-ln-nob.html

lnnob_250108bfias1.jpg


,
 
Re: LN-NOB på OSL

Hoeyst tvilsomt. Det ville ikke vaere loennsomt med DY's type operasjoner. Sertifisering og opprettholdelse koster endel kroner. Utstyret er nok ment for 'Overwater operations' - noe de jo har en del av - saerlig paa vei til Kanari.
...Kan ikke si å ha sett slikt i en -700/-800 her i Norgen før...........Er ikke hos BLX
 
Re: LN-NOB på OSL

Her borte er det paakrevet hvis man flyr 100nm eller 30mins fra kysten, saa skal man operere til Karibien, er det paakrevet. Ogsaa flyvninger fra Nordoest til Florida kan i visse tilfeller trenge utstyret.


[Code of Federal Regulations]
[Title 14, Volume 2]
[Revised as of January 1, 2003]
From the U.S. Government Printing Office via GPO Access
[CITE: 14CFR91.509]

[Page 226]

TITLE 14--AERONAUTICSAND SPACE

CHAPTER I--FEDERAL AVIATION ADMINISTRATION, DEPARTMENT OF TRANSPORTATION
(CONTINUED)

PART 91--GENERAL OPERATING AND FLIGHT RULES--Table of Contents

Subpart F--Large and Turbine-Powered Multiengine Airplanes

Sec. 91.509 Survival equipment for overwater operations.

(a) No person may take off an airplane for a flight over water more
than 50 nautical miles from the nearest shore unless that airplane is
equipped with a life preserver or an approved flotation means for each
occupant of the airplane.
(b) No person may take off an airplane for a flight over water more
than 30 minutes flying time or 100 nautical miles from the nearest shore
unless it has on board the following survival equipment:
(1) A life preserver, equipped with an approved survivor locator
light, for each occupant of the airplane.
(2) Enough liferafts (each equipped with an approved survival
locator light) of a rated capacity and buoyancy to accommodate the
occupants of the airplane.
(3) At least one pyrotechnic signaling device for each liferaft.
(4) One self-buoyant, water-resistant, portable emergency radio
signaling device that is capable of transmission on the appropriate
emergency frequency or frequencies and not dependent upon the airplane
power supply.
(5) A lifeline stored in accordance with Sec. 25.1411(g) of this
chapter.
(c) The required liferafts, life preservers, and signaling devices
must be installed in conspicuously marked locations and easily
accessible in the event of a ditching without appreciable time for
preparatory procedures.
(d) A survival kit, appropriately equipped for the route to be
flown, must be attached to each required liferaft.
(e) As used in this section, the term shore means that area of the
land adjacent to the water which is above the high water mark and
excludes land areas which are intermittently under water.
 
Re: LN-NOB på OSL

Naar det gjelder ETOPS, er det vel bare ATA, Miami Air, Aloha og Alaska som har sertifiserte 737'er.
 
Re: LN-NOB på OSL

Er det noen som vet hva denne kulen som sitter på undersiden av skroget/ haleroret er for noe?
Tok bilde av den på lørdag ved ankomst OSL.

Airbus 330.
 

Attachments

  • _MG_6556.jpg
    _MG_6556.jpg
    199.4 KB · Views: 334
Re: LN-NOB på OSL

Wild guess: Kan den ha noe med mobiltelefon-opplegget Norwegian skal lansere å gjøre? Litt usikker på om de skal basere seg på satelitt eller bakkesendere, men likevel.
 
Re: LN-NOB på OSL

Det er vel en tail-skid - som skal beskytte flykroppen om Capatin Speaking skulle smelle halen nedi asfalten...
 
Re: LN-NOB på OSL

Hvordan er leveringsdatoene for de neste 3 maskinene (utenom NOC)? Lenge til de neste kommer?

Er ikke sikker paa -NOF, som er den neste nye .. men -NOD og -NOE skal leveres senere i vinter - samtidig med at to MD'er tilbakeleveres til eierene. De skal ikke males i DY-farger, men i LF-farger og baseres i Sverige.

Det er to Pegasus-maskiner som skal etterses og paasettes winglets foer de leveres.
 
Re: LN-NOB på OSL

Er ikke sikker paa -NOF, som er den neste nye .. men -NOD og -NOE skal leveres senere i vinter - samtidig med at to MD'er tilbakeleveres til eierene. De skal ikke males i DY-farger, men i LF-farger og baseres i Sverige.

Det er to Pegasus-maskiner som skal etterses og paasettes winglets foer de leveres.

Ok. Takk :)
 
Re: LN-NOB på OSL

LN-NOF NAX 35280 737-8Q8 Lsd from ILFC er hva vi vet om neste nye maskin, ikke line # ennaa, men MSN nummer er klart....
 
Back
Top